היום לפני 10 שנים, ב-28 במאי שנת 1999, נמצא גוף הצוללת אח"י דקר במי הים התיכון.
הצוללת אח"י (אוניית חיל הים) דקר הייתה צוללת בשירות חיל הים הישראלי. היא שירתה את חיל הים הבריטי במשך מלחמת העולם השנייה, ונרכשה על-ידי ישראל בשנת 1965. היא טבעה כשהייתה בדרכה לישראל.
במסגרת עסקת הרכישה בין ישראל לבריטניה, נרכשו שתי צוללות מדגם T, "טוטם" ו"טרפין", ולאחר ששופצו באנגליה שונה שמן לאח"י דקר ואח"י לוויתן.
בתאריך 9 בינואר 1968 הפליגה אח"י דקר מנמל פורטסמות' באנגליה, לנמל חיל הים בחיפה כשעל סיפונה 69 אנשי צוות. ב-15 בינואר עצרה לתדלוק בגיברלטר, שם נראו אנשי הצוות חיים בפעם האחרונה, ומשם המשיכה בצלילה במימי הים התיכון. הקשר האחרון שנוצר עם הצוללת היה בתאריך 25 בינואר ומאז נעלמו עקבותיה.
אח"י דקר נמצאה בעת הדיווח האחרון כ-360 מייל מחופי ארץ ישראל. באותו בוקר בשעה 8:00 הייתה הצוללת מחוייבת להקים קשר נוסף עם המפקדה, אך לא נקלטה כל תשדורת.
לאחר שלא נוצר קשר עם הצוללת, החלו פעולות החיפוש. מבצע החיפושים אחר הצוללת היה בהיקף חסר תקדים ובקנה מידה בינלאומי. בחיפושים השתתפו בו-זמנית כלי-שיט וטיס צבאיים ואזרחיים, שסרקו שטחים נרחבים במזג אוויר חורפי ובתנאי ים קשים.
מאוחר יותר, בעקבות הסכם השלום עם מצרים, ניתנה לישראל האפשרות לחפש את הצוללת האבודה במימי מצרים, אך החיפושים באזור לא הניבו כל תוצאות.
ב-24 במאי שנת 1999, נמצא חפץ מתכתי על קרקעית הים, זאת במסגרת חיפושים של צוות חיפוש אמריקני.
תמונות שהועברו מהמקום הראו בבירור את גוף ה"דקר", כשהוא מבוקע במרכזו. הבליטה המוארכת על חרטום הצוללת, שם הותקן הסונר, אוששה את ההשערה כי מדובר בצוללת "דקר".
בתאריך ה-28 במאי, כאמור, זוהתה הדקר בוודאות, על-ידי מפקדי צוללות (בדימ.) מחיל הים.
כשנה לאחר מציאת הצוללת נערך חיפוש נוסף בניסיון לאתר שרידי אנוש ולהביאם לקבורת ישראל. מאות אלפי דולרים הושקעו בחיפושים אחר הצוללת. היו שחשבו שחיפושים אלו נעשו לשווא והביאו לבזבוז עצום של כספים ומשאבים שיכלו להועיל במקומות נחוצים יותר.