רשת ההלבשה פוקס תשלם קנס של 120 אלף שקלים ותחתום על התחייבות באותו סכום להימנע מביצוע עבירות של הטעיית הצרכן במשך שלוש שנים, ומנהל החברה הראל ויזל ישלם קנס של 10,000 שקלים. כך קבעה אתמול (יום ד', 1.7.09) שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, איטה נחמן.
הפסיקה נגד חברת האופנה פוקס ומנהלה, הראל ויזל, ניתנה בעקבות כתב אישום שהוגש נגד החברה על-ידי תובעת משרד התמ"ת, עורכת דין טלי קינן.
מכתב האישום עולה כי ביולי 2007 הודיעה פוקס על מבצע הוזלה בחנויות הרשת, בו נמכרו בגדים במחיר מוזל והוצמדה להם תווית עליה נרשם "HOT PRICE" [מחיר חם], בציון שני מחירים שאחד מהם גבוה יותר.
בפועל הסתבר כי אותם בגדים שבמבצע הנ"ל לא נמכרו מעולם במחיר הגבוה יותר שצוין בתווית. בכך פוקס יצרו רושם שאותם בגדים נמכרו לפני המבצע במחיר הגבוה יותר שהיה רשום על התווית.
פוקס הורשעה גם בהצגת מחיר במטבעות זרים על גבי התוויות המוצמדות לבגדים, דבר המטעה את הצרכנים.
בית המשפט דחה את טיעוניהם של פוקס, לפיהם במידה שעל התוויות מצוין המחיר גם במטבע ישראלי לצד המטבעות הזרים אין בכך משום עבירה על החוק. בית המשפט קיבל את טענת התובעת כי החובה שבחוק היא להציג את המחיר בשקלים בלבד והוספת מחירים במטבעות זרים על גבי התוויות עלולה להטעות את הצרכן בעניין המחיר הנכון החל על המוצר והרשיעה בכך את פוקס.
עורכת דין קינן ציינה, כי חברת קסטרו הורשעה גם היא בעבירות דומות ונגזר עליה עונש דומה בשנה החולפת. כמו-כן, חברות נוספות הורשעו בהטעיות מסוגים שונים בעניין המחירים. לאור נפיצות התופעה, אמרה קינן כי נדרשת הקפדה על שקיפות מירבית בעניין המחיר המוצג לצרכן הן במבצעי הוזלה והן במכירות רגילות.
לדבריה, בעלי עסקים נוהגים לא אחת לנקוט בשיטות מכירה שונות שיש בהן כדי ליצור עמימות בנושא המחירים המוצגים לצרכן, על-מנת ליצור רושם של מחיר זול יותר, והשיטות הן מגוונות.