X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים הצליחו לגלות בזמן אמת מה מתרחש בעורקים לפני, במהלך ולאחר אכילה של מזונות עתירי פחמימות מזונות בעלי ערך גליקמי גבוה מעלים במהירות את רמות הסוכר בדם, ולאלו שזוללים מזונות כאלו יש סיכוי גבוה יותר למוות פתאומי מהתקף לב
▪  ▪  ▪
ערך גליקמי גבוה
אינדקס גליקמי
אינדקס גליקמי הוא מדד המלמד עד כמה אכילתו של מזון מסוים משפיע על עליית רמת הסוכר בשעות שאחרי הארוחה. צריכה של מזונות בעלי אינדקס גליקמי גבוה מעלה מהר את רמת הסוכר.

   יפעת גדות
לקצץ בפחמימות כדי להישאר שבע

   יפעת גדות
פחמימות - לא חייבות להיות מרכיב מרכזי בצלחת

רופאים יודעים כבר שנים רבות כי כמות רבה מדי של מזונות עתירי פחמימות, כמו לחם לבן וקורנפלקס, עלולים להזיק לבריאות הלב. כעת, מחקר חדש ופורץ דרך מאוניברסיטת תל אביב מראה בדיוק כיצד מזונות עשירים בפחמימות מעלים את הסיכון לבעיות לב.
כשהם מתבוננים בתוך העורקים של סטודנטים שאוכלים מגוון מזונות, ד"ר מיכאל שכטר מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת תל אביב ומכון הלב של המרכז הרפואי שיבא, בשיתוף פעולה עם המוסד לאנדוקרינולוגיה, הצליחו לתאר בדיוק רב מה קורה בתוך הגוף כשאנו בוחרים לאכול את המזונות שאינם תורמים לבריאות הלב. הם גילו כי מזונות עם אינדקס גליקמי גבוה (ראו משמאל) מרחיבים את עורקי הזרוע למשך מספר שעות.
גמישות העורקים בכל מקום בגוף יכולה להיות מדד לבריאות הלב. אך כאשר לאורך זמן גמישות העורקים נפגעת, התרחבות פתאומית של דפנות העורקים עלולה לגרום למספר השפעות בריאותיות שליליות, כולל לירידה נוספת ברמת הגמישות, שעלולה לגרום למחלת לב או לדום לב.
בעזרת שיטה מחקרית שפותחה על-ידי המעבדה בישראל, ד"ר שכטר הצליח לגלות מה מתרחש בתוך העורקים לפני, במהלך ולאחר אכילה של מזונות עתירי פחמימות, דבר שנעשה, לדבריו, בפעם הראשונה בהיסטוריה הרפואית. התוצאות פורסמו בעיתון של הקולג' האמריקני לקרדיולוגיה.

לוותר על עוגת החתונה?

"קשה מאד לנבא מחלת לב", לדברי ד"ר שכטר, חבר בקולג' האמריקני לקרדיולוגיה ובאיגוד הלב האמריקני. "אך רופאים יודעים כי מזונות בעלי ערך גליקמי גבוה מעלים במהירות את רמות הסוכר בדם, ולאלו שזוללים מזונות כאלו יש סיכוי גבוה יותר למוות פתאומי מהתקף לב. המחקר שביצענו מעביר קו בין הנקודות ומראה את הקשר בין התזונה למה שמתרחש בזמן אמת בעורקים".
בדיוק כמו האזהרות הרפואיות שגורמות לחוסר נוחות על חפיסות הסיגריות, המחקר החדש יוכל אולי להוביל לדרך חדשה לגמרי שתראה למטופלים את ההשפעות של תזונה לקויה על הגוף.
בעזרת 56 מתנדבים, התבוננו החוקרים בארבע קבוצות. קבוצה אחת אכלה קורנפלקס עם חלב, השנייה תערובת עם סוכר נקי, השלישית ברנפלקס (פתיתי סובין), והקבוצה האחרונה קיבלה פלצבו (מים). לאורך ארבעה שבועות, ד"ר שכטר יישם את שיטת "brachial reactive testing" (בדיקה תגובה של הזרוע) בכל אחת מהקבוצות. הבדיקה נעשית בעזרת שרוולון המולבש על הזרוע, הדומה לזה שמשמש בבדיקת לחץ דם, שיכול לספק מידע על תפקוד העורקים בזמן אמת.
התוצאות היו דרמטיות. לפני שכל אחד מהמשתתפים אכל, תפקוד העורקים היה דומה ביסודו. לאחר האכילה, מלבד בקבוצת הפלצבו, אצל כולם נראתה ירידה בתפקוד.

