X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
4,464 בתי-ספר נסגרו ביפן בשבוע שעבר, ניו-יורק סגרה 17 בתי-ספר בקווינס, אחד בברוקלין ואחד במנהטן חשד נוסף לשפעת H1N1 בפעוטה בת שנה ושבעה חודשים בישראל
▪  ▪  ▪
לקראת מגיפה [צילום: AP]

שפעת החזירים התפשטה למזרח יפן, כשהווירוס הספיק להדביק בינתיים יותר מ-10,000 בני אדם בכל העולם.
שני תלמידים שנדבקו הם המקרים הראשונים של וירוס שפעת החזירים, הידוע כ-H1N1, באזור טוקיו, השניים חזרו מטיול בית-ספר לניו-יורק. כך דיווחו גורמים ממשלתיים. מקרי השפעת ביפן היו מרוכזים עד כה במערב אוסקה והיוגו ומספרם נכון לאמש 234. כך על-פי נתונים שמסר שר הבריאות היפני.
רמת הכוננות לשפעת של ארגון הבריאות העולמי (WHO) היא בשלב 5 כעת, שלב המרמז על מגיפה העומדת להתרחש. הארגון עוקב אחר המצב ביפן כדי להעריך מחדש את התפשטות הווירוס. המקרים באזור טוקיו - העיר הגדולה ביותר בעולם, עם אוכלוסיה המונה 35.78 מיליון בני אדם - הופיעו לאחר שהממשלה סגרה השבוע 4,464 בתי ספר במערב יפן.
"בשלב זה ניתן למנוע התפשטות רחבת-היקף של הווירוס בטוקיו משום שעדיין לא מדובר בהדבקה מאדם לאדם", כך אמר מזכ"ל הקבינט, טקאו קאוואמורה במסגרת מסיבת עיתנואים בטוקיו.
מספר המקרים של שפעת החזירים בעולם טיפס והגיע ל-10,243 ב-41 מדינות, כולל 80 מקרי מוות, כך על-פי נתוני ארגון הבריאות העולמי.
ארצות הברית ומקסיקו הן שתי המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהווירוס ומהוות 90% מסך כל המקרים. ראיות להתפרצות הווירוס במדינה אחת לפחות באזור שונה היא שתניע את WHO להעלות את רמת הכוננות לשלב 6 - השלב הגבוה ביותר.
מקרי שפעת החזירים ביפן מרוכזים בעיקר בבתי-ספר באוסקה ובהיוגו. כך מסר גרגורי הרטל, דובר ארגון הבריאות העולמי בז'נבה.
שני המקרים האחרונים ביפן הם של שתי נערות בנות 16 מאותו בית-ספר תיכון בקאוואסקי, עיר הסמוכה לטוקיו, שחזרו ב-19 במאי מטיול בן שבוע בניו-יורק. כך פורסם בהצהרה מטעם עיריית טוקיו. השתיים, שהגיעו לאירוע של האו"ם בניו-יורק, שכלל משתתפים ממדינות שונות, מאושפזות בבית חולים לאחר שסבלו מתסמיני שפעת כולל חום גבוה.
יפן הלכה בעקבות ניו-יורק כשסגרה בתי-ספר בעקבות ההתפרצות. ניו-יורק הודיעה אמש כי שני בתי-ספר נוספים ייסגרו בגלל עלייה בדיווחים על תסמינים דמויי שפעת. בשבוע שעבר, ניו-יורק סגרה 17 בתי-ספר בקווינס, אחד בברוקלין ואחד במנהטן.
הקשישים - מחוסנים
בינתיים, מהמרכז לפיקוח ומניעת מחלות, מדווחים כי חוקרים מנסים למצוא הסבר לכך שיותר מ-60% מהמקרים בארצות הברית היו בקרב גילאי 25-5.
הסברה היא שאנשים מעל גיל 52 נחשפו לווירוס שהעניק מידה מסויימת של הגנה מפני שפעת החזירים. הווירוס שגרם למגיפת השפעת הספרדית בשנת 1918 היה נפוץ עד שווירוס שפעת העופות החליף אותו בהתפרצות העולמית בשנת 1957, והחשיפה לווירוס המוקדם יותר מספקת כפי הנראה הגנה מסויימת לשפעת החזירים.
נכון להיום, הונג קונג מפסיקה להכניס לבידוד אנשים שבאו במגע עם חולים בשפעת החזירים ובמקום זאת תדרוש מהם לדווח על בסיס יומי ל-7 מרפאות שתפרסם וכן לקחת טמיפלו - תרופה אנטי-וירלית. כך נאמר בהצהרה מטעם משרד הבריאות של העיר. אנשים הנמצאים נכון לעכשיו בבידוד ישוחררו היום תחת אותו הסדר.
הרשויות בהונג קונג הודיעו כי יעקבו מקרוב אחר מבקרים מצפון אמריקה ומיפן.
הרשויות באוסטרליה סגרו בית-ספר בויקטוריה שבדרום מזרח המדינה לאחר ששלושה אחים נדבקו בשפעת החזירים והעלו את מספר המקרים במדינה לשישה. האחים, בני 9, 10 ו-12, ביקרו בארצות הברית החודש ובדיקות מעבדה אישרו אמש כי הם נושאים את הווירוס.
צ'ילה אישרה שמונה מקרים חדשים של השפעת, המעלים את סך כל המקרים במדינה ל-24.
בישראל, מבדיקות שערך משרד הבריאות עלה כי הנער בן ה-15 שאושפז בבית החולים כרמל אינו חולה בשפעת H1N1. חשד נוסף לשפעת H1N1 בפעוטה בת שנה ושבעה חודשים ששבה מארה"ב, ומאושפזת בבית חולים העמק. מצבה טוב.

תאריך:  21/05/2009   |   עודכן:  21/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שפעת החזירים -למעלה מ-10,000 מקרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לרמת האטרקטיביות השפעה משמעותית לא רק על השכר אלא גם על רמת ההשכלה והביטחון העצמי    אנשים שדורגו כמי ש'נראים טוב' נהנו משכר גבוה יותר, היו משכילים יותר והיו בטוחים יותר בעצמם    אך מנת המשכל של המשתתפים השפיעה עוד יותר מהמראה
עידן יוסף
בניו-יורק סיכל ה-FBI מזימה לבצע פיגוע בבית כנסת ולפגוע במטוסים של המשמר הלאומי    שלושה מן העצורים מוסלמים
יפעת גדות
תסמיני חרדה של חולים פחתו כשקיבלו תמצית הקאבה, כמו גם תסמיני הדיכאון אצל חלק מהם    לא זוהו סימנים של רעילות לכבד או של תופעות לוואי רציניות אחרות
יפעת גדות
בין המחבלים ששוחררו היו גם קוזו אוקמוטו, אחד ממבצעי הטבח בנמל התעופה לוד שנדון למאסר עולם, ואחמד יאסין, שנדון בשנת 1983 ל-13 שנות מאסר
יפעת גדות
היסטוריה משפחתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il