X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אמר כי כנראה אינם מבינים את משמעות החוקים עליהם סיכמו עם ההסתדרות במסגרת עסקת החבילה אמר כי האחרונה רוצה לגבות מס של 0.8% משכר כל עובד מנכ"לים בכינוס: "מנסים להפכנו לעבריינים"
▪  ▪  ▪
"המגזר העסקי החופשי יתנגד למצעד האיוולת". לין
ברוש: בית הדין "נפנף" את לין
עופר וולפסון
ביה"ד לעבודה דחה את עתירת איגוד לשכות המסחר נגד עסקת החבילה בין הממשלה, הארגונים הכלכליים וההסתדרות * ברוש: "הוכח שגורמים אינטרסנטיים זורעים מבוכה מיותרת"
לרשימה המלאה

   עופר וולפסון
שרגא ברוש מציג: "האמת" לעומת הסיסמאות

"יש דחף בלתי מובן ורפיסות שרוצה להפוך את המגזר העסקי לעברייני" - כך אמר (יום ד', 3.6.09) אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בכינוס החירום של המגזר העסקי "החופשי", להגדרתו.
בדברים שנשא בפני מאות מנכ"לים ובעלי עסקים, טען לין כי ראש הממשלה ושר האוצר הוטעו ותוך ניצול ההכרח לצאת לפגישה עם אובמה הגניבו להם סדרת חוקי עבודה שתהרוס את המשק, תגדיל את האבטלה ותהפוך את אנשי העסקים בארץ לעבריינים פליליים.
"במקום לומר טעינו, נכשלנו בתפקידנו להגן על המגזר העסקי, מנסים להגיד שזה לא מדויק", אמר לין. "המאבק היום הוא על עתיד המגזר העסקי החופשי בישראל. יש מספר ארגונים שכל קיומם מותנה בקשר שלהם עם ההסתדרות. המגזר העסקי מתחלק לשניים: אלו שתלויים נפשית ופסיכולוגית בהסתדרות, והמגזר החופשי שקיומו לא מותנה בהסתדרות. יש ארגונים להם הסכם עבודה קיבוצי עם ההסתדרות ומכספים אלו הם חיים. במגזר העסקי החופשי לא רוצים שההסתדרות תשתלט".
לין הסביר כי כאשר משרד ממשלתי מפגר בתשלומים והעסק נקלע למצוקה כלכלית ולא מצליח לשלם שכר במועד, זו תוגדר כעבירה פלילית של בעל העסק. "את מי רוצים להכניס לבית סוהר, את אותו עסק שנאבק על קיומו? היש דבר מטורף מזה?", תהה לין. "במקום לבלום את המגמה המטורפת כדי שמעסיקים לא יחששו להפוך לעבריינים, עושים בדיוק להפך. עצם ההעמדה לדין היא הדבר הנבזי והמשפיל, ויש כאלה המעיזים לומר שזה לא נורא", אמר לין ברומזו לדברי הביקורת שהשמיע עליו שרגא ברוש אתמול.
לין טען, כי המטרה האמיתית של ההסתדרות בחקיקה החדשה, היא להשיג את ייעודה האמיתי - גביית מס מכל עובד, באמצעות תשלום כפייתי של 0.8% מהשכר. "ההסתדרות באה לעשות קופה על חשבון העובדים, קופה ממנה יהנו מנגנון ההסתדרות וההנהלה שלה".
הוא קרא לראש הממשלה: "היית שר אוצר טוב, אל תהרוס את מה שהשגת בתמיכה בחבילת חוקים שתהרוס את המשק הישראלי. אני בטוח שראש הממשלה ושר האוצר אינם מבינים את משמעות החוקים. גם עיני כנראה לא יודע מה המשמעות. אני קורא אפילו לחבר עופר עיני: עיצרו את מצעד האיוולת".
בסיום דבריו הודיע לין כי בכוונת איגוד לשכות המסחר, המייצג כ-280 אלף עסקים ומיליון ומאתיים אלף מועסקים, לפנות לתעשיינים ולקבלנים, הרוצים להיות חלק מהמגזר העסקי החופשי, על-מנת שיצטרפו לאיגוד ולמאבק.
כינוס החירום נערך על-רקע חבילת החקיקה עליה סיכם פורום השולחן העגול, האמורה להיכלל בחוק ההסדרים שיובא להצבעה בכנסת. בכינוס נטלו חלק מאות אנשי עסקים ומנכ"לים, ביניהם סולי סקאל - נשיא קבוצת סקאל, יוסי ויליגר - מנכ"ל וילי פוד, שלומי גבאי - מנכ"ל איקאה, אבי כץ - סגן יו"ר כפר השעשועים, אבי דויטש - מנכ"ל אקסלנס גמל, שמואל פרנקל - יו"ר אפסילון, מנחם ריינשטיין - מנכ"ל ג'ונסון & ג'ונסון, ואחרים.

