X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גידול של 8.5% במספר המתלוננים

שיאן התלונות המוצדקות: אגד

נגד המוסד לביטוח לאומי מוגשות הכי הרבה תלונות אולם תלונות מוצדקות מוגשות בעיקר נגד משרד התחבורה והדואר
▪  ▪  ▪
רע שההגה בידיים של אגד [AP]
   נציב תלונות הציבור
מידע מוטעה בעניין בחינת בגרות במוזיקה

ירידה חדה ברמת השירות לנוסע באגד
עידן יוסף
דוח המבקר: משרד התחבורה מעלים עין מפיקוח נאות ונוצר מצב בו אגד (בעיקר) חורגת מתנאי הרישיונות והיחס לו זוכים הנוסעים אינו ראוי
לרשימה המלאה

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, הגיש לכנסת הדוח ה-35 של נציב תלונות הציבור לשנת 2008. הדוח השנתי, בדומה לדוחות קודמים, כולל תיאור של מגוון הנושאים שנציבות תלונות הציבור עוסקת בהם ושל היקף פעילותה; מוצגים בו ליקויים מערכתיים הנוגעים לסדרי המינהל הציבורי שהתגלו במהלך בירור התלונות, וכן מוצגים בו מבחר מקרים פרטניים המתארים את פעילותה של הנציבות לשמירה על זכויות הפרט ולקידום רווחתו ואיכות חייו.
היקפו של הדוח משקף את הגידול המתמשך במספר התלונות המוגשות לנציבות תלונות הציבור בשנים האחרונות. בשנת 2008 הוגשו לנציבות 10,571 תלונות - גידול של 8.4% לעומת שנת 2007. נגד 24 גופים בשירות הציבורי וברשויות המקומיות הוגשו למעלה מ-100 תלונות. הגופים שמספר התלונות שהוגשו נגדם היה הגדול ביותר הם המוסד לביטוח לאומי (986 תלונות), משטרת ישראל (584), משרד האוצר (376), משרד המשפטים (371) ומערכת בתי המשפט(322), משרד הפנים (323), משרד החינוך (313), משרד הבינוי והשיכון (264) ומשרד התחבורה (243).
התלונות המוצדקות
בשנת 2008 טיפלה הנציבות ב-13,147 תלונות (בכללן תלונות משנת 2007), וסיימה את הטיפול בכ-82% מהן (10,743 תלונות). 30% מכלל התלונות שהתבררו לגופן נמצאו מוצדקות. זהו שיעור גבוה, וחובתו של המינהל הציבורי היא לפעול לצמצומו ולשיפור היחס לאזרח. במקרים רבים הביאה עצם התערבותה של נציבות תלונות הציבור לתיקון הפגיעה במתלונן, בלא שנדרשה הכרעה פורמלית בתלונה, ופירוש הדבר הוא ששיעור התלונות המוצדקות עשוי להיות גבוה אף יותר.
לא כל התלונות מוצדקות, אך מי שבראש הרשימה חורג הרבה מעבר למקובל במדינות אחרות בעולם (30%), והדבר חמור ביותר. להלן הבולטים לרעה באחוז התלונות המוצדקות:
  • קואופרטיב אגד - 58%
  • משרד התחבורה - 55%
  • דואר ישראל - 56%
  • רשות השידור - 50%
  • עיריית באר שבע - 42%
  • רכבת ישראל - 40%
  • חברת החשמל - 40%
  • משטרת ישראל -36%
הגידול הניכר במספר התלונות המוגשות לנציבות מלמד, ללא ספק, על האמון שהציבור הרחב, על כל שדרותיו, נותן בנציבות כמוסד הממלא תפקיד מרכזי בהגנה על האזרח מפני שרירות רשויות השלטון המרכזי והמקומי.

