גולשים שפתחו הבוקר (ה', 2.7.09) את תיבת הג'ימייל שלהם, היו צריכים לשפשף את עיניהם בתדהמה. חמש שנים לאחר שהושק שירות המייל המוצלח והפופולרי, גוגל הוסיפה הבוקר שדרוג קטן שהכניס בדלת האחורית פיצ'ר בסיסי שבמשך שנים התעקשה החברה שלא לשלב.
אולי זה נראה מובן מאליו ששירות מייל כולל אפשרות לפתוח ולמחוק תיקיות על-פי הצורך ולפזר ביניהן את תכולת התיבה. בגוגל חשבו שמדובר בשיטה מיושנת שלא מתאימה לכמויות המידע שתיבת מייל אמורה להכיל. על-פי תפישתה, מי שמחפש דבר דואר מסוים אמור למצוא אותו באמצעות מנוע החיפוש הפנימי של החברה, או לכל היותר לתייג את דברי הדואר באמצעות תגיות. במשך הזמן שידרגה ג'ימייל ושיכללה את מנגנון התגיות. כך למשל הוסיפה לא מזמן פיצ'ר שמאפשר לתייג ולארכב בקליק אחד מיילים. היום הוסיפה גוגול למערכת התגיות שדרוג משמעותי, אשר מבלי להכריז עליו ככזה, הופך את מנגנון התגיות לזהה כמעט לשיטת התיקיות הנושנה.
השדרוג הוא בעצם הוספת האפשרות לגרור ולהשליך (Drag & Drop) פריטי דואר לתגיות. התגיות עצמן מוצגות מיד תחת הקטגוריות הרגילות - תיבת דואר נכנס, טיוטות וכו'. בנוסף, באמצעות לשונית התגיות אותה ניתן למצוא בעמוד ההגדרות, אפשר לפתוח ולמחוק תגיות, וכן להגדיר איזו תגית תוצג בעמוד המייל המרכזי ואיזו תישאר חבויה. באותו עמוד ניתן גם לקבוע איזו מן הקטגוריות הבסיסיות תוצג ואיזו לא, מבין הקטגוריות הבאות - דואר נכנס, כוכביות, צ'אטים, דואר שנשלח, טיוטות, דואר זבל ופריטים שנמחקו. קטגוריה חדשה שניתן להציג כעת היא "כל הדואר", באמצעותה אפשר לראות גם דואר מאורכב שלא ניתן היה להבחין בו עד כה, אלא באמצעות חיפוש. מהעמוד המרכזי ניתן, לאחר לחיצה על כפתור More, לקבוע את צבע הכפתור שמופיע ליד כל תגית.