X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשנת 2008 שבתו במשק יותר מ-19 אלף איש שביתה מלאה לעומת כ-386 אלף ב-2007 רוב השביתות - על-רקע חידוש הסכמי עבודה שכללו פיטורים
▪  ▪  ▪
ירידה דרסטית במספר השביתות [ההסתדרות]

בשנת 2008 התקיימו במשק 14 שביתות מלאות בהן נטלו חלק 19,275 שובתים לעומת 30 שביתות שהתקיימו בשנת 2007 בהן השתתפו למעלה מ-386 אלף שובתים. נתונים אלו נמסרו (יום א', 5.7.09) על-ידי הממונה על יחסי עבודה במשרד התמ"ת, עורך דין שלמה יצחקי.
יצחקי ציין, כי "שקט תעשייתי" כמעט מוחלט שרר במערכת יחסי העבודה במשק בשנת 2008. לדבריו, מזה עשרות שנים לא אופיינה מערכת יחסי העבודה ביציבות ובשיתוף פעולה כל-כך מוצלח בין ראשי ארגוני העובדים והמעסיקים, אשר הובילו בסופו של דבר לרישום מינימלי בשנה זו הן במספר השביתות, הן במספר השובתים והן בימי העבודה שאבדו למשק כתוצאה משביתות.
"מגמה זו נמשכת גם בשנת 2009. כך עולה מנתוני השביתות הנאספים ביחידה ליחסי עבודה במשרד התמ"ת", הוסיף יצחקי. בשנת 2008 אבדו למשק כתוצאה משביתות למעלה מ-87 אלף ימי עבודה לעומת למעלה משני מיליון וחצי ימי עבודה בשנת 2007 (שנבעו רובן משביתות בסקטור ההוראה). עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2008 התקיימו במשק 31 שביתות חלקיות (עיצומים) בהן נטלו חלק כ-47 אלף שובתים לעומת 37 שביתות חלקיות בשנת 2007 בהן השתתפו למעלה מחצי מיליון שובתים.
רוב השביתות המלאות בשנת 2008 היו על-רקע חידוש הסכמי עבודה (כ-43%, כאשר למעלה מ-21% היו כתוצאה מפיטורי עובדים). שיעור דומה נבע מתביעות שכר וכ-14% על-רקע הלנת שכר.
כבכל שנה - רוב השביתות (64%) כמו רוב השובתים (כ-88%) ורוב ימי העבודה שאבדו למשק (כ-93%) היו בסקטור הציבורי. בסקטור החינוך בולטת במיוחד שביתת המרצים שהחלה באוקטובר 2007 והסתיימה בינואר 2008. אם מקזזים שביתה זו (שנרשמה למעשה בשנת 2007), נתוני השובתים וימי העבודה שאבדו למשק בשנת 2008 נמוכים הרבה יותר.
מן הנתונים עולה כי באופן יחסי למספר השביתות המלאות, הולך וגובר הדפוס של שימוש בעיצומים (שביתות חלקיות) לשם השגת המטרות. מה עוד שהסנקציה המוטלת על עובדים הנוקטים בעיצומים אינה קיימת או מחירה נמוך לעומת עובדים הנוקטים בשביתה מלאה. השקט התעשייתי נמשך למעשה אף אל תוך שנת 2009 בה בולטת רק שביתת המרצים באוניברסיטה הפתוחה שנמשכה זמן רב.
שר התמ"ת, בנימין בן-אליעזר, אמר כי הוא מברך על האחריות הלאומית שגילה בשנה האחרונה עופר עיני, יושב-ראש ההסתדרות, ועל ההכרה כי בהידברות ניתן להגיע להישגים. "יש להניח שההסכמה על הקמת פורום 'שולחן עגול' בהשתתפות הממשלה, נציגי המעסיקים וההסתדרות הכללית תתרום באופן משמעותי להמשך היציבות במערכת יחסי העבודה בשנת 2009 ולטובת המשק כולו", ציין.

תאריך:  05/07/2009   |   עודכן:  05/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יותר מ-50% ירידה במספר השביתות המלאות ב-2008
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית משפט המחוזי בתל אביב גזר מאסר עולם על פרנסואה אבוטבול אשר הורשע ברצח הנער רענן לוי    השופטים כתבו כי ההרשעה מבוססת על "ראיות נסיבתיות" המצביעות על אשמתו של פרנסואה    אבי אבוטבול זוכה מאשמת רצח
עופר וולפסון
החברה הישראלית לביטוח אשראי מגלה כי היקף החובות בפיגור ליצואנים הישראלים עומד על 800 מיליון דולר, לעומת 475 מיליון אשתקד - 70% עלייה
רותי אברהם
נדחתה תביעה של עובד נגד חברת חשמל על תלונה רשלנית נגדו    השופט: מעביד אינו חייב לנהל חקירה משטרתית    בהחלטה: המדינה סחבה את התיק חמש שנים וגרמה לעינוי דין לעובד
עופר וולפסון
עמותת כייאן יוצאת במסע הסברה בנושא זכויות נשים עובדות במגזר הערבי    תתמקד בחובת המעסיקים במגזר ליידע את העובדות באשר לחוק שכר המינימום וזכויות נוספות
יפעת גדות
הצלחה בתוצאות הבטיחות בקבוצת המשתתפים הראשונה בניסוי של ביונדווקס לחיסון אוניברסלי לשפעת    הניסוי הקליני יורחב    זריקות החיסון יינתנו כעת ל-24 משתתפים בניסוי במינון שנמצא בטוח בקבוצה הראשונית    "החברה מקווה להביא את הבשורה של הגנה מפני כל מחלות השפעת על-ידי חיסון יחיד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il