X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעדות בוועדת חקירה למשבר המים מבטיח שר התשתיות: בישראל לא יהיה מחסור במים בעדות נחשף: אין תוכנית אב למשבר המים סמכויות רשות המים רחבות מדי
▪  ▪  ▪
לנדאו. התעלמות מההנחיות [צילום: פלאש 90]

שר התשתיות עוזי לנדאו אומר בעדות בפני ועדת החקירה הממלכתית למשבר המים כי בכוונתו לקצץ בסמכויות רשות המים באמצעות חקיקה. בעדות (יום ג', 26.5.09) התייחס השר למעמדה של רשות המים, גוף המטה המבצע עבודות תכנון בנוגע למשק המים, ומתח ביקורת על הסמכויות הנרחבות שיש לגוף זה. "קביעת המדיניות בנושא משק המים חייבת להיעשות על-ידי הממשלה", אמר לנדאו. "במבנה השלטון הנוכחי ישנו משרד התשתיות וישנה רשות המים. סמכויות הרשות בקביעת המדיניות והוצאתה לפועל, רחבות מאלו של השר והממשלה... מעמדה הסטטוטורי של הרשות מאפשר לה להתעלם מהנחיותיו של שר התשתיות בנושאי מדיניות".
בפועל, הוסיף השר, "השפעת אגף התקציבים על פעולותיה השוטפות כבדה ביותר. לרוע המזל ההחלטות של אגף התקציבים מתקבלות לעיתים מתוך קוצר רואי, המוכתב על-ידי אילוצי תקציב שנתיים". לנדאו הוסיף כי בכוונתו להביא לשינוי חקיקה "שיותיר את קביעת המדיניות בידי הממשלה, יוודא את ביצועה וניהולה באמצעות שר התשתיות הלאומיות ואת ביצועה בידי רשות המים".
במדינת ישראל לא יהיה מחסור במים
שינוי נוסף שיחול במדיניות המים יהיה שינוי בתפיסת תכנון נוף וסביבה ומעבר ל"גינון תואם אקלים". השר אמר כי הוא מצדד בחיסכון באמצעות תמחור התעריפים, מה שכונה "היטל בצורת". מדובר לדבריו במנגנון חוקי המאפשר בעת חירום לגבות אגרה מן המחיר השולי במטרה לחסוך במים. "קיומו של מנגנון זה נחוץ לניהול נכון של הביקושים במשק המים בעיתות משבר. עם זאת חיוני שהכסף מן ההיטל יחזור לטיפול והשקעה במערכת המים". השר ציין כי בכוונתו לפעול ביחד עם רשות המים כדי "להטמיע תרבות החיסכון באמצעות החדרה גורפת לתודעה ולשימוש הציבור של אמצעים ביתיים כמו חסכמים, מודדי שמש ועוד".
הוא אף הבטיח כי "במדינת ישראל לא יהיה מחסור במים" וכי הנחת העבודה שלו היא שישראל מצויה באזור שבו יש לעיתים מזומנות בצורת. "עובדה זו ידועה ואינה יכולה עוד להפתיע איש. משבר במים בו אנו מצויים אינו גזירת גורל. מדינה מתוקנת צריכה לספק מים לתושביה". לנדאו הדגיש כי בראש סדר העדיפויות עומדת "הצלת משק המים", כשבטווח הקצר יש "להתמודד עם המשבר שבעיצומו ישראל נמצאת על-ידי ביצוע נמרץ של כל הפרויקטים לייצור והתפלת מים וכן טיפול באמצעים שונים לחיסכון במים".
בעדות חשף עוד כי למעשה, משק המים פועל ללא תוכנית אב וזאת למרות המשבר המתמשך. השר ציין כי הוא שוקד על תוכנית ש"תכלול מבט רחב על כל ההיבטים הקשורים בפיתוח משק המים במדינה, ממנה ניתן יהיה להבין את הבעיות של משק המים בישראל ולגזור מדיניות למימוש ולביצוע בעשור הקרוב".

תאריך:  26/05/2009   |   עודכן:  26/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לנדאו: רשות המים מתעלמת מהנחיות השר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפתרון למחסור והשבר של המים...
בעל הנר  |  27/05/09 02:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עכבר העיר און ליין
שני הפרקים הראשונים של "כוכב נולד" רמסו את המתחרים - הן את "הישרדות" והן את כל שאר התוכניות ששודרו מולם
איריס בר-טל
דמי הכניסה המירביים המותרים - 10 שקלים    עמותת טבע ודין: "לא מתקבל על הדעת שהזכות ליהנות מקניין ציבורי תהיה כפופה לתשלום"
עופר וולפסון
יחליף את רם בלניקוב שהתפטר ב-13 למאי    ניסן מכהן כיום בראש רשות החברות הממשלתיות ובעברו כיהן במספר תפקידים באגף התקציבים
רותי אברהם
בית המשפט הורה לכלי התקשורת להגיש בקשה לפרסום השחזורים של רוני רון בפרשת רצח הילדה רוז    עו"ד סוויד: הצגת השחזורים בבית המשפט אינה תקינה מבחינת התנהלות המשפט    בא-כוחו של רוני רון - שהציבור יתאפק
עידן יוסף
יוסי ישי ממשיך לקדנציה נוספת, שביעית במספר, לאחר 33 שנות עבודה במשרד החקלאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il