X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"קרן קרדיט, שאני עומד בראשה, תיתן הלוואות בריבית נמוכה מזו של הבנקים וויזה" "מונופול של שני הבנקים הגדולים מונע תחרות אמיתית - מערכת ההפצה המסורתית של האשראי פשטה את הרגל"
▪  ▪  ▪
ירון זליכה [צילום: פלאש 90]

הבנקים גובים מלקוחות פרטיים ריבית של 10% עד 13% לשנה, ללא הצדקה עניינית - אמר היום (30.6.09) הכלכלן ד"ר ירון זליכה, 39, שהיה בעבר החשב הכללי באוצר. הוא דיבר בוועידה הארצית השלישית של סוכני הביטוח ויועצי הפנסיה, שנערכה בנתניה מטעם מכללת עדיף. זליכה אמר כי "קרן קרדיט" החדשה, שהוא עומד בראשדה, תיתן הלואות זולות מאלו של הבנקים וחברת ויזה.
זליכה אמר: "בנק הפועלים ולאומי חולשים על 65% מהאשראי הצרכני. יחד עם חברות האשראי בשליטתם, הם חולשים על 90% מהאשראי לציבור הרחב. התוצאה היא ריבית גבוהה מאוד שאין לה הצדקה. מטרת הרבית היא להבטיח את הבנק נגד סיכונים, אבל שיעור החובות המסופקים בישראל עומד על 0.5% בלבד, ולכן אין הצדקה לרבית גבוהה זו. בנוסף, המונופול של הפועלים ולאומי מביא לכך, שלא מפתחים מוצרים חדשים. מערכת ההפצה המסורתית פשטה את הרגל".

"דיסקונט נאלץ להפקיד 1.5 מיליארד שקל"

זליכה אמר עוד: "בנק דיסקונט היה צריך להשקיע סכומים אדירים, ונאלץ להפקיד 1.5 מיליארד שקל אצל החשב הכללי (זליכה יודע, כי הוא היה החשב, א.ל.) כדי שיוכל לשווק אשראי לעובדי המדינה".
עוד אמר זליכה: "כשהייתי החשב הכללי, ניסיתי לקחת את ערוץ השיווק החפשי היחיד שנותר, בנק הדואר הממשלתי, ולהכניס אותו למישור העיסקי. רציתי שאחד הבנקים הבינוניים יקח אותו, ויתחרה בשני הגדולים. המהלך נחסם".

"הלווים שלנו יחסכו עד 12 אלף שקל"

זליכה אמר כי "קרן קרדיט" תיתן לציבור הרחב הלוואות של עד 100 אלף שקל, בריבית שתקבע על-פי איכותו של הלווה, ותהיה זולה מזו של הבנקים הגדולים וחברת ויזה.
הוא נתן את הדוגמה הבאה להלואה בת 100 אלף שקל ל-4 שנים: החזר הקרן והרבית יהיה בבנק הפועלים 131.2 אלף שקל, בלאומי 136.5 אלף, בויזה 127.0 ובקרן קרדיט 118.8 אלף שקל. כלומר, ההלואה בקרן קרדיט תהיה, בדוגמה זו, זולה ב-8,000 עד 12,000 שקל מזו של המתחרים.
לדבריו, ההלוואות בקרן קרדיט יהיו זולות יחסית, "כי אין לנו 250 סניפים ואיננו מעסיקים עובדים רבים. השקענו את הכסף שחסכנו במערכות מידע משוכללות".
מדברי זליכה עולה, כי הליך קבלת ההלוואה בקרן קרדיט לא יהיה פשוט: כל מבקש הלואה יחויב תחילה להשיב על שאלון בן 38 שאלות, שינפה לווים לא-טובים. הלווים האחרים יבדקו על-ידי צוות מנהלי סיכונים. מצד שני, הקרן לא תדרוש בטחונות, והליך ההלואה הסופי יהיה בן 12 דקות בלבד.

מאות סוכנים ויועצים השתתפו בכינוס מודולרי

מאות סוכנים ויועצים פנסיוניים – יש אומדים את מספרים בכ-1,000 – הגיעו היום בצהריים למכללה האקדמית בנתניה, כדי להשתתף בוועידה השנתית השלישית, שאורגנה בידי "עדיף" ובעליה עופר נוריאל. הנאספים שמעו הרצאות מבכירים במשק, וקיבלו הזדמנות לפגישות ושיחות עיסקיות בעת הקוקטייל, שקדם להרצאות.
ההרצאות עצמן אורגנו בצורה מודולרית ובלתי שיגרתית: בסך-הכל ניתנו 42 הרצאות ב-7 אולמות. בכל אולם היו שש הרצאות, כל אחת בת 25 דקות. כל משתתף קיבל לוח מפורט עם רשימת ההרצאות, והיה יכול לעבור מדי 30 דקות מאולם לאולם, על-פי בחירתו. המרצים המבוקשים , כגון מנכ"ל מקפת-מבטחים רונן טוב, משכו קהל של כ-200 איש. למרצים פחות מבוקשים היה קהל קטן בהרבה.

תאריך:  30/06/2009   |   עודכן:  30/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זליכה: הבנקים גובים ריבית מופרזת של 13%
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד לזליכה-רק כמוהו יבוא
שלומי -כלכלן  |  30/06/09 22:54
2
הבנקים שודדים-ובכנסת חוסר מעש ל"ת
שלומי -כלכלן  |  30/06/09 23:00
3
ב"ה שכחנו ממך-חבל שהזכרת
יחיאל בעבור  |  1/07/09 09:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
במסגרת החקירות בפרשת טלנסקי נחקרה מנהלת לשכת ראש הממשלה לשעבר באזהרה בחשד להאזנות סתר לשיחות שניהל אולמרט מלשכתו
איציק וולף
הנשיא נור סולטאן נזרבייב אמר לנשיא פרס כי הבהיר לנשיא אירן שהמשך פיתוח תכנית הגרעין האירנית לא תגן על מדינתו    "כל פעילות גרעינית תגרור תגובה"
רותי אברהם
ארגוני הפשע כותבים מכתבי מלחמה    החוקרים חשפו תכתובת שבה משדל אבי אבוטבול את שירזי לפגוע בארגון מתחרה
איציק וולף
היועצת המשפטית של הכנסת רומזת שיו"ר הכנסת מעניק הטבות שתכליתן פוליטית ומכנה זאת "ניסיון פסול להעניק הטבות שלא כדין"    ריבלין: "לא אשחק לידי מי שמנסה לגרור את הנושאים במינהל הכנסת למחוזות לא ענייניים"
עופר וולפסון
ח"כ מוזס דרש מהמפקח על הבנקים לדאוג להצגת תעריפון עמלות בסניפי בנקים, שכן דתיים ומבוגרים משלמים עמלות מנופחות על מידע כיוון שאין הם משתמשים באינטרנט    "מידע כמו אישור יתרות או פירוט הלוואה עולה עשרות שקלים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il