X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רפורמה כלכלית רותמת את הכלכלה לטובת הגנת הסביבה הרפורמה כוללת יצירת תמריצים כלכליים להפחתת הזיהום שרי האוצר והגנת הסביבה הציגו את מדיניות הממשלה למיסוי ירוק
▪  ▪  ▪

שר האוצר, יובל שטייניץ, והשר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, הודיעו הבוקר על מדיניות הממשלה החדשה שעיקרה יצירת תמריצים כלכליים להפחתת הזיהום הסביבתי. לראשונה, נרתמת מערכת המס לצמצום זיהום האוויר תוך יצירת מדיניות ממשלתית ברורה וארוכת טווח - המיישרת קו ואף למעלה מכך, עם מדינות רבות בעולם המערבי. השרים אימצו את המלצות הוועדה הבין-משרדית, בראשות סמנכ"ל רשות המיסים, בועז סופר, וכללה את נציגי משרדי האוצר, הגנת הסביבה, התחבורה והתשתיות הלאומיות.
תכלית המלצות הוועדה הינה שימוש בתמריצי מס למען הגנת הסביבה - הפחתת פליטות המזהמים מכלי רכב ומפעלי תעשיה מחד-גיסא, תוך עידוד צריכה ושימוש באנרגיה חלופית מאידך-גיסא.
לדברי שטייניץ מדובר במהפכה. "הסביבה יקרה לנו ובריאות הציבור חשובה לנו, איכות החיים של תושבי ישראל היא יעד שיש לפעול על-מנת לשפרו. באמצעות כלים של מערכת המס, אנחנו מקווים ליצור שינוי בהתנהגות הסביבתית של הציבור". הוא הוסיף כי הרפורמה צפויה להניב הכנסות ממיסים בהיקף של כ-400 מיליון שקל בשנה, כאשר 84% מהסכום נובע מכלי הרכב המזהמים ביותר - רכבי היוקרה, כך מי שמזהם - ישלם.
השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, אמר כי הוא רואה ברפורמה צעד חשוב ביותר להטמעת התנהגות צרכנית סביבתית בקבלת החלטות יום-יומיות של הציבור הרחב לרכוש מוצרים מזהמים פחות. "בשונה ממדינות רבות בעולם, כאן נלקחו בחשבון גם פליטת גזי חממה של כלי הרכב, לצד פליטת מזהמים נשימתיים המזיקים לבריאות. לאחר שנבחן את השלכות המהלך, נעבור לשלבים הבאים שיעסקו בתמרוץ בנייה ירוקה, התייעלות אנרגטית וכלי רכב כבדים".
פרטי רפורמת "המיסוי הירוק":

מס קנייה על רכב

  • קביעת "מדד ירוק" המדרג את כלי הרכב בהתאם לרמת הזיהום שנקבעת לפי שקלול העלויות הציבוריות של פליטות המזהמים, וקביעת מס קנייה בהתאם לדירוג זה. התאמה מסוימת נערכה בסעיף זה על-מנת להגביר את האפקטיביות של מנגנון המדד הירוק, וולתת העדפת מס לרכב קטן ונקי יותר ביחס לרכב יקר ומזהם, וכן כדי להגדיל את מקורות הממשלה כחלק מתקציב המדינה לשנים 2010-2009. במקום מס קנייה בשיעור של 75-72% על רכב (פרטי או מסחרי, בהתאמה), יוטל מס קנייה בשיעור של 92% תוך הפחתה קצובה של המס לפי מידת ה"פרס". התחולה של סעיף זה נקבעה ל-1 באוגוסט 2009. השילוב של שיעור מס מוגדל והטבה שקלית קצובה לא בהכרח יביא להגדלת המס האפקטיבי, ובחלק מהמקרים יגרום אף להפחתת נטל המס. למעלה ממחצית מכלי הרכב הנמכרים בישראל בשנת 2009 המס יישאר על-כנו או אף יפחת. הרוב המוחלט של תוספת המס, המהווה חלק מתקציב המדינה לשנים 2010-2009 בסך כ-400 מלש"ח, תנבע מקבוצת הזיהום המירבית (15).
  • קביעת מס קנייה בשיעור מופחת לרכב משולב מנוע (היברידי) - 30%, ולרכב נטול פליטות (כגון רכב חשמלי) - 10%, למספר שנים מוגבל, וזאת בכפוף לרמת הזיהום של כלי רכב אלה.
  • מתן הטבה לרכב דיזל המיובא עם לוכד חלקיקים, בין 1,500 ש"ח ל-4,000 ש"ח בהתאם לסוג הממיר.
חישוב הציון הירוק יבוצע לפי שקלול נתוני פליטות המזהמים מחמישה סוגים שונים אשר גורמים לנזקים סביבתיים ובריאותיים. סוגי הפליטות הנכללים בחישוב ה"ציון הירוק" הם: תחמוצות חנקן (NOX), פחמן חד חמצני (CO), פחמימנים (HC), חלקיקים (PM), פחמן דו-חמצני (CO2).

תאריך:  08/06/2009   |   עודכן:  09/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il