X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אוריאל לין הודיע על פרישת ארגונו מלשכת התיאום של הארגונים הכלכליים על-רקע הסכמתו של האחרון לפשרה מול ההסתדרות אשר תביא, לדבריו, להפסד תוצר של 6 מיליארד ולפיטורים המוניים
▪  ▪  ▪
היחסים עם ברוש עלו על שרטון. לין

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, הודיע (יום א', 31.5.09) במסיבת עיתונאים בירושלים על פרישת האיגוד מלשכת התיאום של הארגונים הכלכליים.
לטענתו, הצעד בא בעקבות התנגדות האיגוד לעסקת החבילה עם ההסתדרות אשר אושרה בממשלה. לדברי לין, לשכת התיאום הפסיקה לדאוג לעסקים, ונראה כי ראש הממשלה ושר האוצר לא הבינו את משמעות ההסכם שעליו חתמו עם ההסתדרות.
מניתוח שהציג לין עולה כי החוקים החדשים עלולים לגרום להפסד תוצר של כ-6 מיליארד ש"ח, המהווים כ-0.9% מהתוצר, כמו גם לתוספת של כ-27 אלף מובטלים. לין הדגיש כי הנתונים מתייחסים אך ורק לגבי עסקים שכבר קיימים, ולא לוקחים בחשבון עסקים חדשים.
לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים היא ארגון גג המייצג את מרבית ארגוני המעסיקים בישראל והוא כולל את התאחדות התעשיינים, את ארגון הקבלנים, את איגוד המלונאים וארגונים נוספים. באופן מסורתי, עומד בראש הארגון נשיא התאחדות התעשיינים וכיום מכהן בתפקיד זה שרגא ברוש.
לין הודה כי החלטת הפילוג נובעת מניגודי האינטרסים והמחלוקות האישיות והאידיאולוגיות בינו לבין ברוש. לין מקונן על כך שברוש בחר ללכת בקו אסטרטגי של שיתוף פעולה עם ההסתדרות, בכפוף לגיבוי הממשלתי.
מנגד, לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון הוציאה הודעת תמיכה בלין על החלטתו לפרוש מלשכת התיאום בעקבות עסקת החבילה במשק. בלשכת המסחר חיפה והצפון מציינים כי גם היא בעבר הורחקה מפעילות בלשכת התיאום כצעד להחלשת מגזר המסחר בלשכת התיאום.
במכתב שהוציא גד שפר, נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון, ללין, כתב כי "לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שנוסדה במטרה לתאם ולמקד כוחות כדי לקדם את המגזר העסקי בישראל, הפכה בשנים האחרונות ללשכה למיקוד הכוחות של כלל הארגונים הכלכליים לטובת האינטרסים של חברי התאחדות התעשיינים בלבד".
הוא הוסיף כי "ממשלת ישראל, כדי להשיג שקט תעשייתי מדומה, מוכרת את המגזר העסקי, הממשלה נכנעת להסתדרות הדורשת 'דמי חסות' ואנחנו המחיר שהיא משלמת, בהסכמתה ובעידודה של לשכת התיאום. החקיקה הזו תגרום למגזר העסקים העצמאיים ולמשק הישראלי נזק בלתי הפיך".

לשכת התיאום: "הוא כבר לא מבחין בין האמצעי למטרה"

בלשכת התיאום של הארגונים הכלכליים אמרו בתגובה לפרישת לין, כי "המאבק אצלו הפך למטרה ולא האמצעי להשגת הישגים למגזר העסקי".
"לין לא מבין שדברים השתנו בשנים האחרונות ושהמעסיקים והעובדים כבר אינם אויבים אלא שותפים, שמטרתם המשותפת חידוש הצמיחה ומניעת אבטלה", אמרו בלשכה.
לדבריהם, עסקת החבילה שאושרה כוללת את כל הצעות לשכת התיאום והיא אושרה פה אחד בנשיאות, ללא התנגדות לשכת המסחר. לין בחר בנושא הסדרת יחסי העבודה כאמתלה להפוך את קוביות המשחק. "הנושא נבחן על-ידי מומחים ידועי שם ליחסי עבודה, אשר קבעו כי ההצעות לא משנות מהותית את כל מערכת יחסי העבודה במשק, ובחלק מהמקרים אף משפרות אותן לטובת המעסיקים. זאת, לצד חבילת ענק בהיקף של 14 מיליארד ש"ח שתומכת במגזר העסקי בישראל ומונעת ממנו שורת גזירות".
בלשכת התיאום אומרים כי גם בעבר התנגד לין להסכמות במשק, כמו במקרה של הסכם הפיצויים במלחמת לבנון השנייה וכך גם התנגד תחילה להסכם הפנסיה אליו הצטרף לאחר שכל הארגונים הכלכליים תמכו בו.
במכתב תגובה שכתב ברוש ללין בתגובה לפרישתו, ציין: "הודעת הפרישה של איגוד לשכות המסחר מלשכת התיאום איננה מפתיעה אותי כלל ועיקר", והזכיר במכתב את גישתו הבדלנית "הידועה", לדבריו, של לין.

תאריך:  31/05/2009   |   עודכן:  31/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איגוד לשכות המסחר פורש מלשכת התיאום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
את הגיוס הובילה קרן ההון סיכון די.איי.ג'י    טכנולוגיית שיפור התנהגות הנהג של החברה מסייעת להפחית הוצאות תאונות בעד 50% וליצור חיסכון בדלק בעד 10%
אלעזר לוין
בוימלגרין קפיטל מאשרת הידיעה הבלעדית ב-News1    נדחתה המלצת המקומית לבנות רק 20 קומות    חן למדן שותף ב-50%
עידן יוסף
חוליית גנבי עתיקות ביקשה לדלות מטמון-זהב מקרקעית באר ליד מושב ישעי בעקבות אגדה מקומית    נתפסו "על-חם" ובחקירתם סיפרו: "באנו לשאוב מים קדושים"
עופר וולפסון
בשנת 1995 עמד שיעורה על יותר מ-68%    ישראל נמצאת כיום בתחתית שיעור ההוצאה מבין המדינות המפותחות    מחצית מהוצאת משקי הבית על תרופות בשנת 2007 הייתה דרך קופות החולים    חלקם של הביטוחים מההוצאה הפרטית עלה ל-15% מ-5%
רותי אברהם
ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה ברוב קולות את הצעת "חוק הנאמנות"    מזכיר הממשלה צבי האוזר: ההצעה חרגה מההסכמות בהסכם הקואליציוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il