X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השנה, צפויות המכירות להסתכם בעד מיליארד ש"ח שתי השחקניות העיקריות בשוק: שטראוס ונסטלה כ-12 אלף מועסקים ישירות בענף כל גלידרייה רביעית בסכנת סגירה
▪  ▪  ▪
גידול של עד 6% בשנה [צילום: AP]

מכירות הגלידות בישראל ינועו השנה בין 950 מיליון ש"ח למיליארד ש"ח. כך מעריכים (יום ד', 24.6.09) כלכלני דן אנד ברדסטריט. על-פי ההערכה, מדובר בירידה קלה במכירות לעומת השנה שעברה. בחברה אומרים כי בשנים האחרונות שיעורי הצמיחה הממוצעים בענף עמדו על ארבעה עד שישה אחוזים בשנה.
לפי גורמים בענף הגלידות, למיתון במשק תהיה השפעה על שוק הגלידות, והצרכן הישראלי יצמצם את הביקושים למותגי גלידה יוקרתיים ויגדיל ביקוש למוצרים פשוטים יותר.
שטראוס בראש
חברת שטראוס היא היצרנית העיקרית בשוק הגלידות, והיא מייצרת כמחצית מכלל הגלידות הנמכרות בישראל. השחקנית השנייה בגודלה היא נסטלה, המייצרת כשליש מכלל הגלידות. השלישית בגודלה היא חברת פלדמן, ואחריה יצרנים אחרים קטנים יחסית.
עוד עולה מהנתונים, כי שליש ממכירות הגלידה בישראל מתבצעות ב"שוק המבורקד", דהיינו ברשתות השיווק השונות. מחצית נוספת מסך המכירות מתבצעות ב"שוק האימפולס", כלומר גלידריות, פיצוציות וקיוסקים, ושאר המכירות מתבצעות במקומות כמו בתי קפה, מסעדות וכדומה.
אירופים אוכלים יותר גלידה
לפי ההערכות החברה, שוק הגלידות בישראל מעסיק ישירות כ-8,000 עובדים בתחום הייצור ועוד כ-4,000 בגלידריות שונות. "בעשור האחרון גדלו מכירות הגלידה בישראל בכ-420%", אמרו בדן אנד ברדסטריט, "רק בקיץ אוכלים בישראל בממוצע כ-20 מיליון ליטרים של גלידה".
מהשוואה בינלאומית עולה, כי הישראלי צורך בממוצע כ-8 ליטרים גלידה בשנה, בעוד שעמיתו האירופי צורך יותר, כ-15 ליטר בשנה, חרף הבדלי מזג האוויר. האמריקנים נחשבים לצרכני הגלידה הגדולים ביותר - עם צריכה שנתית ממוצעת של 20 ליטר גלידה לנפש.
מוסר תשלומים גבוה
הסיכון העסקי בשוק הגלידות, לפי מדד הסיכון של דן אנד ברדסטריט, המודד את יכולת השרידות העסקית של חברה, נחלק לשניים. בתחום הייצור, הסיכון הוא נמוך יחסית ועומד על פחות מהממוצע הכללי במשק, העומד על 15.2%. לעומת זאת, בתחום השיווק הקמעונאי התמונה שונה והסיכון העסקי גבוה יחסית. מנתוני דן אנד ברדסטריט עולה, כי כל גלידרייה רביעית נמצאת בסיכון גבוה. הסברם לתופעה הוא המיתון הכלכלי, אשר פגע בענפים הפועלים בתחום המזון והוביל לסגירתם של בתי קפה ומסעדות. עובדה זו פגעה גם בצריכת הגלידות ותוצרי הנלווה והשפיעה לרעה על רמת הסיכון בענף.
עם זאת, אומרים כלכלני החברה, מוסר התשלומים בענף הגלידות נמצא ברמה גבוהה יחסית לכלל המשק, הן בתחום הייצור והן בקרב הגלידריות. כ-10% מכלל העסקות הקשורות לייצור גלידות משולמות בפיגור, וכ-13% מהעסקות בתחום המכירות הקמעונאיות משולמות בפיגור. מספרים אלה נמוכים בהרבה מהממוצע הכללי במשק.

תאריך:  24/06/2009   |   עודכן:  24/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכירות הגלידה בישראל גדלו ב-420% בעשור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
סקירת העושר של מריל לינץ' מעלה כי מספר המיליונרים בארץ ירד בכ-28% ב-2008 לכ-5,900    בעולם כולו כ-8.6 מיליון מיליונרים    סין עקפה את בריטניה וצרפת במספר המיליונרים
איציק וולף
מבקר המדינה מברך על גזר הדין החמור שהושת על שר האוצר לשעבר    "בית המשפט ביטא חשיבות המאבק בשחיתות"
עידן יוסף
שי שירזי, אבי אבוטבול, פרנסואה אבוטבול ופרדי פרג'ייב חשודים כי מתוך הכלא הכווינו את חייליהם לבצע פשעים
איתי מקמל
המדפסת בעלת מסך מגע, כוללת בתוכה גם סורק, פקס ומכונת צילום    מסוגלת לעבוד עצמאית ללא צורך במחשב    מחירה בישראל יעמוד על כ-2000 ש"ח
עופר וולפסון
מסקירת דלויט ברייטמן אלמגור, שמונתה לנהל את תוכנית הבראת המכללה, עולה כי יש הצדקה כלכלית להמשך פעילותה, בתנאי שתעבור תוכנית התייעלות מקיפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il