X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הזמנים הקשים בענף הביאו להורדה ממוצעת של 10% בשכר ול-15% הורדה בקרב המנהלים הנפגעים הגדולים - המשרדים הבינוניים החברה הגדולה בענף: השטיח המעופף אשת טורס התחזקה
▪  ▪  ▪
יותר ישראלים משהים את החופשה [יח"צ]

מצב ענף התיירות בכי רע. בשליש הראשון של 2009 (ינואר-אפריל) דיווחו סוכנויות הנסיעות בארץ על ירידה של 30% בהכנסותיהן. הורדת השכר הממוצעת בסוכנויות הנסיעות הייתה בשיעור של 10%. בקרב דרג ההנהלה בסוכנויות הנסיעות בוצעה הורדת שכר חדה יותר, בשיעור ממוצע של 15%. נתונים אלו ואחרים עולים (יום ג', 26.5.09) מדירוג סוכנויות הנסיעות של דן אנד ברדסטריט.
מן הנתונים עולה עוד, כי חלק מסוכנויות הנסיעות נאלצו לפטר עובדים ולסגור סניפים, וחלק ניסו ועדיין מנסות לבצע איחוד ומיזוג בין סוכנויות.
"מי שנפגע הכי הרבה הם המשרדים הבינוניים, המתפרנסים מתיירות עסקית", אומרים כלכלני החברה. "התחרות ואווירת המשבר הקיימים בענף גרמו להוזלת מחירים, דבר שהגביר את נכונות הציבור לרכוש מוצרי תיירות ובעצם כך, לסייע לעסקים להתמודד עם המצב ולהתאושש".
"גורמים בענף הנסיעות מסבירים שבמסגרת המירוץ אחר הלקוח, מחירים כמו אלו בקיץ הקרוב, לא זכורים מזה תקופה ארוכה", אומרים בדן אנד ברדסטריט.
"אשת טורס" קופצת השנה 2 מקומות
מדירוג סוכנויות הנסיעות עולה, כי ההכנסות של עשרת המשרדים הגדולים בתחום הסתכמו בשנה שעברה בכ-4.4 מיליארד ש"ח - עלייה של כ-13% לעומת השנה הקודמת.
סוכנות הנסיעות הגדולה בישראל היא השטיח המעופף, שהכנסותיה המוערכות בשנה שעברה הסתכמו ב-750 מיליון ש"ח. במקום השני נמצאת כלל תיירות עם הכנסות של 602 מיליון ש"ח - עלייה של כ-8.5% לעומת אשתקד. איסתא ליינס שומרת על מקומה השלישי בדירוג עם הכנסות של 589.5 מיליון ש"ח - עלייה של כ-10.3%. במקום הרביעי נשארת קשרי תעופה עם הכנסות של 525.6 מיליון ש"ח - עלייה של 23.1%.
סוכנות הנסיעות אשת טורס קפצה השנה בדירוג 2 מקומות ועולה למקום החמישי, לעומת המקום השביעי בשנה שעברה. הכנסות חברת אשת טורס הסתכמו בשנה שעברה ב-427 מיליון ש"ח - זינוק של 19.9%. המילניום השלישי (צבר תיירות) נמצאת במקום השישי עם הכנסות של 418 מיליון ש"ח, ואופיר טורס במקום השביעי עם הכנסות של 410 מיליון ש"ח.
את שלושת המקומות האחרונים בעשירייה הראשונה תופסות הסוכנויות הדקה ה-90 (268 מיליון ש"ח), החוויה הישראלית (222 מיליון ש"ח) וכנפי משק (160 מיליון ש"ח).
המחירים צפויים עוד לרדת - והמשבר יימשך
ראובן קובנט, מנכ"ל 'דן אנד ברדסטריט ישראל', אמר בתגובה לפרסום הדירוג כי המשבר הכלכלי העולמי צפוי להמשיך ולהשפיע בצורה שלילית על ביצועי ענף התיירות בכלל וסוכנויות הנסיעות בפרט. לדבריו, המשבר העולמי והמיתון גורמים לירידה בצריכה הפרטית ולכן יפגעו בתפוסות בתי-המלון, בביקוש לטיסות ובהוצאות לנופש חרף התחרות ואטרקטיביות המחירים. "המשך הורדת המחירים תפגע בהכנסות הגורמים בענף, ולכן, סביר להניח שהמשבר של סוכנויות הנסיעות יימשך", אמר.

תאריך:  26/05/2009   |   עודכן:  26/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צניחה של 30% בהכנסות סוכנויות התיירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סיון בראימן
פרופ' שמואל גליק, ראש מכון שוקן למחקר היהדות ימונה לתפקיד    יחליף את ד"ר יעקב הדני שעמד שנים רבות בראשות המכללה
עופר וולפסון
הציגה ברבעון הראשון רווח נקי של 15 מיליון דולר בלבד    המכירות בשוק האזרחי צנחו ב-49% עקב האטה במכירות מטוסי מנהלים    החברה מדווחת על חוזה מהותי למערכות הגנה אווירית
רותי אברהם
בעדות בוועדת חקירה למשבר המים מבטיח שר התשתיות: בישראל לא יהיה מחסור במים    בעדות נחשף: אין תוכנית אב למשבר המים    סמכויות רשות המים רחבות מדי
עכבר העיר און ליין
שני הפרקים הראשונים של "כוכב נולד" רמסו את המתחרים - הן את "הישרדות" והן את כל שאר התוכניות ששודרו מולם
איריס בר-טל
דמי הכניסה המירביים המותרים - 10 שקלים    עמותת טבע ודין: "לא מתקבל על הדעת שהזכות ליהנות מקניין ציבורי תהיה כפופה לתשלום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il