X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זועמים על החלטת ההנהלה לייקר את ארוחות העובדים מטעמי חיסכון, לטענתם, בו בזמן שבכירי החברה זוכים לבונוסים של מיליונים "פגיעה בהסכם הקיבוצי עמנו"
▪  ▪  ▪
סכסוך באל על [צילום: רונן אקשטיין]

שיא חדש בסכסוך בין ועד עובדי אל על להנהלת החברה. מזכ"ל נציגות העובדים, יוסי לוי, מאיים להכריז על סכסוך עבודה ולנקוט בצעדי מחאה בתגובה למה שהוא מכנה "צעדים חד-צדדיים" מצד הנהלת החברה. במיוחד יצא קצפו על-רקע דרישת ההנהלה לייקר את הארוחות לעובדי החברה.
אמש הודיע ועד העובדים להנהלת החברה, כי אינו מתכוון לאפשר לה להפר את הוראות הסכם העבודה הקיבוצי אשר נחתם ב-2 בנובמבר 2008. מוועד העובדים נמסר כי הסכם העבודה הקיבוצי נחתם לאחר מו"מ שארך כשנתיים ובמסגרתו נאלצו העובדים לבצע ויתורים כואבים ומרחיקי לכת לרבות ויתור על תוספות שכר.
"עברו רק כמה חודשים והנהלת החברה החליטה לנסות לפתוח הסכמות חתומות. 'שיטת מצליח' אינה דרך לנהל חברת תעופה לאומית", מסרו בוועד העובדים.
לטענת העובדים, הנהלת אל על מוסיפה סמנכ"לים וראשי אגפים במשכורות עתק ומנסה לגייס את הכסף להעסקתם באמצעות פגיעה בתנאי העסקתם של העובדים מכוח הסכם העבודה הקיבוצי מנובמבר.
"לא יעלה על הדעת שעובדים בכירים של החברה, המועסקים בהסכמים אישיים, ימשכו מקופת החברה בונוסים של מיליונים עבור שנה בה החברה הפסידה עשרות מיליוני דולרים בתואנה שאלו הסכמי העסקתם האישיים ובאותה נשימה ינסו להפר את הסכם העבודה הקיבוצי עליו חתמו עם העובדים", אמר לוי.
לוי הוסיף: "לצערי הרב, למרות שנציגי ההנהלה ישבו עמנו ו'הציעו' לנו לחסוך באוכל לעובדים, דבר זה לא מנע מהם בה בעת ליטול בונוסים נדיבים לעצמם. לא ייתכן שיבואו אלינו וידרשו התייעלות בזמן שמבחינת ההנהלה הכל מתנהל כרגיל. לכך לא נסכים".
"הקיצוצים הצפויים יחולו על המנהלים ועל העובדים גם יחד"
דוברת אל על מסרה בתגובה כי "הנהלת החברה פנתה לנציגות העובדים במטרה לגבש יחד עמה הרכב הוצאות הניתנות לצמצום. הקיצוץ המוצע הינו התאמה למציאות הנוכחית עקב המשבר הכלכלי העולמי בכלל ומשבר התעופה בפרט. הפעילות מתקיימת בכל מגזרי החברה כדי למנוע פיטורי עובדים. כל המהלכים יחולו על מנהלים ועובדים גם יחד, פרופורציונלית לשכר. בהנהלת החברה מקווים כי גם ועד העובדים יפנים את המצב ובמקום לעסוק במניפולציות והפצת שקרים וכזבים, יעמוד בהבטחותיו ויירתם למאמץ".
הדוברת הוסיפה כי היא קוראת לוועד להתעשת ולהתנהג בצורה מכובדת ואחראית ולא להיגרר למחוזות שיפגעו בחברה ובעובדיה. "יש להדגיש כי השנה לא חולקו בונוסים לאף אחד מהסמנכ"לים ולמנהלי האגפים בחברה כאשר מנכ"ל החברה ויתר על 20% מהשכר והמענקים המגיעים לו. לא רק זו שלא נוספו תפקידים, החברה נמצאת בעיצומו של מהלך לצמצום היקף המשרות הבכירות בחברה".

תאריך:  25/05/2009   |   עודכן:  25/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועד עובדי אל על: נכריז על סכסוך עבודה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס בר-טל
35% מההורים אינם עומדים במלוא התשלומים    תקציב המלגות בתשס"ט נמוך משמעותית משנים קודמות    כך עולה מדוח מחקר של הכנסת לקראת דיון בוועדת החינוך בנושא תשלומי הורים בתש"ע
עופר וולפסון
העלייה - בחודשים פברואר עד אפריל    עלייה של 4.8% ברכישות מוצרים כלליים כגון דלק וציוד מחשבים    ברכישות המזון נרשמה עלייה של 3.6%
מחלקה ראשונה
חומר מרכזי מתיק האזנות סתר הועבר בשוגג לידי החשודה בהאזנה    חוקרי המשטרה שהבחינו בטעות ופנו לקבל חזרה את החומר נענו כי נעלם
עופר וולפסון
הכנסותיו השל הבנק עלו ב-21.9%, בעיקר עקב השקעות מוצלחות ברבעון בשוק ההון    גידול חל בהפרשה לחובות מסופקים    יחס הלימות ההון עלה על 12%    גובה האשראי לציבור נותר דומה
מחלקה ראשונה
יו"ר האופוזיציה לבני טוענת כי ממשלת נתניהו מתנהלת באופן לקוי בכל תחום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il