שופט פדרלי אישר אמש (יום א', 31.5.09) את מכירת מרבית נכסיה של קרייזלר לחברת הרכב האיטלקית פיאט. בכך מתקרבת יצרנית הרכב האמריקנית צעד נוסף לעבר מטרתה לצאת במהירות מהגנת בית המשפט מפני פשיטת רגל, אותה ביקשה החברה באפריל.
השופט ארתור גונזלס קבע כי מכירה מהירה - נקודה מרכזית בתוכנית הארגון מחדש של החברה שגובתה על-ידי כוח הפעולה של תעשיית הרכב שמינה הנשיא אומבה - היא הכרחית כדי לשמור על ערכה של קרייזלר מהתדרדרות נוספת וכי ההליך יישא תשואה טובה יותר עבור מחזיקי המניות של החברה מאשר מצב בו הייתה מנזילה את כל נכסיה.
גונזלס כתב בהחלטתו כי "כל עיכוב מהותי יישא מחיר ניכר במספר תחומים, כולל סכומי כסף להם החברה זקוקה כדי להניע מחדש את מפעליה, אובדן של עובדים מיומנים ואובדן של ספקים וסוכני מכירות, אשר עלולים להיאלץ לפרוש מן העסק בזמן ההמתנה, כמו גם שחיקה באמון הצרכנים".
בנוסף, כתב גונזלס כי עיכוב עשוי לפגום בהסכמים חשובים שהושגו במשא-ומתן עם בעלי החוב של החברה וגורמים נוספים.
הנשיא אובמה אמר בהודעה שפורסמה היום, כי החלטתו של גונזלס "סוללת את הדרך לקרייזלר חדשה שתקום בהצלחה מפשיטת הרגל שלה כחברה חזקה ותחרותית יותר בעתיד".
אובמה הזכיר בהודעתו את המחיר הכבד אותו הקריבו מחזיקי המניות של החברה. "אמרנו כי ההליך הזה יושלם במהרה וביעילות, וזה בדיוק מה שהשגנו היום", אמר.
פסיקתו של גונזלס הגיעה לאחר שלושה ימים מרתוניים של עדויות בשבוע שעבר, בהן כל הגורמים הנוגעים בדבר, ממנכ"לה היוצא של קרייזלר לאחרון ספקי הרכב העלולים לאבד את זכיונים, עלה אל הדוכן.
קרייזלר טענה כי מכירת נכסיה בצורה מלאה לפיאט היא הדרך היחידה בה תוכל להימנע ממכירתה חלק אחר חלק. בתמורה לגרעין שליטה בקרייזלר, הסכימה פיאט לחקוק עמה טכנולוגיה לה תזדקק כדי לייצר רכבים קטנים יותר ובעלי צריכת דלק יעילה יותר.
עם אישור המכירה, קרייזלר צפויה לצאת מהגנת בית המשפט תוך שבועות מספר, בניגוד לדעתם של פרשנים רבים שטענו כי הבראת החברה צפויה להתעכב תחת דיונים משפטיים במשך שנים מספר.