X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דני דנקנר [צילום: פלאש 90]
מהלך של אין ברירה
דנקנר התפטר מתפקיד יושב-ראש בנק הפועלים
דנקנר יפרוש מראשות הדירקטוריון תוך חודשיים בנימוק לחילוקי דעות עם בנק ישראל יכהן כדירקטור רגיל עד סוף השנה צפוי להחליפו: יאיר סרוסי, יו"ר ועדת ההשקעות במבטחים ומנכ"ל מורגן סטנלי לשעבר צבי זיו פורש לאלתר מתפקיד המנכ"ל קינן ימלא תפקידו [הסאגה מסתיימת? דנקנר / פלאש 90]
קינן. נכנס מיידית לתפקיד מנכ"ל

פישר. הישג מוגבל [צילום: פלאש 90]

דני דנקנר, יושב-ראש דירקטוריון בנק הפועלים, הודיע לדירקטוריון על פרישתו מראשות דירקטוריון הבנק (יום ב', 1.6.09). בתום ישיבה שארכה מעל ל-4.5 שעות על-פי הודיע דנקנר כי מתפקידו תוך חודשיים וימשיך לכהן כדירקטור מן המניין עד סוף השנה.
דנקנר הסכים להתפטר - בלחצו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, רק לאחר שהסכים הנגיד כי הודעת ההתפטרות תהא בנימוק לחילוקי דיעות עם בנק ישראל, דבר שיהווה אישור לעמדתו של דנקנר לפיה מדובר בחילוקי דיעות מקצועיים, ולא בהתפוטרות על-רקע ליקויים בטוהר מידות. משום כך גם הוסכם בין הצדדים, כי דנקנר לא יפרוש מיידית אלא יכהן בדירקטוריון עד סוף השנה.
צבי זיו יפרוש לאלתר מתפקידו כמנכ"ל הבנק. ציון קינן, מ"מ המנכ"ל, יכהן כמנכ"ל זמני עד שיבחר מנכ"ל על-ידי ועדת האיתור. קינן הוא המועמד המוביל לתפקיד זה.
את דנקנר יחליף בתפקיד יאיר סרוסי, יו"ר ועדת ההשקעות של מבטחים. סרוסי, בן 54, ימונה תחילה כדירקטור בבנק וכסגן יו"ר. הוא ייכנס לתפקיד היו"ר לאחר שדנקנר יעזוב. בנק ישראל יבצע הליך בדיקת נאותות במהלך החודשיים הקרובים כדי לוודא שסרוסי אכן כשיר לתפקיד.
סרוסי שימש בעבר כדירקטור בבנק וכן כמנכ"ל מורגן סטנלי ישראל. הוא גם שימש בתפקידים שונים במשרד האוצר. בנוסף על תפקידו במבטחים, הוא שותף גם בקרן ההשקעות מוסטנג.
בפגישת הדירקטוריון הודיע צבי זיו על מועד עזיבתו, כך שציון קינן, מ"מ המנכ"ל, ישמש מעתה כמנכ"ל זמני, עד לבחירת מנכ"ל קבוע על-ידי הדירקטוריון לפי המלצות ועדת איתור שמונתה.

שרי אריסון: "טובת לקוחות הבנק הינה אחריותי"

