X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדד המחירים לצרכן האמיד עלה במאי ב-0.6% - פי 1.5 ממדד המחירים הכללי הושפע מהתייקרויות סעיפים כמו נופשים, תקשורת, תרבות וחינוך 20% מהאמידים לא מתכוונים לנפוש הקיץ
▪  ▪  ▪
זאק אלעד ואילן רביב, יו בנק: סל מוצרי האמידים התייקר יותר [צילום: יובנק]

בחודש מאי נפגע יותר כוח הקנייה של ציבור האמידים, בהשוואה לפגיעה בכוח הקנייה של הציבור הכללי. כך עולה (ד', 17.6.09) ממדד המחירים של U-Bank לצרכן האמיד.
מדד המחירים של U-Bank לצרכן האמיד עלה בחודש מאי ב-0.6% - פי 1.5 מהמדד הכללי שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שעלה ב-0.4%.
בסל המוצרים והשירותים של הצרכן האמיד שהרכיב U-Bank באמצעות מחקרים שערכה עבורו חברת iGeo מקבוצת גיאוקרטוגרפיה, נקבע שהציבור האמיד מוציא יותר על נופשים בחו"ל, נסיעות, תקשורת, חינוך, תרבות ובידור.
גם החודש סעיפים אלה עלו במדד הכללי ולכן העלייה הזו הייתה משמעותית יותר לציבור האמידים.
לדברי מנכ"ל U-Bank, אילן רביב, "מדד האמידים הראה שבחודשים האחרונים כוח הקנייה של האמידים עלה, אולם החודש המדד מצביע על מגמה הפוכה עם התייקרותם של מוצרים ושירותים הנצרכים במידה גדולה יותר על-ידי ציבור האמידים".
ההגדרה של ציבור האמידים לפי U-Bank מתייחסת לציבור המחזיק בנכסים פיננסיים פנויים של 0.5-1.5 מיליון שקל - הגדרה הכוללת ציבור רחב יותר מאלה הנמנים עם העשירון העליון.
מנכ"ל הבנק, אילן רביב, הסביר שמדד המחירים לצרכן המתפרסם כיום משמש כלי עבודה למקבלי החלטות, אך לצרכים רבים חשוב להתאים את המדד לפי מאפיינים צרכניים ספציפיים. U-Bank בודק את מאפייני הצריכה הייחודיים של קהל לקוחותיו הפוטנציאלי, הכולל כ-200 אלף משקי-בית, ומשקלל בעבורם את השינויים במדד המחירים לצרכן.
20% מהאמידים לא מתכוונים לצאת לנופש
סימני המיתון צפויים להיות מורגשים היטב הקיץ, גם באתרי הנופש בארץ ובעיקר בחו"ל. במחקר שערך U-Bank כחלק ממחקר מקיף שהוא עורך לצורך חישוב מדד האמידים, נשאל מדגם מייצג מקרב האמידים ומקרב כלל הציבור על כוונות הנופש שלו במהלך חודשי הקיץ הקרובים.
מהמחקר התברר ש-20% מקרב האמידים ו-34% מקרב כלל הציבור כלל לא מתכוונים לצאת לנופש בארץ, או בחו"ל. בנוסף, 3% מקרב האמידים ו-10% מקרב כלל הציבור עדיין לא החליטו אם יצאו לנופש הקיץ.
עוד עולה מהמחקר, ש-15% מקרב ציבור האמידים ו-8% מקרב כלל הציבור ייצאו לנופש גם בארץ וגם בחו"ל. רבע מהציבור הכללי ושיעור זהה מקרב ציבור האמידים ייצאו לנופש בארץ בלבד.
יש לציין, כי בחודשיים האחרונים עלה סעיף הנסיעות והתחבורה - התייקרות שהשפיעה יותר על העלייה במדד המחירים לצרכן האמיד מאשר על מדד המחירים הכללי.

תאריך:  17/06/2009   |   עודכן:  17/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שינוי מגמה: חודש מאי היה קשה יותר לאמידים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מענין שהעשירים נזהרים יותר
רמי פ.  |  17/06/09 12:13
2
קשה לכולם כשהעולם במשבר כלכלי
שלי שמואל  |  17/06/09 13:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
רה"מ החליט כי הפיקוח על השכר בבנק ישראל יישאר בידי האוצר    מינה את מנכ"ל משרדו לגבש את טיוטת חוק בנק ישראל ודרש מהצדדים להגיע לפשרה עד יום שני, אחרת יכריע בסוגיות בעצמו
איריס בר-טל
החברה לאיתור והשבת נכסי נספי השואה תובעת מלאומי 305 מיליון שקל    מדובר בנכסים של 3,577 נספי שואה שהופקדו בבנק אנגלו-פלסטינה    בנק לאומי: "התביעה מופרכת מיסודה"
עופר וולפסון
חיסול הצו הפדרלי על פיקוח חסכונות ופקדונות, מנדט נוסף לפדרל ריזרב ומועצת-על מאסדרת, הן חלק מהתוכניות שיוצגו במסגרת רפורמת הענק לטיפול בכשלי המגזר הפיננסי בארה"ב
יפעת גדות
חוקרים גילו כי שיעור החולים שסובלים מטרשת עורקים גבוה יותר באופן משמעותי אצל חולי פסוריאזיס לעומת אנשים שאינם סובלים מהמצב
יפעת גדות
שיתוף הפעולה יכלול פיתוח משותף של לוויינים בתחומי התקשורת והתצפית, ויאפשר פיתוח לוויני תצפיות היפר ספקטרליות, שלהם שימושים רבים בתחומי איכות הסביבה, החקלאות, איתור זיהומים במים ובאוויר ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il