X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר התאחדות המלונות מסרה כי ההפסד הכספי מאובדן התיירים נאמד בכ-31 מיליון ש"ח לדבריה, משרד התיירות חתם על הסכמי שיווק שבפועל מביאים תיירים לבית-לחם ולמחוזות הרשות דורשים מהממשלה 50 מיליון דולר לקמפיין עולמי לעיר
▪  ▪  ▪
אריאלה שמידע-דורון (שנייה משמאל) וראשי המלונאות בעיר [צילום: גיא אסיג]

התאחדות המלונות בירושלים מסרה (יום ב', 22.6.09) כי מינואר 2009 חלה ירידה של כ-31% במספר הלינות של תיירים בבתי מלון בירושלים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדבריה, מדובר בהפסד כספי של כ-31 מיליון ש"ח.
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הפדיון מתיירים ירד בכ-15.5% בתקופה זו והוא מסתכם בכ-186 מיליון ש"י, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה הפדיון הסתכם בכ-217 מיליון ש"ח.
אריאלה שמידע-דורון, יו"ר התאחדות בתי המלון בירושלים, אמרה כי במידה והממשלה תכריז על תשלום מע"מ על ענף המלונאות תיתכן ירידה נוספת של למעלה מ-30% במספר הלינות בבתי מלון בירושלים, כמו גם פיטורים של כ-600 עובדים מתוך 4,500 עובדים העובדים בענף בעיר.
"לצערי הרב בתקופת המשבר הכלכלי בעולם ממשלות מנסות למצוא פתרונות ולעודד את ענף התיירות והמלונאות על-מנת לשרוד את התקופה ולהביא תיירים, אך ממשלת ישראל פועלת בצורה הפוכה", קבלה שמידע-דורון. "במקום לעודד את ענף התיירות היא מוצאת לנכון להטיל מע"מ בגובה 16.5%, דבר שיכול להביא לסתימת הגולל על ענף התיירות בעיר".
המדינה מסייעת בתמריצים לרשות הפלשתינית
ראשי ההתאחדות מציינים שלדעתם האבסורד הגדול ביותר הוא שמשרד התיירות חתם הסכמי שיווק וסיוע עם סוכני תיירות רבים מחו"ל, הסכמים שבפועל יסייעו לשווק ולתגבר את התיירות ברשות הפלשתינית בכלל ובעיר בית לחם בפרט, וזאת במקום להפנות משאבים לעידוד התיירות בישראל ובירושלים.
"המדינה מסייעת בתמריצים להבאת תיירים לרשות הפלשתינית. המלונות בירושלים לא מסוגלים לעמוד בתחרות עם בתי המלון בבית לחם, שם המחיר ללילה על בסיס חצי פנסיון נע בין 18 ל-22 דולר", הם אומרים.
לדבריהם, המלונאים הירושלמים מחוייבים לעובדים ע"פ הסכם עבודה קיבוצי לתנאים סוציאליים, הטבות, העסקת משגיחים צמודים, החזקת שומרים עם נשק באמצעות חברות שמירה חיצוניות 24 שעות ביממה, התחייבות לרכישת חומרי גלם ומצרכי מזון מספקים מסודרים ומאושרים ע"י הרבנות בלבד, תשלומי ארנונה בסכומים גבוהים ביותר והוצאות רבות אחרות, ועל כן הם לא יכולים לעמוד בתחרות מול עלויות התפעול של בתי המלון ברשות הפלשתינית.
ראשי ההתאחדות קראו להקצות כ-50 מיליון דולר לקמפיין פרסום עולמי להבאת תיירות לעיר ירושלים, אשר כיום מגיעים אליה בפועל פחות תיירים מאשר לקפריסין. לשם ההשוואה, הם אומרים, לקפריסין מגיעים כ-6 מיליון תיירים מדי שנה ולישראל כולה מגיעים כ-2.9 מיליון. זאת, מבלי להשוות את ירושלים לבירות אחרות בעולם כמו פריז, בה מבקרים מדי שנה כ-40 מיליון תיירים.
בימים אלה רשות התיירות בעיריית ירושלים, בשיתוף התאחדות בתי המלון, יצאו בקמפיין קיץ בהשקעה של מיליון שקלים לעידוד תיירות פנים בירושלים, תחת הסיסמא "באת ליום אחד - כאילו לא באת", במסגרתו מלונות ירושלים יציעו מבצעים שונים כגון לילה שני ב-50% הנחה, או לילה שלישי חינם, כניסות לאתרי אטרקציות בעיר במחירים מוזלים והטבות שונות במלונות.

תאריך:  22/06/2009   |   עודכן:  22/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לינות התיירים בירושלים ירדו בכשליש מאז ינואר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירלי בר דיין
דודי פדלון שוחרר מהקבוצה. המו"מ עם בנופלד ואילוז נמשך
עופר וולפסון
הנגיד השאיר את הריבית בשיעור של 0.5% זה החודש הרביעי ברציפות    בבנק אומרים כי הסיבה לכך היא שיעור האינפלציה המתון, הצפוי להשאר בתוך היעד, אך ייתכן כי יתקרב לגבול העליון
איציק וולף
אביו של החייל החטוף נועד בכנסת עם ראש הממשלה, עם שר הביטחון ועם יו"ר ש"ס    "עד היום לא קיבלנו אף אידיקציה אמיתית על גורלו של גלעד"    עומר סלימאן ממתין לפגישה עם חגי הדס
עופר וולפסון
כ-1,000 מפגינים יצאו גם היום לרחובות טהרן    בכיר בממשל האירני קורא לשפוט את מנהיג הרפורמיסטים מיר חוסיין מוסאבי
רותי אברהם
בעל שקיבל מתנה מאביו - עסק, ייתן מחציתו לאשתו בנפרד    השופט: העסק התפתח במהלך הנישואין ונוצר "מרקם חדש" מהחיים המשותפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il