X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אובמה אמר בראיון כי חברות הרכב האמריקניות צריכות לייצר רכבים יעילים וחסכוניים יותר הביע דאגה לתושבי המערב התיכון עקב בעיותיו ג'נרל מוטורס לוותה בסוף השבוע 4 מיליארד דולר נוספים מהממשל
▪  ▪  ▪
יכולות לצאת מהמשבר מחוזקות. אובמה [AP]
לווה עוד ועוד [צילום: AP]

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אומר כי על ג'נרל מוטורס וקרייזלר להגיח מתוך תוכנית ההתייעלות שלהן כחברות "רזות וקשוחות יותר", וכי ישנו שוק מותק ואיתן הממתין להן במידה שהן יבצעו את ההחלטות הנכונות.
אובמה אמר בראיון ששודר אתמול (שבת, 23.5.09) ברשת הכבלים האמריקנית C-SPAN כי יצרניות הרכב החבולות צריכות לכוון לקווי מוצרים אשר ימצאו חן בעיני הצרכים - הווי אומר: עליהן לייצר כלי-רכב חסכניים בדלק ובעלי ביצועים גבוהים אשר האמריקנים כה מייחלים להם.
הוא הגן על ההתערבות הממשלתית בתעשיה, באומרו כי הממשלה אינה יכולה לאפשר לאף אחת מהחברות הללו פשוט להתפרק. "תעשיית הרכב שלנו היא הבסיס לכלכלות בכל רחבי המערב התיכון", אמר אובמה, "ובסופו של דבר, עבור כל המדינה בכללותה. אם היינו מאפשרים לג'נרל מוטורס או לקרייזלר פשוט להנזיל את נכסיהן הדבר היה מהווה אנטי-זרז כבד לכלכלה בכללותה, וזה עלול היה לגרור אותנו אפילו עמוק יותר אל תוך המיתון וייתכן שאף לשפל של ממש".
הנשיא אמר כי הוא מאמין שג'נרל מוטורס תהפוך בסופו של דבר "לחברה חזקה וכי אנחנו בממשל נצא מהשקעתנו בה ברגע שהכלכלה תתאושש וכשהם ישלימו את הארגון-מחדש".
אי-ודאות באשר לאפשרות פשיטת הרגל ב-1 ביוני
אף על-פי כן, כמה מחברי הקונגרס פנו ישירות לממשל במהלך סוף-השבוע, וטענוו כי הדבר יאיט את תהליך הארגון-מחדש. הם חוששים מאפשרות של סגירת סוכנויות רכב, מפיטורים של עובדים ומנעלם אחד גדול בדמות פשיטת רגל אפשרית של ג'נרל מוטורס. הם אמרו כי ההכרעה ב-1 ביוני באשר לאפשרות שג'נרל מוטורס תפשוט את הרגל יצרה עוד חוסר ודאות בתעשיה.
קרייזלר הגישה לביהמ"ש בקשה להגנה מפני פשיטת רגל בחודש שעבר. היא מתכננת למכור את מרבית נכסיה לקבוצה המובלת על-ידי פיאט האיטלקית, ותקים חברה חדשה. שימוע בנוגע למכירה צפוי להתקיים ב-27 למאי, כאשר העסקה עצמה צפויה להסגר כ-30 ימים לאחר מכן.
חברת פורד הצליחה עד כה להמנע מחילוץ פדרלי, לאחר שהיא נקטה בצעדים במהלך השנים האחרונות כדי לצמצם בהוצאותיה, להתמקד בעסקי הליבה שלה ולהציג מספר כלי רכב חדשים בעלי תכונות מתקדמות.
ג'נרל מוטורס מצידה לוותה עוד 4 מיליארד דולר מהממשלה ביום שישי האחרון, בנוסף ל-15.4 מיליארד דולר אותם קיבלה בעבר. הממשל דרש מהחברה שתוכנית ההתייעלות שלה תכלול צמצום בהוצאות העבודה, צמצום החוב, סיום חוזים עם מספר סוכנויות רכב ומותגים וסגירה של מפעלים עודפים.
אובמה אמר כי הוא מאמין שיצרניות הרכב "קרסו תחת הנטל שנבע מסדרת החלטות ניהוליות כושלות, מהוצאות ביטוחי בריאות ומסדרה של דברים אחרים אשר כעת הם נמצאים בתהליך ניקוים".
"אנו בטוחים שהם יכולים לצאת מן המשבר שלהם ולנצל את השוק החדש שממתין להם, ולמעשה להיות מאוד רווחיים ומשגשגים", אמר הנשיא. "אבל הדבר אומר כי עליהם לעבור תקופה מסוימת של כאב כעת, והדבר ממנו אני דואג יותר מכל כרגע הוא שאת הכאב הזה נושאים עובדים וקהילות שלמות שבראייה היסטורית היוו את עמוד השדרה של תעשיית הרכב, ולכן עליהו לעבוד באופן אינטנסיבי עם קהילות אלו".
אובמה אמר כי במידה שחלק מהמשרות הללו לא ישובו, מה שעל הממשל יהיה לעשות הוא לוודא כי העובדים האלו יוכשרו מחדש באופן יעיל.

תאריך:  24/05/2009   |   עודכן:  24/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לחברות הרכב פוטנציאל ענק אם יתאימו עצמן"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
נדחה הסדר פשרה במסגרת תביעה ייצוגית נגד עלית    השופטת: לא טובת הציבור עמדה לנגד עיני הצדדים, אלא ניצול הציבור לצרכי התובע הייצוגי וקידום מכירות של עלית
מוטי פשכצקי
בית הדין העליון קיבל את הערעור. שיימן: בושה וחרפה. פגעו בספורט
יפעת גדות
עמותת איל"ן פותחת חוג ייחודי ללימוד ריקוד של ילדים נכים בכסאות גלגלים    בחוג משתתפים גם ילדים בריאים שירקדו לצד הילדים הנכים
עופר וולפסון
מהשנה הבאה תיכנס בבריטניה לתוקף מדרגת מס חדשה בהיקף 50% על משכורות עתק    בפרמייר ליג חוששים מהיקפי העלאת המשכורות שיידרשו כדי לחפות על המס ומהקושי בגיוס כשרונות חדשים
אלעזר לוין
ההפסד לאמדוקס ומבטח שמיר - 8 מיליון שקל בשנה    בונים עוד 20,000 מ"ר, ואין שוכרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il