X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסתכמו בכ-163 מיליון ש"ח ההכנסות גדלו ב-11% לכ-1.26 מיליארד ש"ח לרשת ה-GSM החדשה הצטרפו כבר כ-200 אלף מנויים מספר דקות השימוש ירד כתוצאה ממעבר למקטעי שנייה בודדת
▪  ▪  ▪
גיל שרון, מנכ"ל פלאפון [צילום: ורדי כהנא]

הרווח הנקי של פלאפון הסתכם ברבעון הראשון של 2009 ב-230 מיליון ש"ח - גידול של 80% לעומת רבעון קודם, וגידול של 41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שהסתכם ב-163 מיליון ש"ח. כך עולה (יום ד', 20.5.09) מדוחותיה הכספיים של החברה.
סך ההכנסות של פלאפון ברבעון הראשון של 2009 הסתכם ב-1.26 מיליארד ש"ח, גידול של 11% לעומת הרבעון הקודם וגידול של 8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שהסתכם ב-1.17 מיליארד ש"ח. הגידול בהכנסות נבע בעיקר מעלייה בהכנסות משרותי ערך מוסף ושרותי דאטה, ומעלייה בהיקף המכירות והשדרוגים כתוצאה מהשקת הרשת החדשה ברבעון הראשון של 2009.
הכנסות פלאפון משירותי ערך מוסף ותוכן ברבעון הראשון היוו 18.5% מכלל ההכנסות משירותי סלולר, לעומת כ-15% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות משירותי ערך מוסף נבע כאמור מהשקת הרשת החדשה, שהביאה לגידול במשלוח מסרונים, צפיות ושימושים בתוכן הסלולר, וכן גידול בשימושי דאטה.
ברבעון הראשון של 2009 הסתכם הרווח התפעולי של החברה בכ-302 מיליון ש"ח, גידול של 90% לעומת רבעון קודם, וגידול של 40% לעומת רבעון מקביל אשתקד, שהסתכם בסך 215 מיליון ש"ח. ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת) הסתכם בכ-441 מיליון ש"ח (כ-35% ביחס להכנסות), לעומת 293 מיליון ש"ח ברבעון קודם ולעומת 343 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח לפני מס של פלאפון הסתכם ברבעון הראשון של 2009 בכ-313 מיליון ש"ח, גידול של 80% לעומת הרבעון הקודם, וגידול של 40% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז הוא הסתכם בכ-224 מיליון ש"ח.
20 אלף מצטרפים נטו הביאו את החברה ל-2.66 מיליון מנויים
מספר דקות השימוש החודשי הממוצע ללקוח עמד ברבעון הראשון של 2009 על 323 דקות, לעומת 335 דקות ברבעון הקודם ו-355 דקות ברבעון מקביל אשתקד. הירידה במספר דקות השימוש נובעת מהמעבר לחיוב לפי מקטעים של שנייה אחת, שהביא לירידה בדקות שחויבו.
ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח עמדה על 128 ש"ח לעומת 122 ש"ח ברבעון הקודם ו-126 ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. נתוני ההכנסה הממוצעות ודקות השימוש של הרבעון הראשון מושפעים ממחיקת 92 אלף מנויים לא פעילים ממצבת המנויים בסוף שנת 2008.
במחצית פברואר 2009 הסתיים שלב ההשקה הרכה של פלאפון ברשת ה-High-Speed GSM והחלה מכירת מכשירי HSPA בנקודות המכירה של פלאפון ברחבי הארץ. בתחילת מרס עלה קמפיין ההשקה בטלוויזיה. הרשת החדשה, אשר הוקמה בהשקעה של כמיליארד ש"ח על-ידי אריקסון העולמית, פועלת בטכנולוגית HSPA בדור 3.75, ומאפשרת לפלאפון להציע ללקוחותיה נדידה עם מכשירם בחו"ל, ציוד קצה מתקדם ושירותי תוכן.
למרות שהרשת החדשה החלה לפעול במחצית הרבעון, הצטרפו לפלאפון במהלך הרבעון הראשון של 2009 כ-20 אלף מנויים נטו. סך המנויים הפעילים של פלאפון עמד ב-31 במרס 2009 על כ-2.66 מיליון מנויים, לעומת 2.64 מיליון מנויים פעילים בסוף הרבעון הקודם, ו-2.59 מיליון מנויים, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. נכון להיום מונה הרשת החדשה של פלאפון כ-200 אלף מנויים פעילים.
מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, אמר כי "מהלך השקת הרשת ברבעון הראשון של 2009 היה מעל לכל הציפיות, והיה מוצלח כבר בשלב ההשקה, שהתקיימה במועד המתוכנן, ובא לידי ביטוי כיום כשלושה חודשים לאחר מכן, באיכות המצטרפים ובקצב גיוס המנויים הגבוה".
"השקת הרשת החדשה", הוסיף שרון, "כבר נותנת את אותותיה החיוביים ומתבטאת בצמיחה בהכנסות. היקף השימוש של המנויים המצטרפים לרשת החדשה בשירותי הדאטה והקול הינו גבוה ביותר, וכך גם בשירותי הנדידה, והדבר מתבטא בגידול ההכנסות מלקוחות אלו".

תאריך:  20/05/2009   |   עודכן:  20/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרשת החדשה הזניקה רווחי פלאפון ב-41%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ירון פריד
ירון פריד לא יודע נפשו מעונג בפרוס עונה חדשה ל"מסודרים": סוף-סוף סדרה חכמה, שנונה, שלוכדת את הישראלי החדש בדיוק מרשים    עוד, בבקשה
מחלקה ראשונה
חשש שנתניהו עלול לבצע תקיפה של תוכנית הגרעין של טהרן, באותה דרך בה פגעה ישראל בכור האטומי בעירק בשנת 1981
עכבר העיר און ליין
השופטים החדשים, המתחרים החדשים והגמר שידרים עד לאילת - כל הפרטים על העונה החדשה של "כוכב נולד"
יעל פולק
בזק מתחזקת ב-3.8%    מדד מניות הנדל"ן מאבד 1.5%    כיל עולה 2.1%
עופר וולפסון
הציגה רווח נקי של 44 מיליון ש"ח - עלייה של 6%    ההכנסות הסתכמו בכ-324 מיליון ש"ח    שיפור בעסקי הליבה: אינטרנט ואינטגרציה עסקית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il