7 צווי הגנה נגד חושפי שחיתויות

נציב תלונות הציבור מייחס חשיבות רבה להגנה על עובדים שחשפו מעשי שחיתות במקום עבודתם ובשל כך התנכלו להם מעסיקיהם. בשנת 2008 ניתנו שבעה צווי הגנה (זמניים וקבועים) כדי להגן על זכויותיהם של עובדים כאלה שהגישו לנציבות תלונות על התנכלות. הנציבות ממשיכה לקיים קשר עם אותם מתלוננים, גם לאחר מתן הצו, כדי לוודא שהצו נאכף הלכה למעשה.

שיפור השירות לאזרח

הנציבות הודיעה כי תתמיד במאמציה להצדיק את אמון הציבור בה כמוסד התורם להגנה על זכויות אדם, וכי תמשיך כל העת לשפר את השירות לפרט, תוך קיצור משך הטיפול הממוצע בתלונה והקפדה לערוך בירור יסודי, מקצועי וללא משוא פנים. "חובתם של רשויות המדינה ושל הגופים הציבוריים ללמוד את החלטות הנציבות ולפעול לשיפור השירות לאזרח תוך הקפדה על שמירת זכויותיו", נמסר.
לאחרונה הוקם בנציבות מרכז המופקד על רישום אלפי התלונות המתקבלות, מיונן על-פי אמות המידה הקבועות בחוק וניתובן לאגפי הבירור השונים בנציבות; הדבר נועד לאפשר מתן שירות טוב ומהיר יותר למתלוננים וטיפול יעיל יותר במקרים המחייבים התערבות דחופה.
כדי להגביר את נגישותו של מוסד נציב תלונות הציבור לתושבי הפריפריה ובעיקר לאוכלוסיות החלשות, שהנציבות משמשת להן לפה בריבן עם הרשות, נפתחו בנצרת ובבאר שבע לשכות לקבלת תלונות המאוישות בעובדים הדוברים את השפות הנפוצות בערים אלה ובסביבתן. שיעורם הגדול של הפונים ללשכות אלה - 13% מכלל התלונות שהתקבלו בנציבות הוגשו בהן - מעיד על הצלחה
בהשגת יעד זה. בשנת 2008 עברה לשכת באר שבע למשרדים מרווחים יותר כדי להקל את קבלת השירות ולשפר את הטיפול בציבור הפונים, ואף לשכת נצרת עומדת להרחיב את היקף פעילותה על-ידי הקמת שלוחה לקבלת קהל בעיר נצרת עילית, שבה מתגוררים עולים חדשים רבים, בעיקר מחבר המדינות.
מתוך שאיפה להגביר את המודעות לקיומו של מוסד הנציבות ואת נגישותו לנזקקים לשירותיו גם באזורים אחרים, עתידה להיפתח בקרוב לשכה לקבלת קהל באזור רמלה-לוד.
לרשות המתלוננים עומדת האפשרות לפנות לנציבות (נוסף על פנייה בכתב ובעל פה) גם באמצעות אתר האינטרנט של המשרד. ואמנם, בשנת 2008 התקבלו כ-30% מהתלונות באמצעות אתר האינטרנט ובדואר אלקטרוני.

תאריך:  17/06/2009   |   עודכן:  17/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיאן התלונות המוצדקות: אגד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ביטוח אובדן כושר מקצועי ???
אורן מול מגדל  |  17/06/09 17:49
2
רייטינג של מספר תלונות?
קורא  |  18/06/09 10:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
נציב תלונות הציבור
- משרד הבינוי והשיכון
נציב תלונות הציבור
- משרד הביטחון ־ אגף שיקום נכים
נציב תלונות הציבור
- משרד האוצר - הלשכה לשיקום נכים
נציב תלונות הציבור
- משרד ראש הממשלה ־ מנהלת סל"ע
נציב תלונות הציבור
- עיריית אשקלון
נציב תלונות הציבור
- משרד התחבורה והבטיחות בדרכים
נציב תלונות הציבור
- משרד הבריאות
נציב תלונות הציבור
- משרד הבינוי והשיכון
נציב תלונות הציבור
- משרד הבינוי והשיכון
מיכה לינדנשטראוס
- משרד הבריאות
נציב תלונות הציבור
- משרד החינוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il