X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט מתח ביקורת על התנהלות משרד הפנים כלפי בני זוג - ישראלי ועובדת זרה השופטת העניקה מיידית מעמד ארעי לבת הזוג בפסק הדין: הגיע הזמן שמשרד הפנים יפעל בצורה תקינה
▪  ▪  ▪
מוזרים? [צילום אילוסטרציה: אתר סרט]

בצעד חריג, נתן בית המשפט פסק דין מיידי (יום ב', 15.6.09) במסגרתו הוענק מעמד ארעי לעובדת זרה, בת זוג של ישראלי. השופטת ד"ר מיכל אגמון גונן נימקה את צעדה ב"התנהלות מחפירה" של המדינה כלפי בני הזוג.
מדובר בבקשת בני הזוג, עובדת זרה - רוזה ויסטל, ובן זוגה הישראלי, אשר סלוש, באמצעות בא-כוחם עו"ד תומר ורשה, להעניק לויסטל מעמד בשל היותה בת זוג של ישראלי, וזאת לקראת התאזרחות. אלא שהתהליך הופסק על-ידי שמרד הפנים, ואף הורו לה להערך לגירושה בתוך 30 יום. זאת לאחר שהפקידים קבעו כי מדובר ב"זוג מוזר". המוזרות בעיני פקידי המשרד הייתה הפרש הגילים ביניהם, ויסטל מבוגרת מבן זוגה ב-10 שנים.
נקודת אור אחת במשרד הפנים
השניים פנו לסיוע בית המשפט וזה נתן פסק דין מיידי הכולל הענקת מעמד ארעי לויסטל. השופטת אגמון גונן מתחה ביקורת קשה על התנהלות "בלתי סבירה בעליל" של משרד הפנים בפרשה. היא ציינה כי למרות שהשניים הציגו מכתבים מחברים ובני משפחה, תמונות משפחתיות ועוד, המעידים על הזוגיות. מלבד עובדת אחת במשרד הפנים, הדס דריקס "נקודת האור היחידה בפרשה", כלשון השופטת, שסברה כי יש לערוך לשניים בדיקת כנות קשר, הדבר לא בוצע. במשרד חזרו יותר מפעם אחת על הליך לא תקין במהלכו אנשים "שלא טרחו לפרט את שמם ותפקידם" מילאו טפסים. אנשים בלתי מזוהים אלו ידעו לציין כי "מדובר ב'זוגיות מוזרה' וטרחו לציין את הפרש הגילים בין בני הזוג".
השופטת הוסיפה כי על בית המשפט במקרה זה להתערב במהירות האפשרית בשל "היחס המחפיר של המדינה כלפי אזרח ישראלי ובת זוגו" כמו גם האפלייה האסורה שננקטה כלפיהם, אפלייה על בסיס גיל.
נתחיל במילוי תקין של טפסים
היא נזפה במשרד הפנים וכתבה כי "הגיע הזמן שהמשרד יפעל בצורה תקינה וימלא את הנוהלים שלו עצמו ואולי אפשר להתחיל בכך שהטפסים ימולאו כמו שצריך, שיהיה ברור של מי ההמלצות שינתנו לפי סדר הדברים הרגיל ולא שקודם תינתן ההחלטה ולאחריה ההמלצות".
בתום הטענות של הצדדים, נתנה השופטת פסק דין המורה להעניק לויסטל מעמד ארעי. כמו-כן, קבעה, כי "לאור הפגמים הרבים שנפלו בהליך של משרד הפנים ...תשלם המדינה את הוצאות העותרים ושכר טירחת עורך דין בסכום של 40 אלף שקלים".

תאריך:  15/06/2009   |   עודכן:  15/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקורת על יחס משרד הפנים ל"זוג המוזר"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הארץ נקנית ביסורים ובשקלים ל"ת
רשות העתיקות  |  16/06/09 03:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס בר-טל
תומכי אחמדינג'אד הולמים באלות בעשרות אלפי תומכי מוסאבי, המפגינים נגד תוצאות הבחירות    ככל הנראה אחמדניג'אד ידחה את ביקורו המתוכנן מחר ברוסיה
דנה שוופי
בגיל 94, יוצא לאור ספר על חייה של ליזל וייזר, סבתו של הקומיקאי הכי מופרע, המתגוררת בבת ים
גילי איזיקוביץ
לוח המשדרים של ימות הקיץ עובר בשנים האחרונות שינוי מהותי: את מקומם של שעשועונים מיוזעים וסדרות אמריקניות משומשות תפסו תוכניות מושקעות ואיכותיות    מתי חדלו קברניטי הטלוויזיה לטמטם את הצופים בתוכן דל והאם אפשר להריח את סופו הקרב של הריאליטי?
איציק וולף
יו"ר האופוזיציה הזכירה כי מפלגתה הזכירה מיוזמתה את עקרון שתי המדינות ולא כנגררת כפי שעשה זאת נתניהו    "מהבחן של ראש הממשלה - מבחן הביצוע"
איריס בר-טל
כך מציין סמנכ"ל קרן ההשתלמות רום עם פרסום נתוני מאי    המסלול המרכזי השיג 1.53% בחודש מאי, ו-16.82% מתחילת השנה    המסלול האגרסיבי הניב 9.16% בחודש מאי, ו-41.37% מתחילת השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il