X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרווח הגיע לאחר הפסד שיא של 36.9 מיליארד דולר ברבעון הרביעי אף על-פי כן, מספר הבנקים הבעייתיים ממשיך לזנק, והגיע לרמתו הגבוהה מזה 15 שנה
▪  ▪  ▪
עוד בנק בעייתי. בנק אוף אמריקה [צילום: AP]

הבנקים בארה"ב הציגו רווח ברבעון הראשון, אך מספרם של הבנקים הבעייתיים זינק לרמה הגבוהה ביותר זה 15 שנה והמגזר ממשיך להתנהל תחת תנאים קשים. כך קובע דוח של הממשלה האמריקנית שפורסם בשבוע שעבר (רביעי, 27.5.09) שפרסמה סוכנות הידיעות איי.פי.
סוכנות ביטוח הפקדון הפדרלי (ה-FDIC) אמרה כי הכנסות גבוהות יותר ממסחר ועלויות הלוואה נמוכות יותר בבנקים הגדולים סייעו לתעשיה להרוויח כ-7.6 מיליארד דולר ברבעון ינואר-מרס, בהשוואה להפסד שיא של כ-36.9 מיליארד דולר ברבעון הרביעי. הרווח היה נמוך ב-61 אחוזים לעומת הרווח של כ-19.3 מיליארד דולר שהורווח ברבעון שלפני שנתיים, והוא הגיע לאחר ההפסד הרבעוני הראשון של הבנקים בארה"ב מזה 18 שנה.
8,246 הבנקים והמוסדות הבנקאיים הפרישו כ-60.9 מיליארד דולר ברבעון הראשון לחובות מסופקים, כדי לכסות על הפסדי הלוואות אפשריים, עלייה מ-36.2 מיליארד דולר אשתקד. יותר מאחד מכל חמישה בנקים ומוסדות בנקיים ספג הפסד נטו ברבעון הראשון.
"כפי שאני רואה זאת, אנו כעת נמצאים בשלב הנקיון של המגזר הבנקאי", אמרה יו"ר ה-FDIC, שילה בר.
הלוואות בעייתיות ממשיכות להצטבר בספרי הבנקים והפסדים מהלוואות בעייתיות "מקשים באופן נכבד על ביצועי המגזר", אמרה בר. "עם זאת, בהשוואה לשנה שעברה, אנו רואים כמה נתונים חיוביים". הנתונים החיוביים כוללים עלייה בהכנסה נטו של הבנקים מריבית והכנסות ממקורות אחרים כמו מסחר, אמרה בר.
"הבנקים עושים מאמצים טובים כדי להתמודד עם האתגרים העומדים בפניהם, אך עם זאת, לא יצאנו מגבול הסכנה", הוסיפה.
בזמן שההפסדים הכבדים שהצטברו כתוצאה מקריסתן של משכנתאות המגורים מתקרבים ככל הנראה לסופם, בעיות בתשלומים של הלוואות נדל"ן מסחרי נותרו בעיה "חמה", אמרו גורמים בכירים ב-FDIC. אם המיתון יעמיק, הפסקת תשלום של הלוואות בסיכון גבוה עלולה לזנק. הבעייה נפוצה במיוחד בבנקים אזוריים, כיוון שרבים מהם מחזיקים בספריהם ריכוז גבוה של הלוואות מסוג זה.
מספר הבנקים הבעייתים זינק ל-305 ברבעון הראשון, המספר הגבוה ביותר מאז 1994, בתקופת משבר ההלוואה והחסכון. ברבעון הרביעי של 2008 מספר הבנקים הבעייתיים עמד על 252, לפי נתוני ה-FDIC. הנכסים המשולבים של הבנקים הללו, המצויים ברשימה החסויה של הסוכנות, עלו ל-220 מיליארד דולר מ-159 מיליארד דולר.
שלושים ושישה מוסדות מבוטחים פדרלית כבר קרסו השנה ונסגרו על-ידי הרגולטורים, והם מאריכים בכך את גל הנפילות שהתחיל בשנת 2008. בשנת 2008 כולה קרסו 25 מוסדות בנקאיים, ובשנת 2007 קרסו שלושה בלבד.
תאריך:  02/06/2009   |   עודכן:  02/06/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סהר הראל
דודו טופז, סוזן בויל, אסי דיין - אנחנו מרותקים לנסיקתם אבל מתענגים על התרסקותם    האם אנחנו שמחים שנענשו על עצם היותם כוכבים?
איריס פרחי
לדבריו, בית משפט השלום התעלם מנסיבותיו האישיות והחמיר בעונשו    בית משפט המחוזי סבר אחרת ודחה את הערעור בקבעו שמדובר בנהג שמסכן את שלום הציבור
עידן יוסף
הודעת פינוי נמסרה למשפחות ערביות שפלשו לחלקה הרשומה בטאבו על-שם ישראלים ובנו בה עשרות יחידות דיור ללא היתר
איריס פרחי
התובע טען שהנתבע התקין קולטי שמש שונים מהסוג שהזמין    הנתבע הכחיש והשיב שמדובר בקולטים שביקש התובע רק ללא מדבקת יצרן    נפסק שהנתבע ימציא אחריות
גלית יצחק
המטופל דרש לשכב במיטת טיפולים מסויימת בבי"ח הלל יפה שבה כבר שכב וקיבל טיפול חולה אחר    משנענה בשלילה החל לתקוף את אנשי הצוות הרפואי    תלונה הוגשה במשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il