X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרופ' יורם ברק מאוניברסיטת תל אביב, מנסה למצוא את "גן האושר" וטוען כי הוא אחראי ל-50% מהראייה האופטימית על החיים
▪  ▪  ▪
גנטיקה בלבד? [צילום: AP]
האושר - מדבק
יפעת גדות
מחקר חדש הראה כי האושר מתפשט לאורך רשתות חברתיות כמו וירוס, כלומר, האושר שלכם יכול אפילו להשפיע על אדם שמעולם לא פגשתם - על החבר של החבר של החבר...
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
הכרת תודה - המפתח לאושר

החיפוש אחר האושר כפי הנראה טבוע באדם. אך עבור אלו שסובלים מלחץ, מבעיות כלכליות או ממחלה כרונית, מבט חיובי על החיים אינו דבר פשוט כל כך. כעת, חוקר מאוניברסיטת תל אביב מאמין כי צריך לחפש את התשובה בגנים.
פרופ' יורם ברק, מבית הספר לרפואה ע"ש סקלר באוניברסיטת תל אביב, מנסה למצוא את "גן האושר - המרכיב הגנטי לאושר", שאחראי אולי ל-50% מהראייה האופטימית על החיים. המחקר נעשה בשיתוף פעולה בין אוניברסיטת תל אביב למרכז הרפואי שיבא בתל השומר.
ממצאים מוקדמים מהמחקר הפכו את פרופ' ברק לאופטימי בעצמו לגבי הצלחתו. "כשמשהו הוא גנטי, צריכה להיות לו התאמה רחבה בין תאומים", אמר. "ומחקרים שנעשו בתאומים אותם בדקנו הראו כי 50% מהאושר נקבע ברמה הגנטית". פרופ' ברק עובד כעת יחד עם הפרופ' ענת אחירון מהמרכז הרפואי שיבא כדי לזהות את הגנים הספציפיים הקשורים לאושר.
הממצאים של ד"ר ברק בחיפוש אחר גן האושר הוצגו בקונגרס העולמי בנושא טיפול ומחקר בטרשת נפוצה שהתקיים במונטריאול, קנדה, בשנת 2008, ופורסמו לאחרונה בעיתון "Expert Review of Neurotherapeutics, April 2009".

להרגיש טוב בגוף ובנפש

פרופ' ברק מאמין כי היתרונות הפסיכולוגיים של התוכנית מלווים ביתרונות פיסיים גם כן. "הצלחנו להעלות את רמות האושר בחולים אלו כך שהגיעו כמעט לרמה שווה לאלו של אנשים בריאים. אם ניתן יהיה ליישם את הפסיכולוגיה החיובית נוכל להגביר את הדבקות שלהם בתוכנית הטיפול. הצלחנו גם להראות שישנה יציבות בנכות הנוירולוגית גם כן", אמר.
עבור אנשים בריאים, פרופ' ברק מאמין, כי "תרגילי אושר" יכולים להעשיר את החיים גם כן. בינתיים, המחקר שלו בחיפוש אחר גן האושר ממשיך.

פסיכולוגיה חיובית

למרות שאנחנו רחוקים עדיין מהיכולת שלנו להנדס גנטית אושר, פרופ' ברק מאמין שאפשר להתחיל בחשיבה חיובית. רוב עבודתו מבוססת על פסיכולוגיה חיובית, שהיא "התחום הפסיכולוגי המתפתח במהירות הגדולה ביותר בארצות הברית ובעולם כולו", לדבריו.
לגבי ה-50% מהאושר שאינו גנטי, פרופ' ברק עובד כעת על תוכנית של פיתוח קורס לפסיכולוגיה חיובית, שכולל תרגילים אותם בחן לאחרונה בסמינר בן יום אחד עם 120 משתתפים באגודה הישראלית לטרשת נפוצה. תוצאות מוקדמות מהניסוי מצביעות על כך שהסמינר שיפר את רמת האושר של המשתתפים בכ-30%.
לדברי פרופ' ברק, עבודתו מוקדשת כולה ל"מחקר בהתערבות מעשית ויישום הפסיכולוגיה ברפואה". המחקר, שבוחן את ההשפעות הפיסיות של המצב המנטלי על חולים עם מחלות נוירולוגיות, הוא ניסיון לגשר על הפער בין הפסיכולוגיה לרפואה.

תאריך:  02/07/2009   |   עודכן:  02/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הדוח טוען כי ישראל וחמאס הפרו את דיני הלחימה במבצע עופרת יצוקה    קורא לאמברגו צבאי של מדינות העולם על ישראל
ענבל בר-און
ח"כ דב חנין מציע להגביל את אפשרות השב"ס לתצפת על עצורים בטלווזיה במעגל סגור אך ורק למקרים בודדים    וגם: עצורים שכלואים בתנאים לא הולמים - ישוחררו
יפעת גדות
טיפול ניסיוני בעזרת גלי קול יוכל אולי להחליף את הטיפול בניתוח ובהקרנות    92% מהגברים שלקחו חלק בניסוי לא סבלו מהישנות המחלה    לטיפול מעט תופעות לוואי
יפעת גדות
בשנת 1973 נחתם הסכם להוצאת הכוחות האמריקנים מוייטנאם, וב-29 במרס אותה שנה עזבו את המדינה אחרוני האמריקנים
יפעת גדות
ביחרו במסגרת מתאימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il