X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דודו טופז, סוזן בויל, אסי דיין - אנחנו מרותקים לנסיקתם אבל מתענגים על התרסקותם האם אנחנו שמחים שנענשו על עצם היותם כוכבים?
▪  ▪  ▪
בויל וטופז. כוכבים נופלים [צילום: עכבר העיר]

יותר מהכל אנחנו אוהבים נפילות. את סיפורי הנפילות שלנו אנחנו מעדיפים פשוטים - כמו אלו של דודו טופז וסוזן בויל, שאירעו בסמיכות בלתי צפויה, כאילו מרמזת כי יש איזה קשר קוסמי ביניהם. אבל הקשר היחיד בין סיפור התפרקותה של בויל לסיפורו המוטרף של טופז, אם אכן יתגלה כנכון, הוא ההנאה שבה כולנו מתעסקים בהם - בשני המקרים מדובר בסיפורים כל-כך בנאליים, שאי-אפשר היה להעלות אותם על הדעת. כל-כך צפויים, שהם תופסים אותנו כמעט בלתי מוכנים. אבל רק כמעט. כי עמוק בפנים אנחנו תמיד מוכנים לנפילה של הכוכבים שלנו. במיוחד אלו הגדולים.
אם מישהו היה כותב את התסריט הזה, הוא היה נפסל מייד על בסיס חוסר אמינות: אישה סקוטית מבוגרת, מכוערת ושמנה משגעת את העולם כשהיא מתגלה בתחרות כישרונות צעירים בבריטניה. כשהיא מפסידה את המקום הראשון באותה תחרות שהפכה אותה לכוכבת עולמית, היא חווה התמוטטות עצבים ומאושפזת במוסד פסיכיאטרי.
ובחזרה למזרח התיכון: מנחה תוכניות טלוויזיה שהצליח לצאת כמעט בלא פגע מתקריות מביכות במיוחד והלהיב את המדינה בתוכניות בידור עתירות רייטינג, חשוד כי שכר בריונים שיתקפו אנשי תקשורת בכירים כנקמה על יחס בלתי מספק.
בשני הסיפורים נמצא אלמנט ההפתעה, אבל הוא לא נמצא בסופם אלא בתחילתם: מה שמפתיע אותנו היא דווקא עלייתם של האנשים הללו. כיצד הצליחו דווקא הם להתחבב עלינו כל-כך? מדוע דווקא הם מצליחים? אנחנו אוהבים את הכוכבים שלנו, אבל בו בזמן חושדים בהם ותמהים לגביהם, תמיהה שמגיעה לקיצה רק עם הנפילה שלהם. זו מסבירה לנו ברגע את כל הסיפור, משלימה את המעגל - משפל לגאות וחזרה לשפל. היא מזכירה לנו את מה שתמיד ידענו בלב, גם תוך כדי המלכתם: במציאות אין נסיכים ונסיכות, החיים האמיתיים אינם אגדה, ומי שעולה גבוה סופו ליפול.
טופז ובויל אינם הראשונים ובטח שלא האחרונים שבנפילתם נעסוק בהנאה אין קץ. לרשימה המכובדת תוכלו להכניס גם את בריטני ספירס ואיימי ווינהאוס, שמספקות אין ספור שעות של טירוף מהולות בסמים קשים, וכמובן את המלך הישראלי הבלתי מעורער, האיש שהפך את הנפילה שלו לקריירה שניה: אסי דיין, שגם בפצעיו אנחנו ניהנים לחטט ולנבור הרבה יותר משנהנינו מסרטיו. בכל המקרים האלו נעדיף את ההתרסקות והדימום הפומבי על-פני תוצריהם התרבותיים - ואיך באמת אפשר להשוות את "דודו מספר לגולו" לפסטיבל החבטות הנוכחי על שם טופז?
הכוכבים שלנו כל-כך גדולים, כל-כך בלתי מושגים ועל-אנושיים, שנפילתם נראית לנו כעונש מוצדק על חטאם הבסיסי ביותר: עצם כוכבותם. הפיכתם לכוכבים מנתקת אותם בן-רגע מהיותם בני אדם, וכך, גם בהתרסקותם אנחנו לא מעניקים להם את החסד האנושי הבסיסי כל-כך, את החמלה המועטה שמונעת מאיתנו, בימים כתיקונם, לבעוט במי שכבר שרוע שותת על הרצפה.

תאריך:  02/06/2009   |   עודכן:  02/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה אנחנו שמחים כשהכוכבים שלנו נופלים?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
לדבריו, בית משפט השלום התעלם מנסיבותיו האישיות והחמיר בעונשו    בית משפט המחוזי סבר אחרת ודחה את הערעור בקבעו שמדובר בנהג שמסכן את שלום הציבור
עידן יוסף
הודעת פינוי נמסרה למשפחות ערביות שפלשו לחלקה הרשומה בטאבו על-שם ישראלים ובנו בה עשרות יחידות דיור ללא היתר
איריס פרחי
התובע טען שהנתבע התקין קולטי שמש שונים מהסוג שהזמין    הנתבע הכחיש והשיב שמדובר בקולטים שביקש התובע רק ללא מדבקת יצרן    נפסק שהנתבע ימציא אחריות
גלית יצחק
המטופל דרש לשכב במיטת טיפולים מסויימת בבי"ח הלל יפה שבה כבר שכב וקיבל טיפול חולה אחר    משנענה בשלילה החל לתקוף את אנשי הצוות הרפואי    תלונה הוגשה במשטרה
עופר וולפסון
עד עצם היום הזה, מומחים לחקר מצרים העתיקה אינם יודעים מי היה אביו של המלך הפרעוני ששלט ביד רמה על ממלכת מצרים    כעת מקווים לפתרון התעלומה באמצעות הטכנולוגיה המודרנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il