X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ חוטובלי הודיעה כי תילחם בהצעה ותנסה לקדם הכרה בהוצאות מטפלת
▪  ▪  ▪
למען הנשים. חוטובלי [צילום: פלאש 90]

הוועדה לקידום מעמד האישה תפעל להגדלת נקודות הזיכוי לאמהות עובדות כתמריץ לעידוד אמהות לצאת לעבודה. כך הודיעה היום יו"ר הוועדה, ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד), בדיון שקיימה הוועדה בהצעת החוק הממשלתית. כפי שנחשף אתמול ב-TheMarker, משרד האוצר יציע להגדיל את מספר נקודות הזיכוי לאמהות עובדות כדי להגביר את התמיכה בהצעת החוק הממשלתית בעניין. לפי הערכות בכנסת, אם עובדת תהנה מתוספת של 3-2 נקודות זיכוי לעומת תוספת של נקודת זיכוי אחת כפי שמוצע כעת. כמו-כן, ייתכן שמועד הפעלתו המלאה של החוק - חמש שנים, יקוצר ל-3-2 שנים.
לפי הצעת החוק, החל משנת 2015 אמהות עובדות לילדים מתחת לגיל חמש יקבלו נקודת זיכוי נוספת אחת בגין כל ילד. הצעת החוק קובעת הפעלה הדרגתית של החוק עד לשנת 2015, במסגרתה בשנת 2011 תינתן נקודת זיכוי אחת לילד שגילו עד שנה. בשנת 2012 תינתן נקודת זיכוי לילד שגילו עד שנתיים. בשנת 2013 תינתן נקודת זיכוי לילד שגילו עד שלוש ובשנת 2014 נקודת זיכוי לילד שגילו עד ארבע. בנוסף, תורחב התחולה של מענק מס הכנסה שלילי לשנים 2010-2009 לאמהות לילדים מתחת לגיל שנתיים.
לדברי חוטובלי, "הצעת החוק של האוצר היא לעג לרש ועלבון לציבור הנשים במדינת ישראל. המדובר בתהליך הדרגתי שסופו רק בשנת 2015 ובמהלכו התקצוב אינו ראוי. זה לא רציני להתחיל מאבק חברתי בהענקת נקודת זיכוי נוספת לאם עובדת שערכה החודשי 196 שקלים". לדבריה, מדובר במאבק חברתי ולא פופוליסטי וכי שר האוצר הביע נכונות לבחון תוכנית שבה יינתן מענק הדרגתי לנשים העובדות".
חוטובלי הודיעה שתילחם בהצעת החוק בכל הכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותה: העלאת נקודות הזיכוי או קידום הצעת החוק שהתקבלה בקדנציה הקודמת בקריאה הראשונה, להכרה בהוצאות מטפלת. חוטובלי הודיעה כי תאבק לכך שהצעת החוק הממשלתית תידון בוועדתה ולא בוועדת הכספים.
עו"ד מיכל הנר-דויטש מרשות המיסים הסבירה שההטבות יינתנו למי שמגיע לסף המס, כך שסף המס ממנו יתחיל לשלם מס הכנסה יעלה. הנר-דויטש הדגישה שסכומי המענק ישולמו למי שאינו מגיע לסף המס, תוך שימוש במנגנון שנקבע בחוק מס הכנסה שלילי ותוך מיקוד בהורים לילדים צעירים שטרם מלאו להם שנתיים.
הנר-דויטש הבהירה כי השווי האפקטיבי של נקודת זיכוי תלוי בשיעור המס בו מצוי הנישום. כך לדוגמה, מי שזכאי ל-2.75 נקודות זיכוי (למשל אשה תושבת ישראל ללא ילדים), סף המס לגביו עומד על 5,142 שקלים. תוספת של נקודת זיכוי אחת מעלה את סף המס של אותו נישום ל-6,455 שקלים. כך למעשה, בעקבות תוספת נקודת הזיכוי בעד כל ילד שגילו עד חמש שנים, אישה עם ילד אחד, סף המס שלה היום הוא 6,455 שקלים, ולפי הצעת הממשלה, סף המס שלה יעלה ל-7,768 שקלים. מדובר בפער של 1,313 שקלים, שגם עליו לא ישולם מס הכנסה.
גידי בר זכאי, סמנכ"ל רשות המיסים, אמר: "עשינו מה שבאמת יעודד נשים לצאת לעבודה. השקענו את הכסף בעידוד האוכלוסיה הנכונה. היינו שמחים לתת יותר אך מתפקידנו לגלות אחריות תקציבית בתקופה זו. לכן יש להתמקד בעידוד האוכלוסיה שיושבת בבית ולא בזו שממילא נמצאת בשוק העבודה".
בר זכאי אמר כי מתן נקודות הזיכוי המוצע על-ידי האוצר יחול על כ-80 אלף נשים עובדות הנמצאות מעל לסף המס. הרחבת הזכאות לנשים שזכאיות למס הכנסה שלילי תסייע ל-50 אלף נשים בלבד בשנים 2010-2009. כלומר כ-130 אלף אמהות עובדות יהנו מההטבה.
יו"ר נעמ"ת, טליה ליבני, אמרה כי "הצעת החוק לא ראויה לדיון. היא מבזה, משפילה ומבלבלת. יש להנהיג סבסוד מלא של מעונות היום, המשפחתונים והצהרונים, בעלות של 1.3 מיליארד שקלים".

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  17/06/2009   |   עודכן:  17/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
75% מהאימהות לא ייהנו מזיכוי בנקודות מס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חומרים נוגדי חמצון, הנמצאים בעיקר בפירות ובירקות, מורידים את רמת הלחץ החמצוני שעלול להשפיע על איכות הזרע, וכן משפרים את ריכוזיות ותנועתיות הזרע
רוי רגב
הוא היה שם בהולדת הגראנג', עם הקול האדיר שלו והשירים האלמותיים    אז מה עם כריס קורנל נמצא בתקופה חלשה? עדיין שווה ללכת, טוען רוי רגב
מערכת PCאון
שבוע לאחר שהכריזה אפל על השקת הדור השלישי של מכשירי ה-iPhone שלה, מודיעות כעת חלק מספקיות הסלולאר בישראל על כוונתן למכור אותו בארץ    מתי המכשיר יהיה זמין באופן רשמי בישראל? מי הספקיות שימכרו אותו?
עופר וולפסון
ראש אגף התנועה במשטרה הציג בפני ועדת הכלכלה את תוכנית האגף לפריסת כ-300 מצלמות אכיפה אלקטרוניות בכבישי הארץ    מן הדיון עלה כי החלטת ממשלה מלפני 4 שנים לתגבור מספר הניידות טרם יושמה
גלית יצחק
איגוד העובדים הסוציאליים הורה לחבריו שלא להשתתף בוועדות הפסיכיאטריות    שכרם נמוך בחצי משכר שאר חברי הוועדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il