X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים גילו כי שיעור החולים שסובלים מטרשת עורקים גבוה יותר באופן משמעותי אצל חולי פסוריאזיס לעומת אנשים שאינם סובלים מהמצב
▪  ▪  ▪
לא רק מכאיב

מחלת העור פסוריאזיס, בנוסף להיותה מכוערת ומכאיבה, נמצאה קשורה גם לטרשת עורקים - הצטברות פלאק בעורקים שעלולה לגרום לאוטם שריר הלב ולמוות.
פסוריאזיס פוגעת בקרוב ל-3% מאוכלוסיית העולם. בנוסף להשפעותיה על העור, פסוריאזיס קשורה לדלקת פרקים, לדיכאון ולאיכות חיים ירודה.
חוקרים ניתחו נתונים מתיעוד ממוחשב של 3,236 חולים עם פסוריאזיס ושל 2,500 אנשים שלא סבלו מהמצב, שהגיעו לאותו אגף שיקום חיילים בארצות הברית.
לאחר שנלקחו בחשבון גורמים כמו גיל, מין, היסטוריה של יתר לחץ דם, סוכרת, רמות כולסטרול חריגות ומצב עישון, שיעור החולים שסבלו מטרשת עורקים היה גבוה יותר באופן משמעותי אצל חולי הפסוריאזיס לעומת אותם משתתפים בקבוצת הביקורת.
עורכי המחקר הדגישו את ההשלכות הרפואיות העצומות והמרחיקות לכת של הממצאים, מאחר שמצבים וסקולריים (של כלי הדם) שנגרמים מטרשת עורקים, מייצגים עלות פיננסית עצומה למערכת שירותי הבריאות, כמו גם גורם עיקרי לנכות ולמוות. הם הגיעו גם למסקנה כי פסוריאזיס הוא גורם סיכון לתמותה, וכתבו כי זיהו אחוז גבוה של מקרי מוות בקרב חולים עם פסוריאזיס לעומת חולים ללא פסוריאזיס (19.6% לעומת 9.9%).
הם מקווים כי מחקרים עתידיים יבדקו אם טיפול אגרסיבי הן בגורמי סיכון קרדיווסקולריים והן בפסוריאזיס יתרמו לשיפור במצב טרשת העורקים אצל חולים אלו.
בינתיים, הם ממליצים לרופאים המטפלים בחולים עם פסוריאזיס להיות עירניים ולהקפיד על בדיקות לגורמי הסיכון המוכרים, ולרופאי העור להיות מודעים לבדיקות הקיימות לגורמי סיכון קרדיווסקולריים ולהמליץ על השימוש באספירין. במידה שלא, חשוב שיפעלו בשיתוף פעולה עם רופאי המשפחה או עם הפנימאים שצריכים גם הם להיות מודעים לממצאים.

תאריך:  17/06/2009   |   עודכן:  17/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פסוריאזיס - סיכון ללב ולכלי הדם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שיתוף הפעולה יכלול פיתוח משותף של לוויינים בתחומי התקשורת והתצפית, ויאפשר פיתוח לוויני תצפיות היפר ספקטרליות, שלהם שימושים רבים בתחומי איכות הסביבה, החקלאות, איתור זיהומים במים ובאוויר ועוד
יפעת גדות
7 קורבנות נוספים בניו-יורק    בישראל 131 מקרים מאושרים של השפעת    מצבים רפואיים קיימים כמו אסטמה, סוכרת או לחץ דם גבוה הופכים את ההידבקות בשפעת למסוכנת יותר
יואב יצחק
בהסכם שנכרת התחייב חקשורי, בין היתר, לשלם לחברה בבעלות ספקטור-גולדבלט שכר טירחה בהיקף מאות אלפי דולרים תמורת שירותי ייעוץ, וכן בונוס בסך 50 אלף דולר תמורת כל תיק חקירה נגד בובליל ו-100 אלף דולר תמורת כתב אישום    ספקטור-גולדבלט הגישו תביעה נגד חקשורי ובה הם דורשים שכר טירחה המגיע להם
מחלקה ראשונה
במסגרת דברים שאמר בעקבות גל המחאות באירן אובמה המעיט בערך השוני בין נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד ליריבו    "בשני המקרים ניאלץ להתמודד עם משטר שהיה מבחינה היסטורית עוין לארה"ב"
יפעת גדות
הורידי את משקל ההריון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il