X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט הרשיע את הנאשמת וקבע שעלול היה להיגרם נזק לפעוטה אילמלא מצאה אותה עוברת אורח והזעיקה את המשטרה נפסק שהתחשבות בנסיבות האישיות רלוונטית רק לעונש
▪  ▪  ▪
ללא השגחה [אילוסטרציה: טל גליק]

ציונה באכבוד הודתה בכתב אישום בו נקבע שביצעה עבירה של השארת ילד בלא השגחה ראויה. שירות המבחן הגיש לבית המשפט תסקיר, המפרט את נתוניה האישיים, ונמנע מהמלצה ביחס להרשעה, משום נסיבות האירוע ואופיו, ובחר להשאיר "החלטה זו לבית המשפט". באשר לעונש המליץ להטיל עליה שירות לתועלת הציבור בהיקף של 180 שעות כעונש מוחשי חינוכי.
המחלוקת בין המדינה לנאשמת התמקדה בשאלת ההרשעה. התביעה ביקשה הרשעה והטלת מאסר על תנאי ושירות למען הציבור בהתאם להמלצת שירות המבחן, ואילו הנאשמת ביקשה להימנע מהרשעתה ולהסתפק בעונש המומלץ על-ידי שירות המבחן.
ההרשעה היא עונש
השופטת רחל שלו-גרטל התייחסה בפסק הדין לשאלת ההרשעה. "הכללים על פיהם יש לנהוג בכגון דא, נקבעו בשורה של פסקי דין, אשר קבעו, כי בעקבות הודאה בעובדות או בעקבות המסקנה השיפוטית שעבירה פלונית הוכחה כדבעי לאור הראיות שהובאו לפני בית המשפט, גם באה בדרך כלל ההכרעה לפיה יש להרשיע את הנאשם. רק בנסיבות יוצאת דופן, בהן אין יחס סביר בין הנזק הצפוי מהרשעה בדין, לבין חומרתה של העבירה, נוקט בית המשפט לפעמים בחלופה של הטלת מבחן או שירות למען הציבור ללא הרשעה.
"הימנעות מהרשעה אפשרית בהצטבר שני גורמים: ראשית, על ההרשעה לפגוע פגיעה חמורה בשיקום הנאשם, ושנית סוג העבירה מאפשר לוותר בנסיבות המקרה המסוים על ההרשעה, בלי לפגוע באופן מהותי בשיקולי הענישה האחרים המפורטים לעיל. הכלל הוא שיש להרשיע נאשם שעבר עבירה, ומי שטוען את ההיפך שומה עליו לשכנע את בית המשפט, ששיקולי השיקום גוברים במקרה האינדיווידואלי על השיקולים שבאינטרס הציבורי. באשר לנאשמים בגירים, במאזן השיקולים האמור, גובר בדרך כלל השיקול הציבורי ורק נסיבות מיוחדות חריגות ויוצאות דופן ביותר, תצדקנה סטייה מחובת מיצוי הדין בדרך הרשעת העבריין, וזאת לרוב, כאשר עלול להיווצר יחס בלתי סביר בין הנזק הצפוי מהרשעה בדין, לבין חומרתה של העבירה והנזק הצפוי לעבריין מההרשעה".
לדבריה, לא מדובר במקרה יוצא דופן וחריג, המצדיק סטייה מהכלל. "מדובר בנאשמת בגירה בגיל מתקדם, שמנהלת עסק פרטי משל עצמה. לא הוצגה לבית המשפט תשתית ראייתית כלשהי, גם לא בתסקיר, ממנה ניתן להסיק שההרשעה עלולה לפגוע בהמשך עיסוקה. לא ברור כלל ועיקר איזה נזק עלול להיגרם לנאשמת, לעומת חומרת העבירה, האינטרס הציבורי בשיקולי הענישה, המעשה והנזק שהיה עלול להיגרם לפעוטה אלמלא מצאה אותה עוברת אורח והזעיקה המשטרה".
השופטת הדגישה שסוג העבירה שביצעה הנאשמת, אינו מאפשר הימנעות מהרשעה, הגם שיסודו ברשלנות. "השיקול הציבורי בהרתעת אחרים נושאי אחריות כלפי קטינים בכלל ופעוטות בפרט, גובר על השיקול האישי של הנאשמת. ההתחשבות בנסיבותיה האישיות של הנאשמת יכולה לבוא בעונש, אך לא לעצם ההרשעה, שהרי זה הכלל".
בסופו של דבר, השופטת הרשיעה את הנאשמת בעבירה שיוחסה לה בכתב האישום ופסקה שעצם ההרשעה הינה עונש בפני עצמו, ולאור מכלול השיקולים לקולא: ההודאה בפתח המשפט, קבלת האחריות, הצער והחרטה, היא אינה רואה לנכון להטיל גם עונש מאסר על תנאי כבקשת התביעה. "אני מטילה על הנאשמת לבצע שירות לתועלת הציבור, בשעות הפנאי וללא שכר, בהיקף של 150 שעות, בהתאם לתוכנית שירות המבחן. במידה ויהא צורך לשנות מקום ההשמה, יבצע שירות המבחן את השינוי, וידווח על כך לבית המשפט".

תאריך:  22/06/2009   |   עודכן:  22/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הותירה ילד ללא השגחה ונשלחה לעבודות שירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תראו כמה השופטים מטומטמים ...
אחד אחד   |  22/06/09 11:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
הנתבעת ביטלה הזמנה של מיטה שעלולה להתפרק וסירבה לבטל את הזמנת המזרנים    בית המשפט לא הסכים עמה ופסק שבאפשרותה למכור את המזרנים או להציבם בתצוגה
איריס פרחי
בית המשפט דחה תביעה של נהג, בעל תו נכה, שהחנה את רכבו במפרץ חניה של אוטובוסים במשך שעות ותבע חברת גרירה לאחר שהרכב ניזוק בעת הגרירה    נפסק שלחובתו אשם תורם
מחלקה ראשונה
מדובר במערה הגדולה ביותר שנמצאה בישראל    הארכיאולוג פרופ' אדם זרטל: "הנחת העבודה שלנו היא כי מדובר באתר 'גלגלה' המופיע במפת מידבא"
עידן יוסף
זאת בשל מה שהוגדר כעידוד לנהיגה מהירה
איציק וולף
המועמד הרפורמיסטי קרא לתומכיו להמשיך בפעולות המחאה בדרישה לבחירות חוזרות    "יש לכם זכות למחות על שקרים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il