X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המחוזי הרשיע את העבריין אסי אבוטבול בעמידה בראש ארגון פשיעה באישומים: שוחד לד"ר ג'קי סרוב וסחיטה באיומים
▪  ▪  ▪
אבוטבול. 18 אישומים

העבריין אסי אבוטבול הורשע בעמידה בראשות ארגון פשיעה. תחת אבטחה כבדה, הרשיע (יום ה', 4.6.09) בית המשפט המחוזי בתל אביב את העבריין אסי אבוטבול בעמידה ובהפעלת ארגון פשע על-פי החוק החדש למאבק בארגוני פשע.
בין 18 האישומים בהם הואשם אבוטבול, מתן שוחד למנהל המיון בבית החולים איכילוב, ד"ר ג'קי סרוב. סרוב הורשע לפני מספר חודשים בקבלת שוחד מאבוטבול ונגזרו עליו 15 חודשי מאסר בפועל. סרוב טען במהלך משפטו כי קיבל את התשלום עבור "יחס מיוחד" לאבוטבול משום שחשש ממנו.
הרשעת אבוטבול בעמידה בראש ארגון פשע וגם בעבירות של סחיטה באיומים בעיקר כלפי קבלנים, התבסססה בין היתר על האזנות סתר בהן נשמע במהלך תכנון העבירות.
דפוס עבודה קבוע
בהחלטה כתבו השופטים, ברכה אופיר-תום, מרים סוקולוב וישעיהו שנלר, כי אבוטבול "עמד בראש המבנה, כשהכול סרים למרותו וממלאים הנחיותיו, ככל שהדבר היה ביכולתם". האִרגון לדבריהם "פעל, על-פי דפוס 'עבודה' קבוע, לסחיטת אנשי עסקים בעלי ממון.אנשי עסקים אלו נחלקו לשתי קבוצות עיקריות: בעלי עסקים ישראלים ובעלי עסקים בעלי אזרחות צרפתית ו/או עולים חדשים מצרפת".
עוד קבעו כי "האִרגון פעל לאורך זמן בביצוע עשרות פעולות סחיטה בדפוס עבודה קבוע ושיטתי, ולעתים במספר 'חזיתות', דהיינו סחיטת אנשי עסקים שונים באותה תקופת זמן...מדובר בפעילות רציפה, שבוצעה בדפוס קבוע, בתחומים מוגדרים, בסך-הכל, שלכל חברי האִרגון נהיר, שהאִרגון יציב על תלו, ובכוונתו לפעול לאורך ימים ארוכים בארץ ובחו"ל".
השופטים התייחסו לאוירה שיצר אבוטבול סביבו וציינו כי שמו "היה שם מוכר וידוע לשמצה. אנשים עשו כל שניתן על-מנת להמנע מעימות כלשהו עם אנשי האִרגון ועם האיש שעמד בראשו.
במהלך הדיונים בבית משפט נצטיירה תמונה של אזרחים מן השורה, הממהרים 'לפנות דרך' בפני האִרגון ואנשיו. אזרחים נהגו להיענות לדרישות שהוצבו בפניהם, דרישות שלולא האִרגון עמד מאחוריו, לא היו אלו נשמעות ובטח לא נשקלות ברצינות".
הפרקליטים דיברו "בקול נמוך"
כמו-כן, שמו של אבוטבול והארגון שעמד בראשו "הקפיא דמם של אנשים ואלה נהגו כמי שכפאם שד...ניתן היה לחזות בתופעה זו באולם בית משפט במספר לא קטן של ישיבות בית משפט. עדים עלו לדוכן העדים ומרגע זה כל שביקשו היה לסגת ממקום עומדם ו/או לרצות בעדותם את הנאשמים היושבים ממולם. הפחד ניכר בהם, היראה ניבטה מעיניהם ומכלל תנועות גופם. בחקירתם במשטרה".
אימת המוות לדבריהם לא הייתה רק נחלת הקורבנות אלא גם בקרב הפרקליטים. "חלק מהפרקליטים הנכבדים שהופיעו לפנינו ציינו, בקול נמוך, כי בנסיבות הנתונות אינם יכולים לטעון דברים, שלדידם, הינם 'מובנים מאליהם' ובכך זיל גמור".
יתירה מכך, "האימה הנוראית, ששמו של אבוטבול וארגונו הפילו על הבאים במגע עם אנשי האִרגון - נוצלו עד תום על-ידי אבוטבול. 'השם' ו'המעמד' הנורא הפך עבורם ל'כלי-עבודה', 'נשק' יעיל ומשוכלל...עצם הזכרת שמו של אבוטבול...הייתה בבחינת איום משונן וחד להחריד. לאיום זה נלוותה לעתים תנועת גוף, הבעת פנים, הרמת קול ו/או חברותא של אלמוני או אלמונים 'בעלי גוף'. איום זה היה מובן ובהיר מאין כמותו".
כאמור אבוטבול הורשע בעמידה בראש ארגון פשע על-פי חוק למאבק בארגוני פשיעה המאפשר בין היתר לגזור על המורשע עונש מאסר כפול.

בית משפט המחוזי בתל אביב פח 1049/07
תאריך:  04/06/2009   |   עודכן:  04/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס בר-טל
השירות הווטרינרי גם לא מנע העברת מחלות מבעלי חיים ומוצריהם לבני אדם    נמצאו ליקויים מקצועיים וניהוליים    כך קובע דוח ביניים של ועדת בדיקה ממשלתית
יפעת גדות
ספר חדש שהוציא העיתונאי ריצ'ארד וולף מתאר את התקופות הפחות יפות בחיי הנישואים של הזוג המלכותי    "מישל כעסה על אנוכיותו של בעלה ואילו הוא חשב שהיא קרה וכפויית טובה"
עופר וולפסון
לקראת נאומו של אובמה בקהיר, שונה אתר הבית הלבן כדי להפנות את הגולשים לסרטון ולדברי הסבר על ההיסטוריה המפוארת של ארה"ב והמוסלמים
סיון בראימן
תת שר החוץ האמריקני לשעבר, סטיוארט איזנשטדט, נבחר לתפקיד    יחליף את דניס רוס שהתמנה לתפקיד בכיר בממשל אובמה
איריס בר-טל
תשלום הקנס - בשל אי-עמידת התעשיה האווירית בלוח זמנים לאספקת מערכות נשק לצבא תאילנד בשווי 20 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il