X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בכינוס 'מעלה לאחריות תאגידית', אמר כי גופים שסכנה מרחפת מעליהם, צריכים להשתמש בפיטורים רק כמוצא האחרון בהתייחסו לפרשת בנק הפועלים אמר כי הוא "שמח שזה מאחוריי"
▪  ▪  ▪
פרשת הפועלים מאחוריו. זיו [צילום: סיון פרג´]

"אין שגיאה גדולה יותר מניסיון לחתוך בהוצאות הפירמה, על-ידי פגיעה בציבור עובדיה". כך אומר (יום ד', 10.6.09) מנכ"ל בנק הפועלים הפורש, צבי זיו, בכינוס ארגון מעלה לאחריות תאגידית, אשר זיו משמש לו יו"ר.
זיו הסביר כי לא בכדי נקראים העובדים "הון אנושי". "לפני שנוגעים בהון זה, צריך הארגון לבחון עצמו, ולעבור כל פינה בו, בחפשו אחר מקומות אפשריים להתייעלות. פיטורים אינם התייעלות. הם פוגעים במרקם האנושי של הפירמה, יוצרים צלקות אשר הטיפול בהן אורך שנים רבות, ומעלימים מהארגון במחי-יד ניסיון וידע יקרים מפז שנצברו לאורך תקופות חיים שלמות", אמר. לדבריו, רק גופים שסכנה קיומית מרחפת מעליהם, זכאים כמוצא אחרון לבחון פיטורים כחלק מהפיתרון.
זיו הסביר שבשעה קשה זו למשק, יש לנצל את המצב ולעשות הכל דווקא כדי לשפר את מורל העובדים, כמו גם בקרב צרכני החברה, באמצעות נקיטת מהלכים חדשניים.
לדבריו, דוגמה לפעילות שכזו ניתן למצוא בתחום "הירוק", באמצעות האשראי הסולארי, התחום בו בנק הפועלים שימש חלוץ. "לטעמי זוהי דוגמה נפלאה ליכולת ליטול מוצר מרכזי בארגון שלנו, כמו אשראי, ולרתום באמצעותו את כלל העובדים בארגון לעשייה 'ירוקה', אשר משתלבת בעשייה העסקית השוטפת של הבנק".
זיו אמר כי כדי לעבור בהצלחה את הסערה הנוכחית בכלכלה, יש לאמץ נורמות חדשות של אחריות תאגידית, כמרכיב מרכזי בהבטחת המשך הצלחתם של הגופים העסקיים במשק. "אחריות תאגידית הייתה למכשיר מרכזי, בכך שהיא מייצרת כלים שמימושם תורם לשימור המוניטין החיובי של הפירמה, שבתורו, הופך להיות אחד הנכסים המרכזיים שלה בשעה זו".
הוא התייחס בדבריו גם למצבה של הכלכלה הישראלית, ואמר כי קשה להתנבא בשעה זו אם אנו במרכזו של המשבר או בשוליו. "דבר אחד ברור", אמר, "השפעתו מהותית, וייקח עוד זמן עד שיחלוף".
הוא ציין לזכות המשק הישראלי את עובדת היותו איתן, ונחון במרכיבי יציבות מרשימים, בייחוד אם לוקחים בחשבון את המקורות מהם הוא התחיל מעבר לים. "לא הייתה בארץ בועת נדל"ן או בועת אשראי, שיעורי המינוף של חברות ושל יחידים בארץ לא הרקיעו לגבהים אליהם הגיעו מקביליהם במשק האמריקני, והמערכת הבנקאית בארץ יציבה וחסונה", אמר. הוא הוסיף כי אומנם יש בעיות לא מעטות, ואת הליקויים חובה לתקן בהקדם, אך בסך-הכל מצבנו היחסי טוב.
זיו סירב להתייחס לפרשת בנק הפועלים ואמר רק כי ברגע שהתפטר, שם את הנושא מאחוריו. "צר לי על ההתנהלות אבל אני שמח שזה נגמר".

תאריך:  10/06/2009   |   עודכן:  10/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צבי זיו: פיטורים הם השגיאה החמורה ביותר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שני מחקרים חדשים הראו כי טיפול התנהגותי קוגנטיבי, שמטרתו שינוי הגישה וההתנהגות לגבי השינה והשימוש בתרופות הרגעה, יכול לעזור לאנשים הסובלים מאינסומניה להנות משנת לילה טובה ללא הצורך בגלולות
איריס בר-טל
יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, עבר את המיונים ליחידת דובר צה"ל ויתגייס בקיץ הקרוב    הוא בוגר מגמת תיאטרון ואף ניגש בעבר למיונים לתיאטרון צה"ל
עופר וולפסון
החל מיום א' הקרוב לא יוציאו חשבוניות ללקוחות    יו"ר הועד: "ההנהלה מתייחסת בצורה מחפירה לעובדים ובמיוחד לסגל הפקידות. מה ההגיון לפטר ואז פשוט להחליף?"
איילה פנייבסקי
כדי לשמר את התנופה ההיסטרית של העונה הקודמת, לא יספיקו ל"מסודרים" מסוקים, מטוסים וזיקוקים: מדובר בדרמה-דרמה, והיא הוכיחה שיש לה משהו עצוב בעיניים
רותי אברהם
בית משפט העליון ידון בשבוע הבא בבקשת פרקליטי קצב להשתחרר מייצוגו    הבקשה באה על-רקע מתווה הדיונים - 4 ימים בשבוע ברצף    השופט אליעזר ריבלין: משפט קצב יתנהל כמתוכנן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il