X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
בפרק אחד הפכה פתאום "פרויקט מסלול" מתוכנית טראש לנציגת הטלוויזיה החינוכית בעיצוב עתיד ילדינו, והפיכתם למעצבי בגדים עתידיים
▪  ▪  ▪
קייטנה [צילום: צחי צלניקר, עכבר העיר]

הפרק השלישי של "פרויקט מסלול", אולי בגלל מוטיב הבמבה החוזר ואולי בשל האינפנטיליות הכללית, עורר מחשבות מתבקשות על מה שלא מקובל לחשוב עליו כשמתכננים תוכניות ריאליטי - עתיד ילדינו. ואכן, בניגוד למה שלמדנו על יחסי אנוש בעולם האופנה מ"השטן לובשת פראדה", הפרק שצף סיטואציות שכמו נלקחו מתוך תסריט של דובוני אכפת-לי, החל בחיבוק קבוצתי ומסיבה מאולתרת בניצוחו של ששון קדם, וכלה בהתגייסותו הקורבנית של יואב לסייע לחברו שנקלע למצוקה עיצובית (זה הרעב החדש), התגייסות שכמעט עלתה לו בירידה מהמסלול. ככה, בלי קורטוב של מיניות (הטוסיקים השדופים של הדוגמניות לא משדרים שום דבר שהיו מצנזרים בערוץ "הופ") ועם ימבה אנרגיות חיוביות, "פרויקט מסלול" מנסה למתג את עצמה כתוכנית שתשכנע ילדים בני 11 ברחבי הפריפריה להפוך את הסטיילינג לתחביב החדש שלהם. לפי איך שזה נראה אתמול, יש סיכוי שזה עוד יצליח לה, ולא בטוח שזה כל-כך נורא.
ברוח המיתון, המשימה של המתמודדים הפעם הייתה למצוא מוצרי זבל בסופרמרקט ולעשות מהם הוט קוטור, או איך שזה לא יהיה שקוראים שם לקשקוש המנומר שלבשה שירז טל (קשקוש שאפילו לא יכול להתהדר בתירוץ לפיו נקנה בסופר). על תקן הספין המפתיע קיבל כל מתמודד דווקא את עגלת הקניות שרכש מתמודד אחר, מה שאפשר חזרה נוסטלגית על טקס ילדות ידוע, המקובל בעיקר בשעת חלוקת משלוחי המנות בבית הספר היסודי (להלן - "קיבלתי ביסלי ולא מפיות! למה? למה??", ואז בכי היסטרי). במקום נקמנות ומרפקנות, כמקובל בז'אנר, קיבלנו חלום ורוד שבו כולם מדלגים מחויכים ברחובות תל אביב, תופרים שמלות מתיונים וזוללים בזוקה בהנאה.
התוצרים נראו ברובם כמו זיווגם של המקרר שלכם ומקגייוור: שמלות מסמרטוטי רצפה, חיתולים, ליפה וקישוטים של עוגה. לא מאוד מעורר תיאבון, לא משהו שמישל אובמה תרוץ להזמין בחנויות המובחרות, אבל בהחלט הדבר ההזוי ביותר שנראה על המסך מאז אותו ראיון אומלל עם שרי אריסון. אסקפיזם שכזה, על-סף ההזיה, עשוי להיות הסם החוקי שיעזור לכם לצלוח את החום הנורא: זו אולי לא הדרך הכי אינטליגנטית להעביר את הזמן, לבזבז את שרירי העיניים המאומצים ממילא או ללמוד דבר על עולם האופנה - אבל זו בהחלט לא תוכנית שתשחית את הילדים שלכם, וגם זה משהו להתחיל איתו.
בימים שבהם אורית פוקס מפרסמת את מה שנושא את השם התמים "השירות הבולאי", כל מה שאיננו בבחינת שבירת שיא של טעם רע, יתקבל בברכה. חבל שזה מה שהתרגלנו לצפות לו, אבל התכחשות בוודאי שלא תעזור, ו"פרויקט מסלול" איננה שוברת שיאי טעם רע - אלא אם אתם סופרים את השמלה מחיתולים. אין בה אלימות, או סקס, או רוע לב, או שום דבר אחר שהדרדסים היו מתקוממים נגדו. האם אנחנו רוצים שדור העתיד שלנו יעריץ "בחירות עיצוביות" וישלח את הדוגמניות שלו "להקיא כל הלילה"? אולי לא, אבל לא בטוח שה"חצויה" טובה יותר. תפירת שמלות מפמפרס, בכל מקרה, זה יופי של הפעלה לחופש.

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  02/07/2009   |   עודכן:  02/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
המשנה לנגיד בנק ישראל אמר בפורום קיסריה כי המשבר הוא תוצאה של חובות יתר במגזר הצרכני והפיננסי    אמר כי מסתמן שמדיניות הייצוב בארה"ב ובאירופה עובדת וכי היציאה מהמיתון תתרחש תוך 6 עד 9 חודשים
אלעזר לוין
חברת נאות הפסגה: צה"ל לא מאפשר לנו לבנות על מגרשים שבבעלותנו    ההפקעה גם תבטל עסקה ב-7 מיליון שקל
ענבל בר-און
הכירו את העובדים הזרים החדשים: עורכי דין    ח"כ דוד רותם החליט לייבא אותם לארץ בהליך מזורז    הלשכה מודאגת: האם הם מכירים את החוק בישראל? ומי יפקח על רמת האתיקה המקצועית שלהם?
נורית רוט
יו"ר המועצה הארצית בלשכה קורא לפיטורי החשב, לאחר שסירב למסור לו מסמכים ששימשו להצעה לתקציבי המחוזות
אלעזר לוין
הקרן, בראשות החשב הכללי לשעבר ירון זליכה, תלווה ללקוחות פרטיים עד 100 אלף שקל בריבית נמוכה    מגייסת כספים מקופות גמל וקרנות השתלמות    אחת ההצעות: הלוואות ינתנו דרך קופות בבתי הכנסת    הריבית - רק 4.7% לשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il