X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר חדש מראה כי אנשים עם רמות גבוהות של פעילות חברתית נהנו גם מתפקוד פיזי טוב יותר אנשים שלא היו מעורבים בפעילויות חברתיות סבלו מהדרדרות פיזית מהירה יותר ונטו גם יותר לסבול מנכות ולמות
▪  ▪  ▪
מאריכים חיים [צילום: AP]
המתכון המנצח לחיים ארוכים - חברותיות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי הצאצאים של אנשים שהגיעו לגיל מאה היו יותר מוחצנים בהשוואה לנורמה * הם היו מאוד חברותיים, יצרו חברויות חשובות וראו בחברים שלהם "רשת ביטחון ומקורות חשובים לעזרה כשיש צורך בה"
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
התנהגות אנטי חברתית - עניין של הורמונים

כולנו נסבול בסופו של דבר מירידה ביכולת הפיסית שלנו כשנזדקן, אך עבור אנשים שפעילים יותר מבחינה חברתית, ההדרדרות תהיה איטית יותר. כך קובע מחקר חדש. ההשתתפות בטווח רחב של פעילויות מועילה לנו, זוהי המסקנה אליה הגיעו החוקרים מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת ראש שבשיקגו.
אובדן התפקוד המוטורי הוא בעיה בריאותית ציבורית גדולה, והאוכלוסיה המזדקנת גם היא הולכת וגדלה. לכן, במידה והממצאים אכן יימצאו נכונים, הרי שמדובר בהתערבות שניתן לבצע בהיקף נרחב ללא עלויות רבות לקהילה.
מספר מחקרים הראו כי פעילות פיסית מסייעת להדוף הדרדרות מוטורית בקרב אנשים מבוגרים, וישנן ראיות הולכות ומצטברות לכך שפעילויות חברתיות ועיסוקים אחרים שומרים על חדות המוח ומאריכים חיים. אך עד כה, לא נעשה מחקר שבדק אם לפעילות חברתית יש גם יתרונות פיסיים.
כדי לחקור זאת, החוקרים בדקו 906 אנשים שהשתתפו במחקר ארוך טווח על הזדקנות. בתחילת המחקר, כולם נשאלו לגבי תדירות המעורבות שלהם בששה סוגי פעילות חברתית - מיציאה למסעדה ועד למשחק בינגו וביקור חברים. הם עברו גם סדרת בדיקות שבחנו את התפקוד המוטורי שלהם.
אנשים עם רמות גבוהות של פעילות חברתית נהנו גם מתפקוד פיסי טוב יותר. ירידה בנקודה אחת בסולם הערכים שהחוקרים השתמשו בו כדי להעריך את רמת הפעילות החברתית, הייתה שוות ערך לתפקוד מוטורי של אדם המבוגר בחמש שנים.
לאורך חמש שנות מעקב, אנשים עם רמת פעילות חברתית נמוכה סבלו מהדרדרות פיסית מהירה יותר. אנשים עם רמות נמוכות של פעילות פיסית נטו גם יותר לסבול מנכות ולמות.
למרות שייתכן שאנשים שהיו בעלי יכולת פיסית גבוהה יותר נטו גם להיות מעורבים יותר בפעילות חברתית, החוקרים ניתחו את התוצאות במספר דרכים שונות כדי לגלות אם הקשר בין פעילות חברתית לתפקוד מוטורי הוא קשר סיבתי. הם לקחו בחשבון טווח רחב של גורמים כולל נכות, כאבי פרקים ותסמיני דיכאון, וגילו כי הקשר נשאר. הקשר נשאר גם לאחר שהוציאו אנשים נכים או אנשים שחלו בפרקינסון מניתוח הנתונים.
מחקר שעסק ב"עצבי הראי" (mirror neurons), שהם תאים במוח הפועלים כשאנו מבצעים תנועות מסויימות וכשאנו צופים באדם אחר שעושה את אותה תנועה - הראו מנגנון אפשרי בו קיים קשר בין הפעילות החברתית לפעילות הפיסית.

תאריך:  23/06/2009   |   עודכן:  23/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הגידול - בניגוד למגמה הכללית בתעשיה    הסתכם ביותר מ-1.1 מיליארד דולר    עם זאת, היצוא לאיחוד האירופי ירד ב-10% לכ-170 מיליון דולר
טל לוי
מניית לאומי עלתה ב-0.1% במחזור ענק    פעיל בשוק: "המשקיעים המוסדיים הזרימו ביקושים אדירים למניית לאומי והדבר מעיד על העוצמה של שוק ההון"
עידן יוסף
יו"ר הכנסת מגבש ועדה לאיתור היועץ המשפטי הבא של הכנסת    בכוונת ריבלין לאייש את משרת היועץ החדש בינואר הקרוב, לקראת סיום כהונת היועמ"ש הנוכחית
עופר וולפסון
האוצר פרסם את מכרזי המיון המוקדם למתקן קליטת גז נוזלי בלבד וללא רכש גז, בעקבות החלטת הממשלה כי אין בכך צורך לאור גילויי הגז באזורנו
אלעזר לוין
"לא מקובל להתערב בפעילות של תאגידים לפני קבלת החלטה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il