X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האוצר ניסה להשתלט על 120 מיליון שקל של "פרזות", המיועדים לקניית דירות לעניי ירושלים לאחר דיון סוער, הטיל ראש העיר וטו על התוכנית לפרק את החברה
▪  ▪  ▪
עיריית ירושלים הטילה וטו. ניר ברקת, ראש העיר ירושלים

מכה נוספת לתוכנית הגזירות של משרד האוצר: עיריית ירושלים הטילה וטו על תוכנית האוצר לפרק את חברת הנדל"ן הממשלתית-עירונית "פרזות". האוצר ביקש לפרק את החברה, כדי שיוכל לשים יד על קופת המזומנים שלה, בת 120 מיליון שקל. משפטנים אומרים, כי כוונת האוצר לפרק את החברה היא בלתי חוקית.
"פרזות", העוסקת זה 35 שנה בבנייה למעוטי אמצעים בירושלים, נמצאת בבעלות המדינה - 71% ועיריית ירושלים - 29%. לחברה גם 2 מניות יסוד - אחת למדינה, אחת לעירייה. תזכיר ההתאגדות של החברה קובע, כי ניתן לפרק אותה רק בהסכמת שני בעלי המניות.
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, תמך תחילה בפירוק "פרזות". אולם ביום ו' (15.5.09), נערכה ישיבה סוערת של הנהלת העירייה, שבה התנגדו כל המשתתפים לפירוק "פרזות". נוכח העמדה האחידה, שלח ברקת מכתב, ב-17 במאי, לרשות החברות הממשלתיות, ובו הודיע על התנגדות העירייה לפירוק. חוקית, אי-אפשר לפרק את החברה ללא הסכמת העירייה.
במקביל, הגישה "פרזות" ב-20 במאי בג"צ נגד המדינה ורשות החברות, וביקשה החלטה שתקבע כי אין למדינה סמכות לפרק את החברה. "פרזות" ביקשה גם צו ביניים, אך לא קיבלה. בג"צ נתן למדינה ארכה של 7 ימים להגיש תגובה. ל-News1 נודע כי היום (ב', 25.5.09) נערכים דיונים בין פרקליטות המדינה לרשות החברות על הכנת התשובה לבג"צ, או על בקשת דחייה.
משרד האוצר מבקש זה חודשים לפרק את "פרזות", כדי שיוכל לשים את ידו על המזומנים שנצברו בחברה, כ-120 מיליון שקל. המטרה המוצהרת של הכספים היא לבנות או לקנות דירות למשפחות ירושלמיות נצרכות ולעניי הבירה. לאוצר יש כנראה תוכניות אחרות לגבי הכסף.
ב-24 באפריל הודיע סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות, אסף רגב, לעיריית ירושלים, כי המדינה מבקשת לכנס את דירקטוריון "פרזות" כדי לדון בפירוק החברה. הדיון נקבע ל-13 במאי. אולם יום קודם לכן, ב-12 במאי, החלה הממשלה לדון בתקציב המדינה ובחוק ההסדרים הנלווה.
מנכ"ל פרזות, גלעד בר-אדון, ועו"ד החברה, אלישע גרינפלד, גילו את תוכנית האוצר "להגניב" את פירוק "פרזות". ב-2 לפנות בוקר שלחו פקס לביתה של השופטת התורנית בבית המשפט העליון, עדנה ארבל, ובו ביקשו צו מניעה נגד החלטה זו. הצו לא הוצא, אולם הממשלה, שנודע לה על המהלך, החליטה להוציא את הסעיף בעניין "פרזות" מחוק ההסדרים, ולהעביר את הנושא לדיון בקבינט הכלכלי-חברתי.
לפני מספר שבועות השיג האוצר הסכמה-לכאורה של העירייה לפירוק החברה, ואף תיכנן להכניס את חיסול "פרזות" בחוק ההסדרים. אולם עם פרסום תוכנית האוצר, גם באתר News1, פרצה סערה ציבורית בירושלים, שהגיעה תוך מספר ימים, כאמור, לחדרי הישיבות של העירייה, והביאה להטלת הווטו על-ידי ברקת.

תאריך:  25/05/2009   |   עודכן:  25/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד מכה לאוצר: הוקפא פירוק "פרזות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מכבי, שירותי בריאות כללית ואפריקה ישראל הן הקבוצות שעברו את שלב המיון והן צפויות להגיש הצעותיהן בקרוב    הזוכה תקים, תממן ותפעיל את בית החולים, אשר יוקם על כ-70 דונם במזרח העיר
רותי אברהם
התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה לשעבר לוותר על מימון לשכת "נבחר ציבור לשעבר" בשל השימוש לעסקים פרטיים    התנועה מבקשת מוועדת הכספים לקבוע: תקצוב רק עבור שעות בפועל למען הציבור
עופר וולפסון
ההחלטה: בהתאם להערכות הכלכלנים    בבנק תולים את היציבות באינפלציה ואת רכישת הדולרים המייצבים את שער המטבע כגורמים להחלטה    יעד האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים נמצא באמצע טווח המחירים
עופר וולפסון
יו"ר ההסתדרות נפגש עם רמי לוי ונציגי עמיר שיווק, אשר רכשו את המפעל, כדי לדון איתם בתנאי העבודה הקיבוציים החדשים של עובדיו
עידן יוסף
מספר החיילים הקובלים נמוך בשל חששות להתלונן    הרמטכ"ל פנה לנציב בבקשה כי יבצע מטלות נוספות שאינן בתחום סמכותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il