שרי אריסון, יו"ר קבוצת אריסון ובעלת השליטה בבנק הפועלים מסרה בתגובה למהלך כי "כצעד של אחריות ומחוייבות עמוקה ללקוחות ולעובדי הבנק, ביקש יו"ר הבנק, דני דנקנר, מיוזמתו, לסיים את תפקידו כיו"ר הדירקטוריון של הבנק. לבקשת בנק הפועלים, בנק ישראל ולבקשתי האישית, הסכים דנקנר שלא להתפטר לאלתר ולהמשיך ולמלא במקצועיות ובאחריות, כפי שעשה זאת קודם לכן, את תפקיד היו"ר - עד אשר תבוצע חפיפה מסודרת עם סגן יו"ר חדש שימונה כיו"ר בתוך כחודשיים.
אריסון ציינה כי גם כיום היא מביעה אמון מלא בדנקנר, וכי היא מכבדת את החלטתו, כיוון שראה יחד איתה את טובת הבנק, לקוחותיו ועובדיו. "לאור חילוקי הדעות שנתגלעו בין דני דנקנר לבנק ישראל ובמקביל לגיבוי והאמון שאני נותנת ביו"ר הבנק, עמדתי לאורך כל הדרך על זכויותיי כבעלת השליטה בבנק. לאור בקשתו של דני דנקנר לפרוש, פעלתי למציאת פיתרון שיכבד את כל הצדדים לטובת הבנק ולקוחותיו".
אריסון התייחסה בדבריה גם ליו"ר הדירקטוריון המיועד יאיר סרוסי: "ברצוני לברכו כעת עם כניסתו לתפקיד סגן יו"ר והיו"ר המיועד ולאחל לו בהצלחה. טובת הבנק ולקוחותיו, תוך שמירה על החוק, הערכים וזכויות כל הצדדים – הינה אחריות שלי כבעלת שליטה ואחריות של מערכת הרגולציה במדינת ישראל".

בנק ישראל: "נמשיך להבטיח יציבות המערכת גם בעתיד"

בנק ישראל מסר בתגובה כי קיבל את הדיווח על התפטרותו של דן דנקנר מתפקיד יו"ר בנק הפועלים ועל מינויו הצפוי של יאיר סרוסי ליו"ר הדירקטוריון.
בהודעת הבנק המרכזי נכתב כי "בנק ישראל רואה לנגד עיניו מטרה מרכזית: לחזק את בנק הפועלים והנהלתו. תפקידו של בנק ישראל, ובתוך כך של הפיקוח על הבנקים, הוא להבטיח את יציבות המערכת הבנקאית בישראל, לחזקה ולשמר את אמון הציבור בה. לשם השגת יעד זה ימשיכו בנק ישראל והפיקוח על הבנקים להגן על ענייניהם של המפקידים, המשקיעים והציבור כולו".
עוד נכתב כי "הנגיד והמפקח על הבנקים מאחלים הצלחה להנהלת ולדירקטוריון בנק הפועלים בהמשך הובלתם את הבנק בתקופה זו של זעזועים בכלכלה העולמית".

תאריך:  01/06/2009   |   עודכן:  02/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דנקנר התפטר מתפקיד יושב-ראש בנק הפועלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לשם מה עבר הבנק את הזובור הזה?
אריה דרוקמן  |  1/06/09 19:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך הודיעה היום הרשות להגבלים עסקיים לחברה ולמנכ"ל אפי רוזנהויז    כתב אישום יוגש גם נגד סמנכ"ל החברה אלי גידור    כתב אישום יחייב התפטרותם המיידית
רותי אברהם
היועמ"ש הדגיש במהלך הכינוס השנתי של לשכת עוה"ד כי אחת הפרשות נגד רה"מ לשעבר אולמרט - תיק כרמיה - טרם הוכרעה
יפעת גדות
פיתוח גלולה המבוססת על הליקופן - מרכיב עיקרי בעגבניה - יוכל למנוע מחלות לב ושבץ בקרב אנשים הנמצאים בסיכון לבעיות אלו
יפעת גדות
גבר שחלה בסרטן והרופאים העריכו כי תוחלת חייו לא תעלה על חודשים ספורים, זוכה כבר שנה שנייה בכספי ההימורים לאחר ששרד כבר יותר משנתיים מאז שאובחן
איציק וולף
מטוס אייר פראנס שעליו 228 בני אדם נעלם ממסכי המכ"ם    ההערכה היא שהתרסק באזור המים הטריטוריאליים של מרוקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il