X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סוכנות הביטוח של אלון קצף: לכלל בריאות אסור לשווק עד יולי 2011 ביטוחים לישראלים בחו"ל, והיא מפרה את החוזה תובעת צו מניעה נגד כלל גילוי: כלל הציעה לקנות את דיוויד שילד ב-130 מיליון שקל "כלל שילמה 2 מיליון שקל לבכיר בחברתנו, כדי שיעבור אליה" תשובה ראשונה של כלל תימסר לביהמ"ש תוך 8 ימים
▪  ▪  ▪
טענות מנוגדות בין הצדדים

"מלחמת עולם" פרצה בין קבוצת כלל ביטוח לבין סוכנות הביטוח דיוויד שילד, בבעלות אלון קצף. דיוויד שילד ביקשה שלשום (א', 31.5.09) מבית המשפט המחוזי בתל אביב להוציא צו מניעה, שיאסור על כלל בריאות, מקבוצת כלל, לשווק פוליסות ביטוח רפואי לישראלים בחו"ל. דיוויד שילד ביקשה גם צו מניעה זמני, אך סגן נשיא בית המשפט, יהודה זפט, העביר את התביעה לתגובה של כלל בריאות, עד 10 ביוני, ורק אחר-כך יחליט.
דיוויד שילד מבקשת גם שבית המשפט יאסור על כלל בריאות לקיים קשר כלשהו עם מבוטחי דיוויד שילד, עם קופות החולים הישראליות ועם 11 חברות שירותים רפואיים מכל העולם. כן נדרשת כלל בריאות שלא להשתמש ברשימת הלקוחות של דיוויד שילד או בנתונים כלשהם הנוגעים להם. כל זאת, עד לתום הבוררות בין שתי החברות, כפי שביקשה דיוויד שילד ב-6 במאי.
דיוויד שילד מאשימה בין היתר את כלל בריאות, שהעבירה אליה את האיש מספר 2 בסוכנות הביטוח, תמורת תשלום של 2 מיליון שקל. הנושא יפורט בהמשך הידיעה. התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין אמיר לויצקי ואילת ברודצקי.

"כל הידע היה שלנו"

שתי החברות היו קשורות מזה 10 שנים בחוזה, שלפיו משווקת כלל ביטוח - ב-2006 הועבר החוזה לחברת בריאות - פוליסות ביטוח רפואי לעשרות ולמאות אלפי ישראלים החיים בחו"ל, בעיקר בארה"ב. החוזה נחתם ב-29 ביולי 1999. אלון קצף, בעליה של דיוויד שילד, הוא היוזם ובעל הרעיון,והוא פיתח את הפוליסה. לכלל ביטוח לא היו ידע או ניסיון בתחום זה. היא הייתה חברת הביטוח שהנפיקה את הפוליסה, וקיבלה עמלות.
סעיף המפתח בחוזה, הנוגע לסכסוך, הוא התחייבות של כלל ביטוח שלא לשווק פוליסות דומות בתקופה החוזה ושנתיים אחריו. ההסכם בין החברות יפוג בעוד כחודשיים, ולכלל בריאות אסור, לכאורה, לשווק פוליסות דומות עד יולי 2011.
קודם לכן ניהל קצף מו"מ לעסקה דומה עם חברת הפניקס. המו"מ הופסק, לאחר שהפניקס דחתה את דרישתו של קצף, להתחייב שלא לשווק פוליסות כאלו גם לאחר תום תקופת ההסכם. ככל בריאות, כאמור - הסכימה.
דיוויד שילד מגלה, כי כלל בריאות ביקשה לרכוש את דיוויד שילד, והייתה מוכנה לשלם 130 מיליון שקל. העסקה כבר סוכמה, ב-28 במאי אשתקד. אולם לאחר פחות מחודשיים, ב-21 ביולי, הודיעה כלל בריאות שהיא נסוגה מהעסקה "כי לא קיבלה את האישורים הפנימיים הדרושים".