"מרגישים מושפלים ולא מוערכים"

סולי סקאל, נשיא קבוצת סקאל ואחד מן המנהלים שדיברו בכינוס אמר כי הוא "מרגיש מושפל, לא מוערך. אף פעם לא פירגנו למעסיקים על כך שהם דוחפים את הכלכלה, אבל הפעם קוראים לכולנו 'פושעים'. העסק הוא בית של כולנו - העובדים והבעלים. במקרים רבים אנחנו מביאים כסף מהבית כדי להחזיק את העסק כשכל הסיכון הוא של בעל העסק. בהצלחה אנו משתפים: בונוסים, אופציות ועוד".
הוא ציין כי בעיתוי הנוכחי, הבעיה הכי גדולה היא האבטלה. "באים ואומרים: בואו נפתור בעיה אחת ונאפשר להסתדרות הישגים על חשבון העסקים. אלו חברות ירצו לעשות עסקים בארץ?! מראש הם מצטרפים למעגל של ענישה. זה משפיל, פוגע ואסור לעבור על זה בשקט".
שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה, אמר כי מערכת היחסים אותה המנהלים בונים עם העובדים בנויה על הרבה אכפתיות ואמון. "אין שום מקום לאפשר להסתדרות לנהל לנו את מערכת היחסים הזאת. בשוק ובתחרות חופשית כל הסכם קיבוצי כובל יאלץ את המעסיקים להתנהל מול סיטואציה בלתי אפשרית של שינויים שידרשו ביחס לתקופות משתנות. כל הסכם קיבוצי מאלץ אותנו להתמודד בתחרות מקומית ובינלאומית עם ידיים ורגליים קשורות".
אבי כץ, סגן יו"ר כפר השעשועים, אמר על עופר עיני שלא ילמדו מהו שכר מינימום. "אנחנו משלמים לפחות 30% מעל. רק העובדים שמזיקים לעסק צריכים חוקים שיגנו עליהם. אין איש עסקים שאין לו אולקוס או טחורים מהדאגות לעסק ולעובדים. עד גיל 45 לא היה רופא אחד שלא עברתי אצלו. הגמדים קשרו את גוליבר בחוטים. כל חוט היה דק, אבל כולם ביחד הכריעו אותו, וכך מנסים לעשות גם לנו".

תאריך:  03/06/2009   |   עודכן:  03/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לין בכינוס חירום: רה"מ ושר האוצר הוטעו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כנראה שרק מניעים אישיים
מבין ענין  |  3/06/09 20:09
2
אוריאל לין הוא סוחר עבדים
אריסטו מקיוולי  |  4/06/09 00:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הירידה בקצב הפיטורים התמתנה, לעומת קצב פיטורים חודשי ממוצע של כ-691,000 משרות בששת החודשים האחרונים    המגזר היצרני איבד משרות זה החודש ה-39 ברציפות
רותי אברהם
ביקורת על כשלים בחוק להטרדה מינית בפי שופטת בית הדין הארצי לעבודה ורדה וירט-ליבנה - בכינוס השנתי של לשכת עורכי הדין    וירט-ליבנה: להגדיל את סכום הפיצוי על עוגמת הנפש
עופר וולפסון
עשוי להשיב לישראל את הדירוג הגבוה לבטיחות טיסה, אותו איבדה בסוף השנה שעברה    החוק החדש יחליף פקודה מנדטורית שלא עודכנה משנת 1927
עופר וולפסון
זאת ביחס לשפל אליו הגיעו במהלך חודש נובמבר האחרון    מחזור המסחר ממשיך לגדול בהתמדה    לראשונה השנה, במאי בוצעו 3 הנפקות לציבור
אלעזר לוין
אירוס - בעלת בניין איקאה בראשל"צ    תקבל בתמורה 10% בבריטיש    השליטה תישאר בידי לואי נואי    שותפות עסקית שנייה בין שתי הקבוצות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il