מחדלים מתמשכים במחלקת הפריה חוץ-גופית בבית החולים שערי צדק. אי-מענה לטלפונים והמתנה ממושכת בתור הם רק חלק מתלונות הנשים המבקרות במחלקה הומת-אדם זו. מ', אישה המנסה להרות מזה זמן רב, מספרת ל-News1 כי ברוב הבקרים עמוסה מחלקת IVF לעייפה בנשים המגיעות לבדיקות שגרתיות. מדובר בבדיקות הכוללות בדיקות דם ואולטרסאונד פשוטות. על פשטותן של הבדיקות אין ויכוח, אך על הלחץ האטומי הרובץ על הצוות הרפואי הכורע תחת הנטל הכבד, יש ועוד איך ויכוח.
במחלקה פועלת טכנאית אולטרסאונד אחת בלבד בכל בוקר, האמורה לקבל עשרות פונות לביצוע הבדיקה. זמן ההמתנה לבדיקה נמשך לעתים מעל לשעה. לאחרונה, מציינת מ', פורסמה על דלת חדר הטכנאית עצומה מטעמן של הנשים המטופלות במחלקה, הפונה להנהלת בית-החולים על-מנת שזו תסייע בהבאת טכנאית נוספת שתקל בקבלת הנשים הרבות לבדיקה, וכן בקיצור זמן ההמתנה לנשים אשר רובן מגיעות בשעה מאוד מוקדמת (מ-07:30 ואילך) על-מנת להספיק להגיע למקום עבודתן בזמן. עשרות חתימות הנשים על העצומה שיזמה אחת המטופלות כנראה לא הועילו.
מטופלות לחוצות ללא מענה בדיקת News1 מגלה כי שיחות טלפון, שנעשו בכמה וכמה הזדמנויות מדגמיות, למזכירות המחלקה כלל אינן זוכות למענה. יתרה מכך, חלק מהשיחות בהמתנה מורטת עצבים של מעל 5 דקות מסתיימות בניתוק אגרסיבי. למ' נאמר כי הכתובת למצוקה היא פנייה למנהל בית החולים, פרופסור יונתן הלוי, בבקשה שייחלץ לעזרתן של שתי המזכירות ויוסיף כוח אדם. מ' אכן פנתה להנהלת בית-החולים במכתב שנשלח לפני מעל חצי שנה; תשובה למכתבה - אין.
"למרות כל התלונות המוצדקות", ציינה מ', "הצוות הרפואי העובד במחלקה פועל לעילא ולעילא, במסירות".