X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: AP]
רוסיה תדרוש מאירן התחייבות לתוכנית גרעין אזרחית
שר החוץ אביגדור ליברמן נפגש עם שר החוץ הרוסי, עם הנשיא מדבדב וראש הממשלה פוטין כדי לדון במדיניותה של רוסיה כלפי אירן והפלשתינים רוסיה התחייבה להפעיל לחץ את אירן לקיים תוכנית גרעין אזרחית בלבד עם זאת הודיעה כי תשלח 50 רכבים ממונעים לרשות בחודשים הבאים מדבדב וליברמן [צילום: AP]

שר החוץ וסגן ראש הממשלה אביגדור ליברמן נועד (יום ג', 2.6.09) עם מנהיגי רוסיה בפגישה שמטרתה לשפר את היחסים בין ישראל לרוסיה. ביקורו של ליברמן מגיע לאור הודעתו של הקרמלין כי רוסיה מעונינת לשחק תפקיד מרכזי יותר בתהליך השלום במזרח התיכון וההודעה כי מוסקבה מתכננת לקיים ועידת שלום בין ישראל לבין הפלשתינים.
ליברמן, יליד מולדובה, נפגש עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב במוסקבה, לפני שנועד עם נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב וראש הממשלה ולדימיר פוטין.
בפגישתו עם לברוב, הבטיח סגן החוץ הרוסי לליברמן שרוסיה לא תמכור נשק לשום מדינה במזרח התיכון המסכנת את היציבות באזור, ורמז בכך על חששותיה של ישראל ממכירת טילים מסוג S-300 לטהרן. לברוב אף ציין כי רוסיה תדרוש מאירן התחייבות לתוכנית גרעינית אזרחית בלבד. הוא ציין כי גישתה של ארה"ב לאירן משפרת את הסיכויים לפתור את נושא הגרעין, אבל לא ציין אם רוסיה תנקוט אמצעים כדי ללחוץ על טהרן. כמו-כן לא ציין מה תהיה עמדתה של רוסיה לגבי החמאס.
ליברמן אמר כי הוא מעונין לשתף את מדינות המפרץ הפרסי ואת סעודיה בתהליך המדיני במזרח התיכון, ולגבי המו"מ עם סוריה , אמר כי הוא מוכן "לארוז מזוודה לשיחות כבר היום בתנאי שסוריה לא תציב לישראל תנאים מוקדמים". ליברמן התייחס גם לדרישת ארה"ב להקפאת ההתנחלויות ואמר כי יש דברים שעליהם אי-אפשר להתפשר. "את הריבוי הטבעי לא נוכל להקפיא", אמר.
בפגישתו עם מדבדב, בירך שר החוץ את ליברמן על ממשלת ישראל החדשה ואמר כי הוא תקווה שהיחסים בין ישראל לבין רוסיה יתחזקו. "אני באמת מקווה שהיחסים הידידותיים המוכרים בין מדינותוניו ימשיכו להתחזק ולהתפתח בכל הכיוונים", אמר לאחר הפגישה. ליברמן ביקש לציין בפני מדבדב כי ישראל רואה את רוסיה כשותפה קריטית במאמצים לפתור את הסכסוך עם הפלשתינים. מדבדב ציין כי רוסיה אינה אדישה כלפי עניני הפנים של ישראל ואמר כי ישראל היא שחקנית מרכזית בזירת המזרח התיכון. הוא אמר כי הוא מעונין לדון בכל הנושאים העומדים על הפרק כמו הסכסוך הפלשתיני והמשבר הכלכלי העולמי.
היה זה ביקורו הראשון של ליברמן למוסקבה כשר חוץ. ליברמן אמר לכתבים כי יחסי שתי המדינות הם בנקודה הטובה ביותר מאז נוסדו היחסים לפני 18 שנה. עם זאת, בשבוע שעבר הביע ליברמן אכזבה לאור הפגישה האחרונה בין לברוב לבין מנהיג החמאס חאלד משעל. לברוב אמר היום כי על החמאס ליצור את התנאים הנכונים להסרת המצור על עזה. "אנו שולחים איתותים לחמאס ולמחמוד עבאס על הצורך לשתף פעולה בדרך רצינית", אמר לברוב. עם זאת, נציגים צבאיים ברוסיה אמרו היום כי מוסקבה תשלח 50 רכבים ממוגנים לרשות הפלשתינית בין יולי לספטמבר במטרה לשמור על הסדר. ישראל, שהנתגדה למהלך במשך שנים, נתנה לאחרונה את הסכמתה לצעד.

תאריך:  02/06/2009   |   עודכן:  02/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוסיה תדרוש מאירן התחייבות לתוכנית גרעין אזרחית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חילונים, חרדים וחובשי כיפות סרוגות סבורים כי העיתונות מעצימה את המתח שבין הציבורים    החילונים נחשפים לחברה החרדית כמעט אך ורק מן התקשורת    הסכמה: התקשורת אינה מסקרת את המגזר החרדי בצורה הוגנת
איציק וולף
מנכ"ל המשרד הגיש מכתב התפטרות בעקבות בדיקת מינהל הכנסת שבראשו עמד    המבקר: בלשניקוב לא פגע בטוהר המידות
איציק וולף
מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת שהותקף על-ידי ביריונים מביע תחושת הקלה שחש עם הודאת הבדרן דודו טופז בשליחת התוקפים
מאיה שני
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-איל הודיע כי בנו הצעיר יחליף אותו לאחר מותו    תצלומים של קים ג'ונג-איל בשגרירות צפון קוריאה בבייג'ין [צילום: AP]
מאיה שני
סגן נשיא ארה"ב דיק צ'ייני אמר כי אינו מאמין שסדאם חוסיין היה מעורב בתכנון או בהוצאה לפועל של פיגועי 9 בספטמבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il