X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החשכ"ל פירסם הוראה המחייבת את משרדי הממשלה בהפרשה מלאה לפנסיה ופיצויים לעובדי ניקיון ושמירה מהיום הראשון לעבודתם תשלום הממשלה לחברות יבוצע כנגד אישור תשלום בפועל לעובדים
▪  ▪  ▪
הממשלה תוודא קבלת הזכויות [פלאש 90]
החשב הכללי, שוקי אורן [צילום: פלאש 90]

הממשלה תפריש הפרשה מלאה לפנסיה ופיצויים החל מהיום הראשון לעובדי חברות שמירה וניקיון העובדים עבורה ויוחל מנגנון שוק לפיקוח ובקרה אחר הפקדות המעביד לפנסיה ופיצויים.
על ההוראות החדשות החליט החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, אשר פירסם (יום ב', 25.5.09) הוראה בדבר נהלי ההתקשרות החדשים של משרדי הממשלה עם חברות השמירה והניקיון.
בהוראה הובהר כי ספק השירותים יסדיר את יחסי העבודה באמצעות קיום חוזה מול העובד ויעביר לעובד תלוש שכר מובן וברור בהתאם לחוק הגנת השכר, כמו גם הודעה ברורה הכוללת את תנאי ההעסקה וזכויותיו כתנאי לתחילת התקשרות. בנוסף, נקבע כי תשלומי המשרד הממשלתי לחברה הזוכה במכרז עבור דמי הבראה בשנה הראשונה ועבור ימי מחלה יבוצעו כנגד קבלת אישור רו"ח על ביצוע תשלום בפועל.
החשב הכללי עידכן את ההוראה בעקבות המלצותיה של ועדה בין-משרדית מיוחדת בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, איתן קשמון ומנהל מינהל הרכש הממשלתי, ליאור אגאי. הוועדה הוקמה לפני כשנה וכללה נציגים ממשרדי האוצר, התמ"ת והמשפטים. מטרת הוועדה הייתה לגבש המלצות בדבר דרכי ההתנהלות של משרדי הממשלה בהתקשרויות עם חברות למתן שירותים עתירי כוח אדם, לרבות קביעת הקריטריונים והכללים עליהם נדרשים משרדי הממשלה להקפיד בבחירת חברות אלו בעת עריכת מכרזים וזאת תוך התייחסות להגנה על זכויות העובדים המועסקים בחברות אלו.
הוראת המשך להסדרה מלפני כשנתיים
הוראת החשב הכללי הראשונה בנושא פורסמה במרס 2007 במטרה להסדיר את ההתקשרויות עם קבלני שירותים בענפי השמירה, האבטחה והניקיון. ההוראה קבעה תנאי סף מחמירים להשתתפות במכרזים, הרחיבה את התנאים הכלולים בהסכם ההתקשרות עם קבלן השירותים וכן הטילה חובת ביקורת שנתית של חשבות המשרד על כל ההתקשרויות לצורך בדיקת עמידת הקבלן בהגנת זכויות העובדים. כמו-כן, קבעה ההוראה כי פגיעה בזכויות עובדים על-פי דיני העבודה וההסכמים הקיבוציים מהווה הפרה יסודית להסכם ההתקשרות.
קבלן שירותים אשר נמצא כי הפר את חוקי העבודה מחויב להמצאת תצהיר תוך 30 יום בחתימת רו"ח המפרט את תיקון הליקויים וכולל תשלום רטרואקטיבי לעובדים שזכויותיהם הופרו, והתשלומים לקבלן מאת המשרד מושהים עד למילוי חובתו. הוראה זו תרמה לשינוי משמעותי בנושא הסדרה והגנה על זכויות עובדים בענפי השמירה, האבטחה והניקיון ואף הורחבה על-ידי מנכ"ל משרד הפנים גם לשלטון המקומי, ולכן היא תקפה גם בהתקשרויות של הרשויות המקומיות עם חברות אלה.
בעקבות ביקורות החשב הכללי וחשבי משרדי הממשלה, הוחזרו עד היום לעובדי חברות השמירה והניקיון שכר עבודה שלא שולם כדין בגובה של כ-10 מיליון שקלים למאות עובדים. החשב הכללי הודיע כי בכוונתו להפעיל ביקורת מיוחדת באמצעותה ייבדקו יישומן של ההנחיות החדשות במשרדי הממשלה.
בנוסף, בעקבות הרפורמה במכרזים שהוביל משרד האוצר, עודכנו התקנות מכוח חוק חובת המכרזים, על פיהם נקבע שכתנאי מוקדם להשתתפות במכרזים לשירותים עתירי כוח אדם, על המעסיק להמציא תצהיר בו יציין כי הוא עומד בכל ההתחייבויות של שמירה על זכויות העובדים וכי במידה שבעבר הורשע בהפרת דיני עבודה או נקנס על-ידי מינהל ההסדרה והאכיפה במשרד התמ"ת תידחה הצעתו במכרז.

תאריך:  25/05/2009   |   עודכן:  25/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר: רפורמה בפנסיה הממשלתית לעובדי כח האדם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ספורט 5
פירק את אוואנס בקרב על החגורה במשקל חצי-כבד
יפעת גדות
העיר תל אביב הינה ככל הידוע העיר היחידה בעולם הקרויה על שם ספר - כתרגומו לעברית של נחום סוקולוב לשם ספרו של בנימין זאב הרצל אלטנוילנד    משאל קוראים קובע: "זיכרון דברים" ליעקב שבתאי - התל אביבי האהוב ביותר
צפי סער
אתרים ברשת, וכעת גם ספרים וסיטקום חדש - טרנד ההורות הלא-מושלמת צובר תאוצה
רותי אברהם
30 חודשי מאסר נגזרו על תושב רפיח שהורשע בסיוע לארגוני טרור על-ידי מידע על אודות תנועת כוחות צה"ל    השופטים: בלי המידע, הארגונים לא היו מצליחים לבצע פיגועים
איציק וולף
השלטון בפיוניאנג לא התרגש מהביקורת הבינלאומית בעקבות ניסוי הגרעין וערך ניסוי נוסף בשיגור שני טילים קצרי טווח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il