לחץ מוגזם על העורקים

השפעות עצומות המצביעות על לחץ בעורקים נראו בקרב המשתתפים בקבוצות עם האינדקס הגליקמי הגבוה: הקורנפלקס והסוכר. "ידוע שמזונות בעלי אינדקס גליקמי גבוה מזיקים ללב. כעת גילינו את המנגנון שמראה זאת", אמר ד"ר שכטר. "מזונות כמו קורנפלקס, לחם לבן, צ'יפס ומשקאות ממותקים, כולם גורמים ללחץ מוגזם על העורקים. בפעם הראשונה הצלחנו להסביר עד כמה פחמימות עם ערך גליקמי גבוה יכולות להשפיע על התפתחות מחלת לב". במהלך צריכת מזונות עשירים בסוכר, נראתה ירידה פתאומית וזמנית בתפקוד שכבת האנדותל (תאי ציפוי) של העורקים.
בריאות האנדותל יכולה להיות המקור כמעט לכל הפרעה ומחלה בגוף. זהו "המסוכן שבגורמי הסיכון", אומר ד"ר שכטר, שמציע טיפול שיכול להראות לחולים - בזמן אמת - אם הם בסיכון גבוה להתקפי לב. "תיירים רפואיים" מאמריקה ייקחו בקרוב חלק בבדיקה.
המסר שד"ר שכטר רוצה להעביר הוא להקפיד על מזונות כמו שיבולת שועל, פירות וירקות, קטניות ואגוזים, שהם מזונות בעלי ערך גליקמי נמוך. התעמלות על בסיס יומי למשך 30 דקות לפחות היא צעד נבון נוסף לבריאות הלב.

תאריך:  28/06/2009   |   עודכן:  28/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לחם לבן - גורם סיכון להתקפי לב ולמוות?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יש כאן נתון מעניין ביותר !
דודי 2  |  28/06/09 14:59
2
ומה לגבי תה ירוק? הוא גם מעלה
ב  |  28/06/09 17:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורה קורן
שמו של דנקנר נקשר בעבר גם לרכישת מעריב    הערכות: פישמן עדיין מעוניין למכור את העיתון
מחלקה ראשונה
תנועת אומ"ץ מעניקה את אות אומ"ץ לחושפי השחיתות השלטונית הציבורית לשנת 2009    שר החינוך גדעון סער יקבל אות אומ"ץ בזכות פעילותו הציבורית התקינה ויושרתו האישית
גלית יצחק
כך ממליצות דיאטניות    ממליצות לתת לתינוקות כבר מגיל חצי שנה דגים    מייעצות לשלב דגים טריים בדיאטת ההרזיה
מערכת PCאון
גל של הודעות ספאם ווירוסים שוטף בימים אלו את הרשת בעקבות מותו של מלך הפופ האגדי, מייקל ג'קסון    איך מנצלים גורמים עוינים את פרשת מותו של ג'קסון כדי להדביק משתמשים בוירוסים? ממה צריך להיזהר?
עידן יוסף
קיבלה ממשרד התקשורת רישיון להעברת שיחות VOB על גבי מכשירי הסלולר (VOBOC)    מציעה לעסקים הפיכת הסלולרי למרכזייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il