X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר איגוד הטקסטיל טוען כי העירייה היא רק האחרונה במגמה מחמירה, לפיה עיריות וארגונים ציבוריים מבצעים רכישות ביגוד והנעלה בסין, ובו בזמן מביאים את היצרנים המקומיים לאבדון
▪  ▪  ▪
פריחה ממזרח, גסיסה מקומית [צילום: AP]

יצרני הטקסטיל מביעים חשש כי יבואנים מסין יזכו במכרז לאספקת בגדי עבודה למאות עובדי עיריית ירושלים. כך טוען (יום א', 7.6.09) רמזי גבאי, יו"ר איגוד תעשיות הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים.
מן האיגוד נמסר כי מדובר במכרז תלת שנתי המוערך בכ-1.8 מיליון ש"ח (לכל שלוש השנים) והמיועד לאספקת חולצות, מכנסיים, חרמוניות ומעילים לעובדי עיריית ירושלים.
גבאי קרא לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, לפעול לכך שתינתן במכרז עדיפות למוצרי כחול-לבן, דבר שיספק עבודה לעשרות עובדי טקסטיל המצויים בסכנת פיטורים בשל המשבר הכלכלי.
הוא ציין כי מקרה דומה התרחש בעיריית ת"א לאחרונה, כאשר זו רכשה לרגל חגיגות המאה לעיר, כ-8,000 דגלים מתוצרת סין, בהיקף כספי של יותר מ-250 אלף שקלים.
גבאי אמר כי לקראת יום העצמאות האחרון, כ-90% מהרשויות המקומיות הזמינו דגלים מתוצרת חוץ, מרביתם הגדול מסין, כאשר שווי ההזמנות נאמד בכ-2.1 מיליון ש"ח.
גם במכרז שיוצא בימים אלו של שירות בתי הסוהר אשר לא הגביל את השתתפותם של יבואנים - קיים חשש רב בקרב יצרני הטקסטיל המקומיים כי בסופו של דבר המדים ייובאו מסין. מדובר ברכש של כ-30 אלף חולצות ו-30 אלף זוגות מכנסיים עבור האסירים, בשווי כולל של כ-2.5 מיליון ש"ח.
"זול הוא לא בהכרח משתלם"
כל הגופים הממשלתיים והעירוניים המזמינים מוצרי ביגוד מסין צריכים להבין שלא כל מה שעולה בזול תמיד משתלם, מסביר גבאי.
לדבריו, ההוכחה לכך הן למשל הבעיות הקשות הנובעות מהחלטתה של המשטרה, לרכוש את מדי השוטרים החדשים בסין באמצעות יבואן. מדובר בבעיות בנושא איכות המדים, מידות המדים, ואף בנושא אספקת המדים - שהתעוררו בעקבות יבואם מסין.
מדובר באחת מהרכישות הגדולות ביותר מן הזמן האחרון של פריטי טקסטיל בסין, בהיקף של כ-200 אלף חולצות, מכנסיים ואלפי פריטים אחרים עבור השוטרים בישראל, בהיקף כספי של כ-40 מיליון ש"ח.
"מפעלי הטקסטיל והמתפרות מרוכזים בעיקר בפריפריה בצפון הארץ ובמגזר המיעוטים והם משוועים לעבודה ולתעסוקה בה הם התמחו עבור משטרת ישראל וכוחות הביטחון", אמר גבאי.
"אי-אפשר להתחרות ביבוא מסין", הוא מסביר, "שכן התחרות אינה הוגנת ואינה נעשית בתנאים שווים, הן מבחינת השכר המשולם לעובד הטקסטיל הישראלי והן מבחינת תנאי העבודה והתנאים הסוציאליים. זאת למרות שאיכות המוצר הישראלי טובה לעין ערוך מזה המיוצר בסין".
לדבריו, אם רוצים לספק עבודה לעובדים בישראל ולא לעובדים בסין, או בארצות מזרח אחרות, יש לתת דווקא בזמן המיתון של היום, עדיפות במכרזים לתוצרת כחול-לבן. "עניי עירך קודמים", הוא אומר.
יצויין, כי לפני יותר משנה הגישה חברת-הכנס שלי יחימוביץ' (עבודה), הצעה לתיקון חוק חובת המכרזים, לפיה יחוייבו כוחות הביטחון לרכוש מוצרי טקסטיל אך ורק מתוצרת ישראל. ההצעה עברה בכנסת בקדנציה הקודמת בקריאה ראשונה, בתמיכתם של 60 ח"כים. בימים אלו הצעת החוק מצוייה בהמשך בטיפול ועדת חוקה, חוק ומשפט, להמשך תהליך החקיקה.

תאריך:  07/06/2009   |   עודכן:  07/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיריית ירושלים מספקת תעסוקה לסינים?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הוכחה ניצחת שהציונות "יוק" ל"ת
מיכל מירושלים  |  7/06/09 13:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס בר-טל
קרן פימי מארגנת קבוצת משקיעים לרכישת השליטה בלמעלה מ-5 מיליארד ש"ח    מתמודדת מול שאול אלוביץ', בעל השליטה באינטרנט זהב וסמייל 012
רותי אברהם
הרכב 9 שופטים דן (א') בדרישה לבטל חוק טל - דחיית שירות לבני ישיבות    עותרים: אפליה בין דם לדם    המדינה: אלו שנכללים כעת בהסדר הם "דור המדבר" ואין בהם תועלת לצה"ל
עידן יוסף
ישראל עוקבת בדאגה אחר הבחירות בלבנון    מבקשת מארה"ב להפסיק סיוע לביירות אם חיזבאללה ינצח את הנוצרים והדרוזים
איריס פרחי
לדבריה, השמלה נתפרה ברשלנות והארוע גרם לה למבוכה ולעוגמת נפש    הנתבעת השיבה כי התפרים נפרמו בגלל התובעת והשמלה נמסרה לאחר גיהוץ במצב תקין    התביעה נדחתה
איריס פרחי
התובעים ביקשו פיצוי בגין הנזק הגופני ועוגמת הנפש שנגרמו להם בעטיין של העקיצות    בית המשפט קיבל את התביעה וחייב את הנתבעת בפיצוי לאחר שפסק שחדרם שרץ מזיקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il