X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סניגורי נאשמי רמדיה מאשימים את הפרקליטות בחוסר מוטיבציה להשיג מסמכים שעשויים לזכות את מרשיהם
▪  ▪  ▪
בגרמניה התיק נסגר [צילום: AP]

דין ודברים בין סניגורי נאשמי פרשת רמדיה לבין הפרקליטות בנוגע למסמכים מחקירת הפרשה בגרמניה. בבית משפט השלום בפתח תקוה התקייים (יום ב', 25.5.09) דיון בפרשת רמדיה, מותם של תינוקות בשל העדרו מפורמולת החלב של ויטאמין חיוני. במהלך הדיון תקפו הסניגורים את הפרקליטות והאשימו אותה בחוסר מוטיבציה להשיג את המסמכים מגרמניה.
נציג הפרקליטות עו"ד אור ממון טען כי חברת הומאנה, חברת האם של חברת רמדיה, מסרבת למסור מסמכים בפרשה. מדובר במסמכים שהיו בידי משטרת גרמניה אך הוחזרו לידי החברה. ממון טען כי נעשתה פנייה למשטרת גרמניה בנושא המסמכים אך זו טענה כי אינם בשליטתה שכן הוחזרו לחברה. גם פניית התביעה הישראלית להומאנה הושבה ריקם. החברה טענה כי מדובר בחומרים ש"אינם רלוונטיים לחקירה והם אינם מוכנים להעבירם לישראל".
הפרקליטות אף פנתה להוצאת צו מכוח אמנה עליו חתמה השופטת, צו המבקש משלטונות גרמניה לתפוס את החומרים. אלא שמדובר בהליך המאפשר להומאנה להתנגד ולפי שעה הועבר החומר לתגובתה ובגרמניה ממתינים בימים הקרובים לתשובתה. ממון הוסיף כי אם הומאנה תסכים למסור את המסמכים העניין "ירוץ", כלשונו. אך אם לא, מדובר בהליך משפטי שיתקיים בגרמניה ואין יודעים את סופו.
במקרה כזה, הדגיש, בכוונת הפרקליטות לבקש מבית המשפט לקבוע כי אין מדובר בחומרים חיוניים "לא ייתכן שנהיה בני ערובה להליכי המשפט הגרמני שאנחנו לא מעורבים בו ישירות ושאיש אינו יודע מתי ייגמרו".
באי-כוחו של אחד הנאשמים, גדעון לנדסברגר, עוה"ד ישראל לשם יובל ששון ונדב וויסמן הביעו התנגדות לויתור המסתמן על המסמכים מגרמניה. הם האשימו את הפרקליטות בחוסר מוטיבציה ובפעילות מ"השפה לחוץ". לטענתם לא נעשה מאמץ אמיתי לקבל את החומר מגרמניה. "הטענה כי החומר הוחזר להומאנה או מצוי תחת סמכותה, עם כל הכבוד הומאנה זה לא כל חומר החקירה בגרמניה". עוד טענו כי בידי הגרמנים מסמך מדעי שקבע כי "אין קשר סיבתי", וכי על סמך מסמך זה הוחלט לסגור את התיק בגרמניה. "היכן המסמך הבודד הזה"?, שאלו את הפרקליטות.
הם אף הביעו תמיהה כיצד הפרקליטות והמשטרה בישראל "אינם מתעניינים מדוע הוחלט לסגור את התיק בגרמניה?" תשובות הפרקליטות בפרשה הן "כדי לצאת ידי חובה" טענו הסניגורים. הדרישה להביא את המסמכים נכפתה על הפרקליטות "הר כגיגית" והיא עושה זאת "כמי שכפאו השד. הפרקליטות חייבת להתעשת ולעשות כל מה שהיא צריכה לעשות בעניין זה כדי שלא יקופחו זכויות הנאשמים".
בתום הדיון, ולאחר ששמעה דיווח מהפרקליטות באשר להתקדמות המגעים מול שלטונות גרמניה להשגת חומר חקירה נוסף, החליטה השופטת ליה לבאון כי "יש טעם להאיץ את התהליך ולקבל הבהרות מהגורמים המטפלים כך שינתן יהיה להבין האם חומר החקירה שנאסף מלכתחילה קיים במקום כלשהו באופן מרוכז או לא".
השופטת ביקשה מהממונים בפרקליטות מחוז מרכז לקחת אחריות על ניהול המגעים עם סניגורי הנאשמים בתיק זה לצורך "ייעול וצמצום המחלוקות". כמו-כן כתבה כי היא מצפה שעד לישיבה הבאה הסניגורים יוכלו לעיין בכל חומר החקירה כשהוא "ממוין ומסודר על-פי שיטת התביעה גם מבלי לצלמו פעם נוספת". כמו-כן, תוך 10 ימים ייעש המאמץ לערוך אינדקס עדים עפ"י רישומם ברשימת עדי התביעה וכן הורתה להתחיל בהכנת תיקי מוצגים פיזיים.
דיון נוסף נקבע ל-6.7.09.

בית משפט השלום בפתח תקוה פ 2613/08
תאריך:  25/05/2009   |   עודכן:  25/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הומאנה מסתירה מסמכים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"ילדים זה שמחה" תינוקות בעיקר
ברברה בר  |  25/05/09 19:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
עקב טיפולי פוריות שעברה האישה, נוצר אצלה מצב נדיר של הריון כפול: בתוך הרחם ומחוצה לו    האישה עברה ניתוח ושוחררה לביתה כעבור 4 ימים    הבוקר נפטרה בביתה
עופר וולפסון
לטענת החברה, המחירים התחרותיים ברשת החדשה הם הסיבה לפגיעה ברווח    הסתכם בכ-32.2 מיליון ש"ח    ההכנסות ירדו ב-3.1%    פתחה ברבעון חנויות חדשות בהיקף של כ-12,600 מ"ר
אלעזר לוין
דניה-סיבוס, אחד היזמים, מדווחת: המועד האחרון עבר, ולא הצלחנו להשיג מימון
איציק וולף
מפכ"ל המשטרה ציין כי מציאת גופתה של דנה בנט התאפשרה בזכות חקירה מורכבת שהצריכה אורך רוח    המשטרה בוחנת קשר בין תקיפת שירה מרגלית לתקיפת אבי ניר
עידן יוסף
חודשים אחרי מבצע עופרת יצוקה מגיעה עדות ראשונה של חייל המספר כיצד רחל אמנו הצילה את חייו    "שמענו קול של אישה שאומרת לנו 'אל תיכנסו לבית יש מוות'"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il