מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, הגיש לכנסת הדוח ה-35 של נציב תלונות הציבור לשנת 2008. הדוח השנתי, בדומה לדוחות קודמים, כולל תיאור של מגוון הנושאים שנציבות תלונות הציבור עוסקת בהם ושל היקף פעילותה; מוצגים בו ליקויים מערכתיים הנוגעים לסדרי המינהל הציבורי שהתגלו במהלך בירור התלונות, וכן מוצגים בו מבחר מקרים פרטניים המתארים את פעילותה של הנציבות לשמירה על זכויות הפרט ולקידום רווחתו ואיכות חייו.
היקפו של הדוח משקף את הגידול המתמשך במספר התלונות המוגשות לנציבות תלונות הציבור בשנים האחרונות. בשנת 2008 הוגשו לנציבות 10,571 תלונות - גידול של 8.4% לעומת שנת 2007. נגד 24 גופים בשירות הציבורי וברשויות המקומיות הוגשו למעלה מ-100 תלונות. הגופים שמספר התלונות שהוגשו נגדם היה הגדול ביותר הם המוסד לביטוח לאומי (986 תלונות), משטרת ישראל (584), משרד האוצר (376), משרד המשפטים (371) ומערכת בתי המשפט(322), משרד הפנים (323), משרד החינוך (313), משרד הבינוי והשיכון (264) ומשרד התחבורה (243).
התלונות המוצדקות בשנת 2008 טיפלה הנציבות ב-13,147 תלונות (בכללן תלונות משנת 2007), וסיימה את הטיפול בכ-82% מהן (10,743 תלונות). 30% מכלל התלונות שהתבררו לגופן נמצאו מוצדקות. זהו שיעור גבוה, וחובתו של המינהל הציבורי היא לפעול לצמצומו ולשיפור היחס לאזרח. במקרים רבים הביאה עצם התערבותה של נציבות תלונות הציבור לתיקון הפגיעה במתלונן, בלא שנדרשה הכרעה פורמלית בתלונה, ופירוש הדבר הוא ששיעור התלונות המוצדקות עשוי להיות גבוה אף יותר.
לא כל התלונות מוצדקות, אך מי שבראש הרשימה חורג הרבה מעבר למקובל במדינות אחרות בעולם (30%), והדבר חמור ביותר. להלן הבולטים לרעה באחוז התלונות המוצדקות:
הגידול הניכר במספר התלונות המוגשות לנציבות מלמד, ללא ספק, על האמון שהציבור הרחב, על כל שדרותיו, נותן בנציבות כמוסד הממלא תפקיד מרכזי בהגנה על האזרח מפני שרירות רשויות השלטון המרכזי והמקומי.