X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אחד מכל 25 מקרי מוות בעולם כולו, או 3.8%, היו כתוצאה מאלכוהול - 6.3% ממקרי המוות של גברים ו-1.8% ממקרי המוות של נשים שיעור מקרי המוות הקשורים לצריכת אלכוהול באירופה הוא הגבוה ביותר - 10% השיעור הגבוה ביותר באירופה הוא בברית המועצות לשעבר - 15%
▪  ▪  ▪
הסוף לא טוב [צילום: פלאש 90]
עישון ואלכוהול - אחראים לסרטן המעי הגס?
יפעת גדות
מחקר חדש מראה כי חולים ששתו יותר משבעה משקאות אלכוהוליים בשבוע היו בסיכון גבוה ב-50% לפתח סרטן המעי הגס * עישון, סוכרת והשמנה גם הם נמצאו קשורים למחלה
לרשימה המלאה

הסמקה אחרי אלכוהול קשורה לסרטן הוושט
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה כי אנשים שפניהם מאדימות לאחר שהם שותים אלכוהול נמצאים בסיכון גבוה הרבה יותר לפתח סרטן הוושט לעומת אלו שלא
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
האלכוהול - משכך כאבים ומרגיע?

   יפעת גדות
אלכוהול - לחיזוק העצמות

צריכת האלכוהול עולה, וכך גם המחלות הקשורות לצריכת אלכוהול. בכל העולם, אחד מכל 25 מקרי מוות ו-5% מהשנים בהן אנשים חיים עם נכויות קשורים לאלכוהול. אלו ממצאי מחקר חדש.
בכל העולם, צריכת האלכוהול השנתית הממוצעת לאדם שווה לכ-6.2 ליטרים של כוהל נקי בשנה, או ל-12 יחידות לאדם לשבוע (יחידה אחת שווה ל-10 מיליליטר). צריכה שנתית לאדם גבוהה יותר באירופה - 11.9 ליטרים של כוהל (21.5 יחידות לשבוע), בהשוואה ל-9.4 ליטרים בשנה (18 יחידות בשבוע) בצפון אמריקה ו-0.7 ליטרים בשנה (1.3 יחידות בשבוע) במזרח התיכון, היכן שרמות הצריכה הן הנמוכות ביותר.
בכל האזורים בעולם, גברים צורכים כמות אלכוהול גדולה יותר מנשים, למרות שהיחס המדויק משתנה, כשנשים במדינות בהן רמת ההכנסה גבוהה צורכות כמות גדולה יותר מאלו במדינות בהן רמת ההכנסה נמוכה.
הנתונים פורסמו על-ידי המרכז להתמכרות ובריאות מנטלית שבטורונטו.
החוקרים הדגישו כי במסגרת הפרשנות לנתונים, יש לזכור כי רוב האוכלוסיה הבוגרת בכל העולם נמנעת משתיית אלכוהול (45% מהגברים ו-66% מהנשים), רובם לאורך כל חייהם.
בשנת 2004, השנה האחרונה עם נתונים עולמיים זמינים, אחד מכל 25 מקרי מוות בעולם כולו, או 3.8%, היו כתוצאה מאלכוהול - 6.3% ממקרי המוות של גברים ו-1.8% ממקרי המוות של נשים. שיעור מקרי המוות הקשורים לצריכת אלכוהול באירופה הוא הגבוה ביותר - 10%. השיעור הגבוה ביותר באירופה הוא בברית המועצות לשעבר - 15%. במונחים של כמות האלכוהול הנצרכת לאדם, שיעור מקרי המוות מצריכת אלכוהול הוא הגבוה ביותר במדינות מתפתחות, במיוחד בדרום אסיה.
מספר מקרי המוות בעולם כתוצאה משימוש באלכוהול עלה מאז שנת 2000, בעיקר בגלל העלייה במספר הנשים השותות. רוב מקרי המוות נבעו מפציעות, מסרטן, ממחלות של הלב וכלי הדם ומשחמת הכבד.
החוקרים גילו כי אנשים צעירים מהווים מעמסה גדולה יותר במונחים של מחלות הקשורות לצריכת אלכוהול בהשוואה לאנשים מבוגרים. מכל מספר השנים שאנשים חיו עם נכויות שנגרמו מאלכוהול, 34% היו בקרב אנשים בגילאים 15 עד 29, 31% בקרב אנשים בגילאים 30 עד 44, ו-22% בקרב אנשים בגילאים 45 עד 59.
כאשר השוו את העלויות הקשורות לאלכוהול על-פי רמת ההכנסה, החוקרים גילו עלות של 358 דולר לאדם בסקוטלנד ו-837 דולר לאדם בארצות הברית - נתונים המייצגים מדינות עם הכנסה גבוהה. לצורך השוואה, העלויות הקשורות לאלכוהול היו 122 דולר לאדם בתאילנד ו-524 דולר לאדם בדרום קוריאה, שתי מדינות שהחוקרים בחרו בהן כמי שמייצגות מדינות בעלות הכנסה בינונית.
בכל העולם, ההשפעה של האלכוהול על היקף המחלות שווה להשפעה של העישון בשנת 2000, אך היא גדולה יותר במדינות מתפתחות. הממצאים, לדברי החוקרים, אינם מפתיעים משום שצריכת האלכוהול העולמית הולכת וגוברת, במיוחד במדינות המאוכלסות ביותר כמו הודו וסין.
"כיום אנו עומדים מול נטל בריאותי הולך וגדל שנובע מצריכת אלכוהול, דווקא בתקופה שאנו מכירים יותר מתמיד אסטרטגיות שיכולות לשלוט בצורה יעילה בנזק הנגרם מאלכוהול", כתבו החוקרים.
המחקר, הראשון מסדרה של שלושה מאמרים בנושא האלכוהול, פורסם ב-"The Lancet".

תאריך:  28/06/2009   |   עודכן:  28/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
במותו, מייקל ג'קסון צפוי לחזרה למרכז הבמה המוזיקלית    מכירות אלבומיו מאז היוודע דבר מותו זינקו במאות ובאלפי אחוזים והוא מכבב בראש רשימת רבי-המכר    [חנות בניו-יורק מציגה את מרכולתו של ג'קסון בסוף השבוע / צילום: AP]
יפעת גדות
מחקר חדש ומקיף גילה שכיחות ממאירויות גבוהה יותר בקרב חולים שטופלו בתרופה לסוכרת לנטוס, הידועה גם כגלרגין, בהשוואה לשכיחות בקרב אלו שקיבלו מינון דומה של אינסולין מהדור הישן
מחלקה ראשונה
שר הביטחון על ההצעה להקפיא הבנייה בהתנחלויות: "הסוגייה עדיין לא סוכמה"
יפעת גדות
השיער מאפיר כשהתאים המייצרים את הצבע מתים, אך שיער כסוף מצביע על כך שהם אינם קיימים יותר ולכן אינם יכולים להעביר מוטציות הגורמות לסרטן
יפעת גדות
לפחות מיליון בני אדם נדבקו בווירוס H1N1 השנה בארצות הברית וזהו רק קצה הקרחון    עוקבים אחר ההתפרצויות בחצי הכדור הדרומי כדי לגלות כיצד הווירוס יתפשט במהלך חודשי החורף    בישראל נדבקו במחלה 405 בני אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il