X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הביע סיפוק מבחירת ח"כ אורי אריאל לוועדה לבחירת שופטים טוען: "ב-17 מושבי הכנסת רק שלוש פעמים נבחרו נציגים של מפלגת הרוב באופוזיציה ואז הכול היה בסדר" מבטיח: "אני אחפש למינוי שופטים, שופט עם יושרה, שיעשה צדק ויעילות, שאין לו שום כתם על גבו"
▪  ▪  ▪
נאמן. מחפש שופטים בלי כתמים [פלאש 90]
גיא-רון. "עליית מדרגה משמעותית במעורבות הפוליטית של נבחרי הציבור בוועדה לבחירת שופטים" [צילום: יח"צ]

רותי אברהם
אריאל נבחר; בר-און בחוץ

שר המשפטים ד"ר יעקב נאמן מפנה אצבע מאשימה כלפי מתנגדיו מקרב האופוזיציה, ובראשם סיעת קדימה והעומדת בראשה ח"כ ציפי לבני, וגם מקרב מערכת השיפוט, ובראשם כמה משופטי בית המשפט העליון (בדימ.). לטענת נאמן, מוזר שדווקא מפלגת קדימה, שנמנעה ממינוי שופטים, היא שמנסה להטיל דופי בפעילותו כשר משפטים. השר כיוון בדבריו לתקופה שלבני כיהנה כשרת המשפטים.
לטענתו, בניגוד לנטען כלפיו, הרי שמרבית האישים שמונו מטעם הכנסת כנציגים בוועדה, רק מיעוטם התמנו מקרב הסיעה הגדולה באופוזיציה וכל היתר התמנו מטעם סיעות אחרות שהיו באופוזיציה באותה תקופה. השר אמר את דבריו בכינוס הוועד הארצי של לשכת עורכי הדין (יום ג', 9.6.09).
נאמן התייחס לסוגיה זו ולבחירתו של ח"כ אורי אריאל לנציג הכנסת בוועדה [נוסף לחבר הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו) שמונה מטעם הקואליציה], בעקבות דבריו של ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון. זה האחרון אמר, כי בעקבות בחירת אורי אריאל - ולא את ח"כ רוני בר-און שהיה המועמד מטעם סיעת קדימה (שהיא הסיעה הגדולה באופוזיציה), ישנה עליית מדרגה משמעותית במעורבות הפוליטית של נבחרי הציבור בוועדה לבחירת שופטים, כך שבפועל הממשלה שולחת ארבעה נציגים, שתומכים מהותית בהשקפותיה, תחת המצב שהיה נהוג בשנים האחרונות, לפיו הייתה נציגות קבועה של הפרלמנט בוועדה, אולם היא הייתה מאוזנת. לדבריו התנגד עו"ד יראון פסטינגר, שדרש מגיא-רון להימנע מכל התבטאות ומעורבות בעניינים פוליטיים של הכנסת. פסטינגר טען, כי גיא-רון נוקט עמדה פוליטית המושפעת מקרבתו היתרה למפלגות השמאל, ובראשן מרצ, ומעורבות זו עלולה ליתן גושפנקא לכנסת להתערב בענייני לשכת עורכי הדין.
בתגובה לדברי גיא-רון ציין נאמן, כי "ב-17 מושבי הכנסת רק שלוש פעמים נבחרו נציגים של מפלגת הרוב באופוזיציה ואז הכול היה בסדר. אין פוצה פה. אני לא חבר בשום מפלגה. אין לזה תקדים... הכנסת היא הריבון בישראל. רבותיי, בשנים האחרונות לא מונו שופטים. מי לא בחר - המפלגה שעכשיו זועמת היא זו שלא בחרה שופטים. בוא נהיה אובייקטיביים. לי לא מפריע כל חבר כנסת שמונה לוועדה. העובדה שניתנה לחברי הקואליציה זכות לבחור באופן חופשי היא תעודת כבוד לדמוקרטיה".

נאמן: אחפש שופטים עם יושרה

עו"ד יורי גיא-רון העלה מספר נושאים נוספים שהלשכה מבקשת לקדמם, ובהם: נושא המאבק למניעת התדרדרות המקצוע. גיא-רון הדגיש, כי הוא מקווה שהשר יאמץ את תוכנית הלשכה, בהקשר זה, כמות שהיא.
"נושא ירידת רמת המקצוע מטריד אותי מאוד. רבותיי, צריך למצוא דרך לפתור את הבעיה, כי הירידה נוראית", אמר נאמן בתגובה והוסיף, "אני לא מדבר על הדיבור של עורכי הדין. לא פלא ששופטים מגיבים איך שהם מגיבים. כאן הלשכה צריכה לעשות בדק בית יסודי. הנושא הזה הוא בנפשנו. יש לעשות שינוי מערכות יסודי. לבוא בדיבור עם האוניברסיטאות וגם עם המכללות".
השר נאמן הביע את התנגדותו למינוי זמני של שופטים בבתי המשפט. מינויים כאלה בוצעו בעבר בהסכמה בהחלטת שר משפטים ונשיא בית המשפט, תוך עקיפת הוועדה. נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, צידדה במינויים זמנייים תוך עקיפת הוועדה.
"בנושא מינוי זמני", אמר נאמן, "אני בדעה שהכול תלוי בנסיבות, אבל אני מתנגד לכך שיעקפו את הוועדה לצורך מינוי שופטים זמניים. אם ארצה לעשות כן אבוא לוועדה ואומר את דעתי בגלוי ובפתיחות כמו שצריך לעשות. בוא לא נגרר אחרי תקשורת שהיא כולה פוליטית. לא ראיתי אף דעה אובייקטיבית, שאומרת לכם את מה שאמרתי". גיא-רון אמר בתגובה כי הוא תמך בעבר בביטול המינויים הזמניים של שופטים לבתי המשפט, עמדה שאף יושמה בפועל על-ידי שרי המשפטים בשנים האחרונות.
נאמן אמר עוד, בהקשר זה: "אני אחפש למינוי שופטים, שופט עם יושרה, שיעשה צדק ויעילות, שאין לו שום כתם על גבו, אחפש שופטים עד כמה שאפשר שבאו מהשדה. השאלה היא ששופט צריך להחליט אם לעצור אדם או לא, לא חשוב אם כתב 30 מאמרים הוא ראוי להיבחר".

