X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"לא מקובל להתערב בפעילות של תאגידים לפני קבלת החלטה"
▪  ▪  ▪

+ צו מניעה נגד ההצבעה הלא-חשאית בקק"ל
בית המשפט המחוזי בירושלים דחה הבוקר (יום ג', 23.6.09) את עתירתו של אבי וינדמן נגד קק"ל, בטענה שהאסיפה הכללית עומדת לקיים הצבעה שאינה חשאית בקלפי.
השופט משה סובול קבע כי אין ביהמ"ש נוהג להתערב בפעילות של תאגידים וולונטריים טרם קבלת החלטות. עם זאת, מתח ביקורת על עריכת הצבעה שאינה חשאית. השופט אמר כי קק"ל מסתכנת בכך שאחרי ההצבעה האמורה יהיו לבית המשפט פניות במטרה לבטל את ההחלטה בשל אופן ההצבעה.
לאור הפסיקה, מתקיימת אסיפת קק"ל כמתוכנן, במלון המלך שלמה בירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הופיע לפני האסיפה הכללית. בנאומו, אמר נתניהו כי ההסכם יכול לעבור בלי קק"ל. לדבריו, הקשר עם קק"ל חשוב ביותר לממשלת ישראל, ולכן הגיע הבוקר להופיע ולנאום מול כל חברי האסיפה הכללית של קק"ל. "הגעתי במיוחד להופיע בפניכם, כדי להדגיש את הקשר האמיץ עם קק"ל. דקות לפני טיסתי לאירופה".
בסיום נאום ראש הממשלה החלה ההצבעה בקלפי של חברי המליאה על חילופי הקרקעות.

תאריך:  23/06/2009   |   עודכן:  24/06/2009
צו מניעה נגד ההצבעה הלא-חשאית בקק"ל

המודל האירני - קלפי לא חשאית [AP]
בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא הלילה בחצות צו מניעה זמני, האוסר על האסיפה הכללית של קק"ל להצביע הבוקר (ג', 23.6.09) על אישור עסקת הקרקעות הגדולה עם המדינה. הצו הוצא לבקשת חבר האסיפה אבי וינדמן, בשל הכוונה לערוך הצבעה לא-חשאית בקלפי.
השופט משה סובול הורה לנציגי קק"ל ולוינדמן להתייצב בבית המשפט מחר בבוקר בשעה 8, כדי לקיים דיון בעניין בנוכחות שני הצדדים. לאחר מכן יחליט בית המשפט האם לאפשר לקק"ל לקיים הצבעה לא-חשאית, אי שיורה לה לקיים הצבעה חשאית. בית המשפט יכול כמובן לקבל גם כל החלטה אחרת לפי שיקול דעתו.
חברי קק"ל יוכלו, אם ירצו, להתכנס, כפי שקבעו, בשעה 8.30 בבוקר במלון "שלמה המלך" בירושלים, לשמוע את ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהתווכח על ההצבעה או על כל נושא אחר. אולם הם לא יוכלו להצביע, אלא – אם בכלל – כאשר יקבלו הודעה מבית המשפט שיש החלטה בעניין זה.
כפי שפורסם אמש ב-News1, הודיעה הנהלת קק"ל כי ההצבעה מחר תהיה אומנם בקלפי, אך כל חבר יחויב לכתוב את שמו על הפתק. וינדמן, באמצעות עו"ד נדב ארגוב: "ברור שזו לא הצבעה חשאית, כי יו"ר האסיפה , אשר הירש, וחברי ועדת הקלפי יוכלו לדעת מיד איך הצביע כל חבר! אני הוא שביקשתי באסיפה הקודמת, ביום ה' שעבר (18.6.09) , לערוך הצבעה חשאית בקלפי. הירש, שהיה יו"ר האסיפה, קיבל את בקשתי. דוברת קק"ל (אורית חדד) אף הוציאה למחרת הודעה רשמית, שבה נאמר כי תהיה הצבעה חשאית בקלפי!"
לפתע - אומר וינדמן - קיבלנו היום אחר-הצהריים הודעה, כי האסיפה הכללית תערך מחר בבוקר, וההצבעה לא תהיה חשאית. הנהלת קק"ל הודיעה שהאסיפה עצמה תהיה סגורה וחשאית, ללא נציגי התקשורת, כך שאיש לא יוכל לדעת מה מתרחש באולם מלון "שלמה המלך", שבו תיערך האסיפה.
הנהלת קק"ל בדקה ומצאה, שסעיף 13 בתקנות החברה קובע שיש לערוך "הצבעה בקלפי", אך אינו מזכיר את המילה "חשאית". היו"ר שטנצלר קיבל חוות דעת של פרופ' אוריאל פרוקצ'יה, שלפיה אין צורך שההצבעה תהיה חשאית. פרוקצ'יה כותב, כי מטרת ההצבעה בקלפי היא למנוע טעויות ומקרים של הצבעה כפולה. (כתב 1NEWS ביקש לשוחח הערב עם פרופ' פרוקצ'יה בעניין זה, אך תגובתו לא הגיעה עד מסירת הידיעה). עו"ד ארגוב דוחה חוות דעת זו.
וינדמן: "ביקשתי את ההצבעה החשאית, משום שמפעילים לחץ פוליטי על החברים להצביע בעד העיסקה. חברים רבים מתנגדים לעסקה,שהיא נגד המהות של קק"ל, אך הם חוששים מנקמת הממשלה, אם יצביעו נגד. ברור, שהצבעה בפתקים שמיים איננה חשאית, ואיננה פותרת את הבעיה".
וינדמן מציע לקיים מחר את האסיפה, ולערוך הצבעה חשאית בדרך המקובלת. הוא מבקש שבית המשפט יוציא צו לדחיית ההצבעה מחר, או לעריכתה בצורה של הצבעה חשאית כמקובל.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הפעילים מוחים נגד המשך העברת המזון מישראל לרצועת עזה למרות שהחייל עדיין שבוי שם    המשטרה מונעת מהם לחסום את כל המעברים
מערכת אתר ספורט 5
הערב ביורו U21: איטליה - בלארוס (5+LIVE), שבדיה - סרביה (באתר)
עופר וולפסון
הוחלט כי לצורך כל סכסוך עתידי שיתגלע, תוקם ועדת בקרה וערעור, כאשר לרה"מ זכות הכרעה סופית    נתניהו קיבל את כל המלצות מנכ"ל משרדו    הצדדים בירכו על ההסכם
יפעת גדות
מוזיקה אופראית מעוררת, כמו 'נסון דורמה' של פוצ'יני, המלאה בירידות ועליות בעוצמת הקול, היא המוזיקה הטובה ביותר לבריאות הלב ויכולה לעזור גם בשיקום משבץ
יפעת גדות
תוכנת מחשב תיצור סיכרוניזציה מחדש בין הגוף לסביבה בעזרת גורמים כמו רמת האור ברקע ומספר אזורי הזמן שעוברים    תצמצם בחצי את מספר הימים הנדרשים כדי להסתגל לאזור זמן חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il