X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מספר החיילים הקובלים נמוך בשל חששות להתלונן הרמטכ"ל פנה לנציב בבקשה כי יבצע מטלות נוספות שאינן בתחום סמכותו
▪  ▪  ▪
בריק. ראש מוסד שאינו נתון לביקורת [יוסף אבי יאיר אנגל]

חיילי צה"ל הגישו אשתקד 6,501 קבילות נגד מפקדיהם, בשני אחוזים יותר מבשנה שקדמה לה. המספר הנמוך יחסית מעיד על החשש המתמשך מצד חיילים לקבול.
גם טיפול נציב קבילות החיילים בתלונות אינו גורם לחיילים לרצות לקבול. זה מצא כי 41% מן הקבילות שהוגשו אליו אינן מוצדקות. מאחר שעל-פי חוק אין מרות מלבד החוק על הנציב, פעילותו אינה נתונה כלל לביקורת, אף לא לזו של מבקר המדינה.
כבכל שנה מגלה גם השנה הדוח מעשים חמורים נגד חיילים, ובהם:
  • השפלות והתעמרות;
  • פגיעה בכבוד החייל;
  • פגיעה בזכויותיו;
  • מניעת טיפול רפואי מחייל.
הנציב יצחק בריק כתב בדוח שעדיין יש מפקדים שהאמת אינה נר לרגליהם. הדוח הוגש לשר הביטחון אהוד ברק, לרמטכ"ל גבי אשכנזי ולנשיא המדינה שמעון פרס. "צבא ההגנה לישראל הוא הדבר היקר ביותר שיש לנו. החיילים מקריבים עצמם למען המדינה וראוי להטות אוזן קשבת ולתת מענה לבעיות החיילים שלנו. צריך לבנות את האזרח והחייל שבתוכו ולא לשבור את רוחו", אמר הנשיא.
הדוח אינו מפורט דיו, ומציג רק מקרים מדגמיים. הוא אינו נותן תמונת מצב ראויה על אופן עבודת מוסד נציבות קבילות חיילים בכל הנוגע למעקב אחר דוחות קודמים.

בקשות חריגות מהרמטכ"ל

כאילו אין לאנשי הנציב די עבודה, וכאילו לצה"ל אין אנשים המוכשרים לכך, מבקש הרמטכ"ל אשכנזי לשלב את אנשי הנציבות בהכשרות שונות ובסדרות המנהיגות למפקדים, על-מנת להטמיע את חשיבות הטיפול בפרט, כחלק בלתי נפרד מתוכנית הקורסים, החל משלב הקצונה הזוטרה ועד לקצונה הבכירה.
הוא אף הזמין את נציב קבילות החיילים להציג את ממצאיו בפני חברי פורום מטכ"ל בשבועות הקרובים. זאת למרות שהדוח נגיש לכל וניתן לעיין בו גם בלי להזדקק לגורם מסייע.
אשכנזי ביקש להתעדכן החל מעתה באופן אישי מפי נציב קבילות חיילים בכל אירוע חריג. זאת למרות שאת המידע הוא יכול לקבל גם מהמפקדים הכפופים אליו.
עושה רושם כי הנציב הסכים לבקשות אלה, שכאמור אינן בתחום סמכותו, אולם הודעה רשמית בנושא המאשרת או מכחישה ידע זה לא נמסרה - לא מראש המטה הכללי ולא מנציב קבילות חיילים.

בריק: ביקורים בבסיסי צה"ל

הנציב בריק סבור כי קבילה היא סימפטום לחוסר יכולת לתקשור עם חיילים, ולכן הוא מבקש לשפר את אופן הטיפול בתלונות החיילים כבר בתוך היחידה.
הוא החליט כי עליו להגיע פעמיים-שלוש בשבוע לביקור ביחידות השונות, שאורכו כשש שעות הכוללות שמיעת סקירה בת כ-45 דקות מהמפקד, ולאחריה שיחה של שעה וחצי של הרצאה מניסיונו במלחמת יום הכיפורים בפיקוד על חיילים בעת מצבים קשים.

קבילות נבחרות מתוך הדוח

  • מפקד פקד על חייל להתגלגל בחול, ועמד על כך שיתגלגל גם לאחר שהחייל התלונן על סחרחורת. לאחר מכן הורה לו לזחול מתחת לטנק, פתח ברז של שמן בטנק, התיז את השמן לעבר החייל, ואף ניסה למרוח שמן על פניו של הפקוד לעיני חיילים ומפקדים. אחר כך הסביר כי הייתה זו הלצה;
  • מדריך-קרב נקט באלימות פיסית קשה כלפי חיילים בבסיס אימונים, שסיכנה את בריאותם. הוא היכה חיילים באגרופים ובמקל, שגרמו להם לסימנים כחולים, ובעט בהם;
  • מפקד מחלקה בבסיס אימונים בחטיבת חי"ר קשר באמצעות שרכי האפוד שעל גופו של חייל לעץ, וזאת בטענה כי אינו עומד בכללי הכוננות המבצעית.

תאריך:  25/05/2009   |   עודכן:  26/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנציב פסל 41% מקבילות החיילים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הנציב הזה מדהים וגיבור ישראל. ל"ת
ניסו מאילת  |  25/05/09 19:12
 
- חנן וייס-הנציב עוד אחד מהמפלגה
הנכונה  |  26/05/09 10:39
2
רק אם 5% נכון אנחנו בבעיה קשה
סבא לחייל קרבי  |  26/05/09 01:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
זועמים על החלטת ההנהלה לייקר את ארוחות העובדים מטעמי חיסכון, לטענתם, בו בזמן שבכירי החברה זוכים לבונוסים של מיליונים    "פגיעה בהסכם הקיבוצי עמנו"
איריס בר-טל
35% מההורים אינם עומדים במלוא התשלומים    תקציב המלגות בתשס"ט נמוך משמעותית משנים קודמות    כך עולה מדוח מחקר של הכנסת לקראת דיון בוועדת החינוך בנושא תשלומי הורים בתש"ע
עופר וולפסון
העלייה - בחודשים פברואר עד אפריל    עלייה של 4.8% ברכישות מוצרים כלליים כגון דלק וציוד מחשבים    ברכישות המזון נרשמה עלייה של 3.6%
מחלקה ראשונה
חומר מרכזי מתיק האזנות סתר הועבר בשוגג לידי החשודה בהאזנה    חוקרי המשטרה שהבחינו בטעות ופנו לקבל חזרה את החומר נענו כי נעלם
עופר וולפסון
הכנסותיו השל הבנק עלו ב-21.9%, בעיקר עקב השקעות מוצלחות ברבעון בשוק ההון    גידול חל בהפרשה לחובות מסופקים    יחס הלימות ההון עלה על 12%    גובה האשראי לציבור נותר דומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il