X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חיזבאללה תכנן פיגוע באפריקה

שגרירות ישראל על-הכוונת

זרועות החיזבאללה ביקשו להגיע ולפוצץ שגרירות ישראלית מרכזית באפריקה השר שלום חושש: חיזבאללה יחמם את הגבול
▪  ▪  ▪
תומכות של חסן נסראללה בלבנון [AP]

אחת השגרירויות של ישראל באפריקה קיבלה מראש התרעה על כוונה לפגוע בה. חיזבאללה הוא העומד מאחורי המזימה לפוצץ את השגרירות על יושביה, כאשר המטרה היא לבצע פיגוע נקמה על חיסולו של בכיר הארגון עימאד מורנייה. שמה של המדינה לא נמסר לפרסום, אך ניתן לומר כי מדובר במדינה מרכזית באפריקה וכי הפיגוע סוכל.
המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, אמר כי בעקבות הפסדו בבחירות שהיו שלשום בלבנון, עלול חיזבאללה להתיר את הרסן ולחמם את גבול הצפון. שלום העריך עם זאת כי המכה אותה ספג הארגון לפני שלוש שנים, במלחמת לבנון השנייה, תרתיע אותו מלחזור ולחדש את האש. בסיור בקריית שמונה, אמר שלום כי נצחון הקואליציה הפרו-מערבית בביירות תאפשר לצבא לבנון לקחת את המושכות ולהשליט את מרותו גם בדרום המדינה.
סוריה מצידה מברכת על רוח הפיוס הנושבת מן המחנות הפוליטיים היריבים בלבנון, והביעה תקווה כי הדבר יתבטא בהקמתה של הממשלה החדשה, קרי: ממשלת אחדות. בוסיינה שעבאן, יועצת בכירה לנשיא בשאר אסד אמרה את הדברים תוך שהדגישה כי מדובר בעניין פנימי, והביעה שביעות-רצון מכך שההצבעה וספירת הקולות התנהלו בלי תקלות. מדובר בתגובה רשמית ראשונה מכיוון דמשק על הבחירות לפרלמנט בביירות.
גם מזכיר האו"ם באן קי מון בירך את לבנון על הדרך הדמוקרטית והשלווה, כלשונו, בה התנהלו הבחירות. במברק לנשיא לבנון סוליימן, כתב באן כי הוא מקווה שהממשלה החדשה שתקום בביירות תמלא את החלטות האו"ם, ובהן החלטה 1701 שסיימה את מלחמת לבנון השנייה.
עבדאללה מלך ירדן התקשר גם הוא לנשיא סליימן ולראש סיעת הרוב בפרלמנט הלבנוני סעד חרירי, ובירך אותם על תוצאות הבחירות ועל הרוח הדמוקרטית התרבותית שאפיינה אותן.
חיזבאללה תקף את ארצות הברית על מה שהגדיר "התערבותה המוגזמת בהליך דמוקרטי פנימי". בהודעה שמסר הארגון בביירות, נאמר כי תגובות השמחה של ממשל אובמה על הניצחון קואליציית אל-חרירי הן התערבות בוטה בענייניה הפנימיים של לבנון. "פעילות חיזבאללה במערכת הפוליטית בלבנון צריכה להיות מודל חיקוי עבור וושינגטון המתיימרת להיות דמוקרטית", נאמר בהודעה.

תאריך:  09/06/2009   |   עודכן:  09/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ספורט 5
אלוף הרולאן גארוס הטרי רוצה לנוח: "אשתדל לחזור לשם בעונה הבאה"
מאיה שני
האיום הצפון קוריאני עולה שלב    קוריאה הצפונית השתמשה לראשונה במילה 'תוקפנות' כדי לתאר את נשקה הגרעיני    שר ההגנה האמריקני אמר כי ארצות הברית ערוכה למתקפת טילים לטווח רחוק
רותי אברהם
פרקליטיו של הנשיא לשעבר קצב ערערו לבית המשפט העליון על ההחלטה לחייבם להמשיך בייצוגו    בערעור: המשך הייצוג מנוגד לכללי האתיקה של לשכת עוה"ד    ועוד: דורשים להקפיא הליכים עד להחלטה בדבר הייצוג
יואב יצחק
יואב יצחק
הביע סיפוק מבחירת ח"כ אורי אריאל לוועדה לבחירת שופטים    טוען: "ב-17 מושבי הכנסת רק שלוש פעמים נבחרו נציגים של מפלגת הרוב באופוזיציה ואז הכול היה בסדר"    מבטיח: "אני אחפש למינוי שופטים, שופט עם יושרה, שיעשה צדק ויעילות, שאין לו שום כתם על גבו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il