דיוויד שילד עוברת מכלל להפניקס

למחרת, 22 ביולי, הודיעה דיוויד שילד לכלל בריאות כי ההתקשרות בין שתי החברות תסתיים, על-פי החוזה המקורי, ב-29 ביולי 2009, ולא תוארך. דיוויד שילד חתמה על חוזה, שלפיו תשווק החל מיולי 2009 את פוליסות ביטוח הבריאות שלה באמצעות חברת הפניקס.
שתי החברות חתמו, בספטמבר אשתקד, על "הסכם היפרדות", הקובע בין היתר שדיוויד שילד תעביר נתונים חשבונאיים ומסחריים לכלל בריאות עד יולי 2009. לאחר מכן התעוררה המחלוקת בין שתי החברות, שהועברה לבוררות עו"ד ראובן בכר.
דיוויד שילד טוענת, בתביעה המשפטית, שכלל בריאות מפירה את החוזה, האוסר עליה לשווק פוליסות בריאות כאלו עד יולי 2011. דיוייד שילד אומר, כי היא העבירה כל השנים, וממשיכה להעביר, על-פי החוזה, נתונים כספיים וסודות מסחריים רבים על ביטוח זה לכלל ביטוח. דיוויד שילד מציגה את ההוכחות הבאות:
  • בסוף 2008 פרש מדיוויד שילד רואה החשבון עדי טלר, שהיה האיש מספר 2 בחברה, מנהל הכספים, מנהל מערכת המיחשוב ומנהל חברה-בת שלה. לדיוויד שילד נודע, כי טלר הקים חברה עצמאית הנותנת שירותים לכלל בריאות, וכי כלל בריאות שילמה לו 2 מיליון שקל כדי שיפרוש מדיוויד שילד ויעבור אליה. לדברי החברה, טלר מכיר את כל סודותיה המסחריים ונתוניה הכספיים. כלל בריאות אישרה שטלר עבר אליה, אך אומרת כי אין בכך משום הפרת הסכם או צעד בלתי חוקי. (ב-23.3 הוגשה נגד טלר תביעה משפטית, הוגש כתב הגנה והתיק תלוי ועומד.)
  • ב-18 במרס פורסם ביומון הכלכלי גלובס, שכלל בריאות מקימה פעילות בינלאומית לביטוח ישראלים בחו"ל.
  • בדוח הכספי של כלל ביטוח ל-2008 נאמר, כי החברה "בוחנת אפשרויות המשך פעילותה בענף".
  • ב-25 במאי נערך באוניברסיטת תל אביב כינוס על ניידות עובדים בחו"ל. חברת כלל בריאות הפיצה בין המשתתפים חומר על "כלל-בריאות גלובל". אורנה קרני, הממונה על פיתוח עסקים בחו"ל בכלל בריאות, הרצתה בכינוס.
כבר ב-6 במאי דרשה דיוויד שילד מכלל בריאות למנות את עו"ד ראובן בכר לבורר בין החברות. היא לא נענתה, ולכן פנה שלשום לבית המשפט.
מסמך של כלל בריאות משקף, ככל הנראה, את עמדת החברה: היא אומרת כי אין תוקף חוקי להגבלה, האוסרת עליה לשווק ביטוחי בריאות בחו"ל עד יולי 2011. לדעתה, סעיף זה הוא הסדר כובל.

תאריך:  02/06/2009   |   עודכן:  02/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מלחמת עולם" בין כלל ביטוח לדיוויד שילד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
כונס הנכסים הרשמי מבקש מבית המשפט לפרק את חברותיו הפרטיות של בועז יונה, שעמדו במרכז ההסתבכות הגדולה
איציק וולף
השר להגנת הסביבה ציין כי בעקבות מבצע עופרת יצוקה הגיע למסקנה שראוי לשחרר גם רוצחים שדם על ידיהם תמורת החייל החטוף    עם זאת ציין שכרגע אין זה נכון לעסוק בשאלת המחיר    ח"כ אילן גילאון במחאה יוצאת דופן - דקת דומיה על דוכן הנואמים
איציק וולף
ועדת האתיקה של הכנסת דחתה את הקובלנה שהגיש ח"כ דנון נגד יו"ר האופוזיציה שפנתה לראש הממשלה ואמרה לו "תהיה גבר ותתקפל"    ננזף במרומז שאם יפרסם את הקובלנות באמצעי התקשורת בטרם יוגשו - יגרום לדחייה אוטומטית שלהן
עופר וולפסון
טייסי חיל-האוויר הברזילאי איתרו מספר פריטים השייכים למטוס כ-650 ק"מ צפונית לאי פרננדו דה נורונה    במים נצפו מושב מטוס, חגורת הצלה ושרידי דלק
איציק וולף
תנועת אומ"ץ פנתה לשר לביטחון פנים ודרשה ממנו להימנע ממעורבות במינוי ובקידום קצינים בכירים מדרגת סגן ניצב ומעלה    על-פי הדרישה גם מנכ"ל המשרד, חגי פדידה, צריך להימנע ממעורבות במינויים הללו בשל קרבתו לשר החוץ ליברמן הנתון בחקירות פליליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il