נאמן: בעד פיצול תפקיד היועמ"ש

נאמן חזר בפני חברי הוועדה המרכזי על עמדתו: בעד פיצול תפקידיו של היועץ המשפטי לממשלה. לגישתו, היועמ"ש פועל תוך ניגוד עניינים מובנה, ועל-כן יש לפצל תפקיד זה לשניים: מינוי אחד ליועץ לממשלה; מינוי שני לתובע כללי.
עמדה זו נדונה גם בתקופת השר היוצא, פרופ' דניאל פרידמן. היועמ"ש מני מזוז מתנגד לכך באופן נחרץ. הרעיון שנוי במחלוקת חריפה בין סיעות הכנסת. מפלגת העבודה מתנגדת לכל שינוי בסמכויות היועמ"ש, ואילו בליכוד ובקרב סיעות נוספות החברות בקואליציה הולכת ומתגבשת עמדה בזכות פיצול.
"המצב הקיים הוא בלתי אפשרי. אין לו תקדים בשום מדינה בעולם", אמר השר נאמן ונימק: "היועמ"ש היה יועץ לשר האוצר כשהוא ניהל נגדו חקירה והחליט להגיש נגדו כתב אישום. איך מעלים על הדעת כזה דבר. אין ניגוד עניינים יותר מזה. יועצים משפטיים תקועים הרבה מאוד שנים בתפקידים, ואין פוצה פה ומצפצף. אין מה להשוות בין רמת הייעוץ המשפטי לעומת משרדים פרטיים. מולם עומד עורך דין פרטי מוכשר מאוד שלמד בייל ומנהל משא-ומתן ןהיועמ"ש אחראי לזה. איך אפשר על אדם אחד להטיל כזה דבר".

תאריך:  09/06/2009   |   עודכן:  09/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר יעקב נאמן מאשים את מתנגדיו בצביעות
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
נמצא שיש צדיק אחד בסדום.!!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  9/06/09 18:12
2
פרצופו של נאמן ,כך ממשלת ביבי ל"ת
פלצן אלטע קאקר  |  9/06/09 19:09
 
- תרשה לי לנחש שהנך פלצן בן פלצן ל"ת
חץ  |  9/06/09 20:44
 
- איילה חסון
אורי פ  |  9/06/09 21:04
3
לא רוצים את שופטי בית דין
צדק חברתי  |  9/06/09 20:26
4
32שנות שילטון ימין וישראל הפכה
למדינה מגעילה....  |  9/06/09 20:52
 
- איזה דבר טוב למען המדינה והעם  ל"ת
עשה נאמן=0בריבוע  |  9/06/09 22:29
5
מי המציא את השיטה
צוריאל  |  9/06/09 20:53
6
איני מבין את תגובות הקוראים
יוסף מהגבעה  |  9/06/09 20:54
7
זהו יום חג לדמוקרטיה-עוד נחוץ ל"ת
א מ רול  |  9/06/09 21:49
8
משפט חוזר לרמון ינקה מ' המשפט
מור פיום  |  9/06/09 23:57
9
כח משחית- וכפל סמכויות -מכפיל
הפרדת סמכויות  |  10/06/09 00:50
10
בינתיים אין בימ"ש לערעורים
אזרחיים  |  10/06/09 16:13
11
נאמן לא נאמן לעצמו ולמדינה.  ל"ת
מערער מערכת משפט  |  10/06/09 16:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ספורט 5
הדובר: פאולו רוסי חלוצה האגדי של הנבחרת. הסיבה: מעברו של קאקה
סיון בראימן
צפוי להתמנות בתחילת אוגוסט למנכ"ל חברת IDB תיירות ותעופה    מביא עימו ניסיון ניהולי רב מחברות גדולות במשק כמו קבוצת שטראוס ו-ECI
עופר וולפסון
יצרו עטיפת עופרת בעובי של שני אטומים בלבד - שכבת המוליכות הדקה ביותר שיוצרה אי-פעם    מוליכי-על נחשבים לייחודיים עקב יכולתם לשמר זרם חשמל באופן קבוע ללא צורך במקור כוח
יואב יצחק
כך מגלה מבקר המדינה שפתח בביקורת שהובילה לחשיפת העבירות שביצע הירשזון בכספי ההסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל)
עופר וולפסון
ועדת הכלכלה תידון במספר תיקונים לחוק, בהם ביטול עסקה לרכישת שירות תוך שבועיים, קביעת גודל אותיות בפרסומות והארכת זמן ביטול עסקה שמקורה בהטעיה או במצוקה    סגנית שר התמ"ת: "שיטות השיווק הפכו לאגרסיביות ומטעות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il