X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סטודנטים שהיו מעורבים ללא ידיעתם בניסוי, נוכחו לדעת כי הציונים שלהם החלו לצנוח לאחר ש"תלמידים" אחרים בכיתה הפעילו את הטלפון הסלולרי מוח אנושי יכול להתייחס רק לכמות מוגבלת של גירויים בנקודת זמן מסויימת
▪  ▪  ▪
אפשר קצת שקט? [צילום: AP]
מחלה חדשה לדור הסלולרי: תסמונת תעלת המרפק
יפעת גדות
בעית מרפק מהטלפון הסלולרי - תסמונת תעלת המרפק - מאופיינת בחוסר תחושה, בדקירות קלות ובכאב בזרוע וביד * אחד הגורמים הוא פטפוט יתר * אחריות לא מעטה מוטלת על חברות הסלולר המשווקות תוכניות המאפשרות לנהל שיחות ללא הגבלת זמן
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
מסרונים ובני נוער - חרדה, לחץ וחוסר שינה

   יפעת גדות
הטלפון הסלולרי גורם לכם פריחה?

אם חסרה הייתה סיבה נוספת להתעצבן מהטלפונים הסלולריים שסובבים אותנו אז הנה היא מגיעה - חוקרים מדווחים כי צלצול טלפון של אדם זר העומד בסמוך אלינו - במשך 30 שניות בלבד - יכול לפגוע בחשיבה, לפחות בטווח הקצר.
סטודנטים שהיו מעורבים ללא ידיעתם בניסוי בכיתה שלמדו, נוכחו לדעת כי הציונים שלהם החלו לצנוח לאחר ש"תלמיד" אחר בכיתה הפעיל את הטלפון.
הממצאים שעלו מן הניסוי הראו כי ישנן השלכות אמיתיות לצלילים הללו בסביבה שלנו, כתבו החוקרים בעיתון לפסיכולוגיה סביבתית. הם מסיחים את הדעת, והם משבשים באופן משמעותי את הביצועים בכיתה. הם למעשה גורמים לקשיי למידה, בין אם מדובר בפגישת עסקים ובין אם בשיעור או בסביבה אחרת.
כיצד בוצע המחקר
החלק הארי של המחקרים שבחנו את השפעת הטלפונים הסלולריים התמקדו בשימוש שלהם בזמן נהיגה, ורובם גילו שילוב של הסחות דעת וסכנה.
אחד המחקרים הראה גם כי מוח אנושי יכול להתייחס רק לכמות מוגבלת של גירויים בנקודת זמן מסויימת. במסגרת המחקר החדש, ביצעו החוקרים מספר ניסויים, הן במעבדה והן בסביבת האוניברסיטה, כלומר ב"עולם האמיתי", כדי לגלות כיצד הצלצולים של הטלפונים הסלולריים משפיעים על הביצועים הקוגנטיביים.
תחילה, במעבדה, נחשפו הסטודנטים לסוגים שונים של קולות: רעש שאינו קשור לטלפון סלולרי "לא רלוונטי" ממקור לא ברור; צלצול סטנדרטי של טלפון סלולרי; וצלצול המורכב מקטעים של שיר של קבוצת הפוטבול של אוניברסיטת לואיזיאנה.
בתקופת המחקר, התחרו הסטודנטים באליפות הלאומית בפוטבול, ו-99% מהתלמידים (שבמחקר) הכירו את השיר.
הם התבקשו לבצע מטלה פשוטה על המחשב - לקבל החלטה אם סמלים שהופיעו על המסך היו מילים או לא. לא נאמר להם שתהיה הסחת דעת, אך היתה. למעשה, רעשים (כולל צלצולים של טלפונים סלולריים) הפריעו למטלה כ-20 פעמים בכל ניסוי.
התוצאות
החוקרים דיווחו כי דעתם של כל המשתתפים ששמעו את הצלילים הוסחה, ללא קשר לסוג הצליל. בנוסף, הם ביצעו את המטלה בקצב איטי יותר.
אלו ששמעו את הצליל הלא רלוונטי הצליחו לחזור למשימה מהר הרבה יותר לעומת אותם סטודנטים ששמעו את אחד מצלצולי הטלפון. ולאלו ששמעו את השיר שליווה את משחקי הפוטבול נדרש זמן רב יותר כדי להצליח להתגבר על הסחת הדעת.
החוקרים משערים כי הסיבה לכך שהסחת דעת מצלצול הטלפון גדולה יותר לעומת הסחת דעת "לא רלוונטית", היא שבגלל שטלפונים סלולריים כל כך נפוצים בסביבה היומיומית אנשים רגילים להגיב אליהם. כלומר, לרוב האנשים ישנה תגובה אוטומטית לצלצול הטלפון שאינם יכולים לשלוט בה, והדבר נכון במיוחד אם מדובר בצלצול טלפון שרלוונטי להם באופן אישי.
ירידה של 25% בהצלחה במבחנים
בכל המקרים, מדובר בצלילים שאכן גרמו להסחת דעת, אך השפעתם הייתה קצרה והמשתתפים הצליחו לחזור מהר יחסית למטלה בה עסקו.
בשלב מאוחר יותר, אחת החוקרות העמידה פנים כי היא סטודנטית בשיעור שעסק בפסיכולוגיית ילדים. בשלב מסוים, הטלפון שלה צלצל למשך 30 שניות, אך היא לא עשתה כל סימן שהיא עומדת לענות לו או להשתיק אותו, וכך גרמה למספר מבטים לא נעימים מחבריה ללימודים.
מיד לאחר מכן, ההצלחה של הסטודנטים במבחן אמריקני שהכיל שאלות הנוגעות לנושא הנלמד בכיתה, ושהוצג הן מילולית והן ויזואלית, הייתה נמוכה ב-25% בזמן שהטלפון של "הסטודנטית" צלצל.
במסגרת ניסוי נוסף, החוקרת ערכה חיפוש יסודי בתיק כדי למצוא את הטלפון המצלצל. לאחר התקרית, הסטודנטים הצליחו עוד פחות במבחן.
כשאנשים הוזהרו מראש כי הטלפון עומד לצלצל, ההפסקה בתשומת הלב הייתה חמורה פחות, כלומר אזהרה מראש יכולה לעזור לאנשים להתעלם מהצלצול.

תאריך:  09/06/2009   |   עודכן:  09/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דנה משולם
"למעלה", סרט התלת ממד החדש של האולפנים ממשיך למלוך בפסגה    וגם - איזה סרט יגרום לכם להפסיק לשתות אלכוהול
איציק וולף
על-פי חשד חדש שעלה במשטרה ניסה טופז לפגוע במפיק שלו לשעבר    גרוס: אינני מסוכסך עם טופז    משטרת מחוז תל אביב: פרסומים עלולים לפגוע במהלך התקין של החקירה
עופר וולפסון
שמר על ההחלטה מערכאה נמוכה יותר אשר קבעה כי מתמודדים בתוכנית ריאליטי זכאים לקבל שכר על השתתפותם, משל היו שחקנים מקצועיים בהפקה מתוסרטת    המפיקים במדינה זועמים
יפעת גדות
מחקר חדש מראה כי חולים ששתו יותר משבעה משקאות אלכוהוליים בשבוע היו בסיכון גבוה ב-50% לפתח סרטן המעי הגס    עישון, סוכרת והשמנה גם הם נמצאו קשורים למחלה
אביב דילבסקי
מה אנחנו מרוויחים משלב האודישנים, מלבד צחוק מתגלגל על חשבונם של נערים עם חלום? אביב דילבסקי מחפשת נקודות אור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il