נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אומר כי על ג'נרל מוטורס וקרייזלר להגיח מתוך תוכנית ההתייעלות שלהן כחברות "רזות וקשוחות יותר", וכי ישנו שוק מותק ואיתן הממתין להן במידה שהן יבצעו את ההחלטות הנכונות.
אובמה אמר בראיון ששודר אתמול (שבת, 23.5.09) ברשת הכבלים האמריקנית C-SPAN כי יצרניות הרכב החבולות צריכות לכוון לקווי מוצרים אשר ימצאו חן בעיני הצרכים - הווי אומר: עליהן לייצר כלי-רכב חסכניים בדלק ובעלי ביצועים גבוהים אשר האמריקנים כה מייחלים להם.
הוא הגן על ההתערבות הממשלתית בתעשיה, באומרו כי הממשלה אינה יכולה לאפשר לאף אחת מהחברות הללו פשוט להתפרק. "תעשיית הרכב שלנו היא הבסיס לכלכלות בכל רחבי המערב התיכון", אמר אובמה, "ובסופו של דבר, עבור כל המדינה בכללותה. אם היינו מאפשרים לג'נרל מוטורס או לקרייזלר פשוט להנזיל את נכסיהן הדבר היה מהווה אנטי-זרז כבד לכלכלה בכללותה, וזה עלול היה לגרור אותנו אפילו עמוק יותר אל תוך המיתון וייתכן שאף לשפל של ממש".
הנשיא אמר כי הוא מאמין שג'נרל מוטורס תהפוך בסופו של דבר "לחברה חזקה וכי אנחנו בממשל נצא מהשקעתנו בה ברגע שהכלכלה תתאושש וכשהם ישלימו את הארגון-מחדש".
אי-ודאות באשר לאפשרות פשיטת הרגל ב-1 ביוני אף על-פי כן, כמה מחברי הקונגרס פנו ישירות לממשל במהלך סוף-השבוע, וטענוו כי הדבר יאיט את תהליך הארגון-מחדש. הם חוששים מאפשרות של סגירת סוכנויות רכב, מפיטורים של עובדים ומנעלם אחד גדול בדמות פשיטת רגל אפשרית של ג'נרל מוטורס. הם אמרו כי ההכרעה ב-1 ביוני באשר לאפשרות שג'נרל מוטורס תפשוט את הרגל יצרה עוד חוסר ודאות בתעשיה.
קרייזלר הגישה לביהמ"ש בקשה להגנה מפני פשיטת רגל בחודש שעבר. היא מתכננת למכור את מרבית נכסיה לקבוצה המובלת על-ידי פיאט האיטלקית, ותקים חברה חדשה. שימוע בנוגע למכירה צפוי להתקיים ב-27 למאי, כאשר העסקה עצמה צפויה להסגר כ-30 ימים לאחר מכן.
חברת פורד הצליחה עד כה להמנע מחילוץ פדרלי, לאחר שהיא נקטה בצעדים במהלך השנים האחרונות כדי לצמצם בהוצאותיה, להתמקד בעסקי הליבה שלה ולהציג מספר כלי רכב חדשים בעלי תכונות מתקדמות.
ג'נרל מוטורס מצידה לוותה עוד 4 מיליארד דולר מהממשלה ביום שישי האחרון, בנוסף ל-15.4 מיליארד דולר אותם קיבלה בעבר. הממשל דרש מהחברה שתוכנית ההתייעלות שלה תכלול צמצום בהוצאות העבודה, צמצום החוב, סיום חוזים עם מספר סוכנויות רכב ומותגים וסגירה של מפעלים עודפים.
אובמה אמר כי הוא מאמין שיצרניות הרכב "קרסו תחת הנטל שנבע מסדרת החלטות ניהוליות כושלות, מהוצאות ביטוחי בריאות ומסדרה של דברים אחרים אשר כעת הם נמצאים בתהליך ניקוים".
"אנו בטוחים שהם יכולים לצאת מן המשבר שלהם ולנצל את השוק החדש שממתין להם, ולמעשה להיות מאוד רווחיים ומשגשגים", אמר הנשיא. "אבל הדבר אומר כי עליהם לעבור תקופה מסוימת של כאב כעת, והדבר ממנו אני דואג יותר מכל כרגע הוא שאת הכאב הזה נושאים עובדים וקהילות שלמות שבראייה היסטורית היוו את עמוד השדרה של תעשיית הרכב, ולכן עליהו לעבוד באופן אינטנסיבי עם קהילות אלו".
אובמה אמר כי במידה שחלק מהמשרות הללו לא ישובו, מה שעל הממשל יהיה לעשות הוא לוודא כי העובדים האלו יוכשרו מחדש באופן יעיל.