X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל משרד החקלאות יוסי ישי: בתנאי שוק חופשי - קשה להתמודד עם התופעה באמצעות רגולציה
▪  ▪  ▪
מחירים מופקעים [צילום: AP]

רשתות השיווק שברו השבוע שיאים חדשים בפערי התיווך שגבו ממכירת פירות העונה, פערים שהסתכמו במאות אחוזים. הנתונים מתייחסים לרשתות השיווק בתל אביב.
את התופעה הוביל המשמש, כשנמכר בראשית השבוע בחלק מרשתות השיווק ב-15-20 שקל לקילו, בעוד שמגדלי הפירות לטענתם, קיבלו תמורתו מסיטונאי הפירות 3.5-4.0 שקל, פערי מחיר המבטא פער תיווך של 330%-470%. באחת הרשתות הגדולות התבקשו הצרכנים לשלם גם 25 שקל לקילו, מחיר המבטא פער תיווך מדהים של יותר מ-600%.
"פער תיווך" מוגדר כהפרש בין התמורה ליצרן למחיר הסופי שמשלם הצרכן והוא מורכב משני חלקים; הפער הסיטונאי והפער הקמעונאי (רשתות השיווק והירקנים).
מנתוני משרד החקלאות עולה כי הפער הסיטונאי (הממוצע) הסתכם בימים האחרונים ב-7 שקל לקילו והפער הקמעונאי ב-11.5-16.5 שקל לקילו. בפירות עונה אחרים, כמו האפרסק (200%) וענבים (250%) פערי התיווך היו נמוכים יותר.
מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, מסר בתגובה כי התופעה ידועה למשרד, אך בתנאי שוק חופשי בענף הזה, קשה להתמודד איתה באמצעות רגולציה מנהלית, מפני שניסיון להגביל פערי התיווך יעמדו בסתירה לחוק יסוד חופש העיסוק.
לדברי ישי, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התופעה הזו היא הקמת שוק סיטונאי מסודר ומודרני, כפי שקיים באירופה, שבו כל רגע נתון לדעת את המחירים שהסיטונאי משלם לחקלאי ואת המחיר שהסיטונאי גובה מהקמעונאי ואת המחיר שהקמעונאי גובה מהצרכן ולחשוף בכך לאור היום את פערי התיווך. "אני משוכנע שהצרכן לא יסכים לשלם 25 שקל לקילו משמש כשהחקלאי קיבל 3.5 שקלים. אנחנו מתקדמים בעניין הזה ויש כבר תב"ע להקמת שוק סיטונאי מסודר בצומת מסובים".
מנהל ענף פירות במועצת הצמחים, גדי הורביץ, אמר בתגובה כי יש דרכים להתמודד עם התופעה של גזירת קופונים על חשבון הציבור וכי יש רשתות שיווק באירופה, כמו הרשת הגדולה בצרפת "קרפור" החושפות בנוסף למחיר לצרכן את המחיר בו היא קונה את התוצרת מהיצרן או מהסיטונאי ומאפשרת בכך לצרכן לנהל צרכנות נבונה.

תאריך:  03/06/2009   |   עודכן:  03/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פערים של מאות אחוזים על פירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מ א פ י ה !!!
א.ל. רמת-גן  |  3/06/09 22:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
אמר כי כנראה אינם מבינים את משמעות החוקים עליהם סיכמו עם ההסתדרות במסגרת עסקת החבילה    אמר כי האחרונה רוצה לגבות מס של 0.8% משכר כל עובד    מנכ"לים בכינוס: "מנסים להפכנו לעבריינים"
עופר וולפסון
הירידה בקצב הפיטורים התמתנה, לעומת קצב פיטורים חודשי ממוצע של כ-691,000 משרות בששת החודשים האחרונים    המגזר היצרני איבד משרות זה החודש ה-39 ברציפות
רותי אברהם
ביקורת על כשלים בחוק להטרדה מינית בפי שופטת בית הדין הארצי לעבודה ורדה וירט-ליבנה - בכינוס השנתי של לשכת עורכי הדין    וירט-ליבנה: להגדיל את סכום הפיצוי על עוגמת הנפש
עופר וולפסון
עשוי להשיב לישראל את הדירוג הגבוה לבטיחות טיסה, אותו איבדה בסוף השנה שעברה    החוק החדש יחליף פקודה מנדטורית שלא עודכנה משנת 1927
עופר וולפסון
זאת ביחס לשפל אליו הגיעו במהלך חודש נובמבר האחרון    מחזור המסחר ממשיך לגדול בהתמדה    לראשונה השנה, במאי בוצעו 3 הנפקות לציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il