X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
120 צוותי צילום ינסו לעשות סרט בתוך שתי יממות הסרטים הזוכים יוקרנו בפסטיבל קולנוע ירושלים ב-16 ביולי
▪  ▪  ▪
הפרויקט יצא לדרך [צילום: עכבר העיר]

אתמול (ד', 17.6.09) בשעה 18:00 התקבצו מאות יוצרים בבר של האוזן השלישית בתל אביב לקראת פתיחת פרויקט "48 שעות". עשרות נוספים יצאו באותה שעה לדרך לדרך גם מירושלים וחיפה. הפרויקט מתקיים בכל שנה ב-70 ערים ברחבי העולם. על-פי התקנון בו, קבוצות של יוצרים נדרשות להפיק בתוך שתי יממות סרט במגבלות שניתנות להם במקום.
זוהי השנה השלישית שהפרויקט מתקיים בישראל ומספר הנרשמים כמעט הוכפל לעומת 2008 וכוללכ-120 קבוצות. כ-75 מהצוותים יצאו מתל אביב והיתר משתי הערים האחרות, שבהן מתקיים הפרויקט בפעם הראשונה. אחרי שהסרטים מופקים הם עוברים לצוות שופטים עירוני ובסופו של דבר לצוות ארצי (ריקי בליך, רן תלם ויאיר רוה), שיבחר את הסרט הזוכה. המנצח יתמודד בתחרות העולמית בלאס וגאס. בשנה שעברה זכה בתחרות הארצית הבמאי אבי וייסבלאי.
פרט להגבלת זמן (סרט המוגש באיחור, אפילו של כמה שניות, נפסל) יש כמה כללים המוכרחים להיות בכל סרט ומשתנים בכל שנה. הפעם נדרשים המתמודדים להשתמש במשפט: "את/ה בטוח/ה שזה חוקי?", באביזר: קרח, ובדמות: בני או אילנה מצליח, שר או שרה ללא תיק. בנוסף, כל קבוצה מגרילה ז'אנר כגון מערבון, קומדיה, מחזמר, סרט אילם וכו'.
"אנחנו מאוד מרוצים מז'אנר האימה שהגרלנו", אמר יאיר שוורץ מהצוות "דה שוורץ". "אמנם יש לנו כבר לוקיישנים אבל שלושת השחקנים הראשיים הבריזו מסיבות שונות, אז אנחנו מעט לחוצים".
והם לא היחידים. כל המתמודדים שהיו במקום לא הפסיקו לדבר בטלפון הנייד אחרי שהגרילו את הז'אנר שלהם. רבים מהם נשארו לברר פרטים אצל מפיקות הפרויקט רותי עפרוני ונעמה סלומון. "כשהם חוזרים להגיש את הסרטים הם נראים כאילו יצאו מתפילת הנעילה של יום כיפור", אמרה עפרוני, "אבל רבים מהם מספרים לאחר מכן שזו חוויה חזקה שבה למדו יותר משלמדו בעשור האחרון".
המשתתפים כללו סטודנטים לקולנוע, במאי פרסומות, יוצרים צעירים, ואנשים לא מקצועיים שנענו לאתגר; כ-60% מהמשתתפים הם אנשים שעפרוני מגדירה מ"לב התעשיה". "הפרויקט נותן להם אפשרות לפרוק איזה עול", הסבירה, "הם לא צריכים לעמוד בתכתיבים מסחריים או להתמודד עם תקציבים, הם פשוט אוספים את החברים שלהם ונותנים ליצירתיות שלהם לקבל ביטוי".
המתמודדים יגישו את סרטים, מחר (ו', 19.6.09) עד 18:30. החל ב-2 ביולי יתקיימו בסינמטקים הקרנות של הסרטים, שאורכם יהיה 8-5 דקות. ב-16 ביולי יוקרנו בפסטיבל הקולנוע בירושלים הסרטים שעלו לשלב הגמר, ולאחר מכן יוכרז הזוכה.

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  18/06/2009   |   עודכן:  18/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
פנתה אתמול למוסדיים והציעה את 4.8% המניות הנותרים שבידה, בהיקף של כ-711 מיליון ש"ח    בחודש שעבר מכרה סרברוס את מחצית המניות לעזריאלי
מחלקה ראשונה
רשויות איטליה חוקרות טענות כי נשים קיבלו הצעה מאנשי עסקים להשתתף במסיבות שהתקיימו במעונו הפרטי של ראש ממשלת איטליה
אינדקס מדיה
חתונת החלומות מתחילה בבחירה החשובה ביותר - המקום    מגוון האולמות בישראל גדול וכולל אולמות ענק ובוטיק, אולמות עם גנים פתוחים וסגורים או פשוט מקום פתוח ולא פורמלי
עידן יוסף
ישיבתה הראשונה של הוועדה תדון בעניינים פרוצדורליים    בעוד שלושה חודשים תפרוש השופטת פרוקצ'יה ואת מקומה ימלא השופט גרוניס
אלעזר לוין
דורשים מבית הדין של המוסדות הלאומיים לבטל את העסקה    נדחתה דרישתם לביטול האסיפה הכללית    מזהירים: נפנה גם לבתי המשפט של המדינה    בכירי קק"ל: ההתנגדות לעסקה חסרת סיכוי, ואין לה הצדקה עניינית    "דווקא הערבים מתנגדים לעסקה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il