X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הציגה ברבעון הראשון רווח נקי של 15 מיליון דולר בלבד המכירות בשוק האזרחי צנחו ב-49% עקב האטה במכירות מטוסי מנהלים החברה מדווחת על חוזה מהותי למערכות הגנה אווירית
▪  ▪  ▪
יצחק ניסן, מנכ"ל התעשייה האווירית

הרווח הנקי של התעשיה האווירית ברבעון הראשון של 2009 הסתכם בכ-15 מיליון דולר - ירידה של כ-63% מכ-40 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה (יום ג', 26.5.09) מדוחותיה הרבעוניים.
הרווח מפעולות בחברה לפני הוצאות פרישת עובדים הסתכם בכ-54 מיליון דולר, לעומת 60 מיליון דולר ברבעון המקביל של שנת 2008. במהלך הרבעון ביצעה החברה הפרשה בסך 16 מיליון דולר לפרישה מוקדמת של עובדים. תזרים המזומנים של החברה נפגע אף הוא ועמד נכון לסוף מרס על כ-312 מיליון דולר, לעומת 396 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
מכירות החברה הסתכמו בהיקף של כ-775 מיליון דולר ברבעון לעומת כ-1.01 מיליארד דולר ברבעון המקביל - ירידה של כ-23%. המכירות לשוק הצבאי הסתכמו בכ-571 מיליון דולר לעומת כ-617 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה בת כ-7%. בתעשיה האווירית מסבירים את הירידה במכירות לשוק הצבאי בעיקר כתוצאה מירידה במכירות למערכת נשק להגנה אווירית במפעל הטילים שלה.
המכירות לשוק האזרחי הסתכמו בכ-204 מיליון דולר לעומת 397 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה חדה של 49%. הקיטון במכירות בשוק האזרחי נבע בעיקר מקיטון במכירות של מטוסי מנהלים ובפעילות של הסבות מטוסים ותחזוקה למנועים.
למרות הירידה במכירות, החברה כבר דיווחה בעבר כי ברבעון הראשון של שנת 2009 קיבלה הזמנות חדשות בסך של כ-2.2 מיליארד דולר, ביניהן חוזה מהותי למכירת מערכות נשק להגנה אווירית. צבר ההזמנות הכללי של החברה גדל בלמעלה ממיליארד דולר מתחילת השנה והגיע לשיא של מעל 8 מיליארד דולר.
מנכ"ל תע"א, יצחק ניסן, אמר בתגובה לפרסות הדוחות הרבעוניים כי "החברה מציגה ברבעון רווח מפעולות בסך 54 מיליון דולר לפני הוצאות לפרישה מוקדמת של עובדים. רווח זה הושג למרות המשבר הכלכלי הפוגע במכירות החברה לשוק האזרחי, כתוצאה מהערכות החברה מבעוד מועד. הנהלת החברה מבצעת פעילויות בקרה והתייעלות תפעולית, במטרה להקטין עלויות ולעמוד ביעדים. צומצמו היקף היועצים והשעות הנוספות ובוצעה התייעלות ברכש ובניהול הספקים. כמו-כן, מיושמים שינויים בתהליכי תמחור הצעות מחיר, ניהול סיכונים, בקרה על פרויקטים ושרשור אחריות לכל הרמות הניהוליות בחברה".
ניסן ציין כי לאור הצפי להתמשכות המשבר העולמי בתעופה האזרחית, החברה תמשיך ואף תגביר את צעדי הייעול. כמו-כן, תוגבר פעילות השיווק בתחומים הצבאיים.

תאריך:  26/05/2009   |   עודכן:  26/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צניחה של 63% ברווחי התעשיה האווירית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בעדות בוועדת חקירה למשבר המים מבטיח שר התשתיות: בישראל לא יהיה מחסור במים    בעדות נחשף: אין תוכנית אב למשבר המים    סמכויות רשות המים רחבות מדי
עכבר העיר און ליין
שני הפרקים הראשונים של "כוכב נולד" רמסו את המתחרים - הן את "הישרדות" והן את כל שאר התוכניות ששודרו מולם
איריס בר-טל
דמי הכניסה המירביים המותרים - 10 שקלים    עמותת טבע ודין: "לא מתקבל על הדעת שהזכות ליהנות מקניין ציבורי תהיה כפופה לתשלום"
עופר וולפסון
יחליף את רם בלניקוב שהתפטר ב-13 למאי    ניסן מכהן כיום בראש רשות החברות הממשלתיות ובעברו כיהן במספר תפקידים באגף התקציבים
רותי אברהם
בית המשפט הורה לכלי התקשורת להגיש בקשה לפרסום השחזורים של רוני רון בפרשת רצח הילדה רוז    עו"ד סוויד: הצגת השחזורים בבית המשפט אינה תקינה מבחינת התנהלות המשפט    בא-כוחו של רוני רון - שהציבור יתאפק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il