X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נדחתה דרישה להקצות "זמן זהה" בבחינת בגרות לתלמידים דתיים וחילוניים העותר, מורה להסטוריה בממלכתי דתי - הדתיים מופלים השופטים: החילוניים עושים גם "אנסין"
▪  ▪  ▪
בחינת בגרות. אנסין לחילוניים [צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון דחה (יום א', 5.7.09) עתירה של מורה להסטוריה בממלכתי דתי להורות על הקצאת זמן זהה בבחינת בגרות בהסטוריה לתלמידים דתיים כמו לתלמידים חילונים. המורה אברהם חדד, מחבר ספרים בהסטוריה, טען באמצעות בא-כוחו עו"ד ציון גבאי, כי למרות שאין הבדל בחומר לבחינה, תלמידי בתי ספר כלליים קיבלו 120 דקות, ותלמידי בתי ספר הממלכתי דתי, קיבלו רק 90 דקות. לטענתו מדובר באפליה אסורה.
משרד החינוך דחה את הטענות וטען כי מדובר בהבדלים מוצדקים כנובע מהבדלים בין השאלונים. "בשאלון במגזר הכללי נדרש התלמיד להשיב על שבע שאלות... אשר אחדות מהן כוללות מובאות מתוך חומר שלא נלמד. לעומת זאת בשאלון המגזר הממלכתי דתי אין כל התייחסות לטקסטים שלא נלמדו". במשרד החינוך טענו כי תלמיד דתי "נדרש להשיב על ארבע שאלות ובקצרה על חמישה מושגים מתוך רשימה ידועה מראש של 20 מושגים, רשימה הכלולה הן בתוכנית הלימודי והן במיקוד". מכאן ש"הדרישה להשוואת הזמן הקצוב לפתרונם אינה מוצדקת".
לבית המשפט נמסרה גם חוות דעתה של יו"ר מזכירות פדגוגית פרופ' ענת זהר לפיה "מטלה אשר כוללת התייחסות למבואות מתוך חומר שלא נלמד דורשת זמן רב יחסית וכי הזמן המוקצה לשם פתרון שאלון המגזר הדתי הכולל ארבע שאלות וחמישה מושגים קצרים מתוך חומר שנלמד - הוא הזמן המתאים". במשרד החינוך טענו עוד כי לא הגיעו תלונות נוספות מלבד זו של העותר וכי בבדיקה נמצא כי לא הייתה ירידה בציוני הנבחנים בשאלון זה.
משרד החינוך אף מתח ביקורת על העותר בשל "אופי טענותיו וסגנון דבריו" אשר באו לידי ביטוי במכתבים שהעביר לגורמים שונים. "נעיר רק כי טענות לפיהן חברי הוועדה הינם 'שונאי דתיים' והאשמות שווא בדבר הסתרת מידע מבית משפט - אינן במקומן לא רק בכתבי בית דין כי אם גם בתכתובות בין הצדדים אגב הליך משפטי".
כאמור, בית המשפט דחה את העתירה בחוסר עילה. "גם אם החומר שנדרש ללימוד לבחינה הינו זהה, הרי שהנתונים אותם הציג משרד החינוך, וחדד לא הראה מדוע אין בידינו לקבל את טענותיו בעניין - שהשאלון במגזר הכללי דורש יותר זמן לפתרונו ועל כן השוני בין המגזרים אינו פסול כשלעצמו", הדגישו השופטים, אילה פרוקצ'יה, מרים נאור וסלים ג'ובראן. הם ציינו כי הסוגיה מסורה לשיקול דעתם של הגורמים המקצועיים במשרד החינוך "ולא לנו להחליף את שיקול דעתם בשלנו".
השופטים ציינו כי שרשרת של גורמים מקצועיים עסקה בנושא והחליטה שלא לשנות את זמן המבחן של התלמידים הדתיים. מדובר במנהלת מרכז לבחינות בגרות במכון סאלד, העוסק בחיבור בחינות הבגרות, בהמשך, יו"ר המזכירות הפדגוגית, וכמו-כן "נדרשה לדבר ועדת המעקב לעניין בחינות הבגרות אשר מונתה ביוני 2007 בהתאם להוראות חוזר מנכ"ל משרד החינוך. הוועדה דנה בפניית העותר והחליטה לאמץ את החלטות בעלי המקצוע".

בג"צ 5920/06
תאריך:  06/07/2009   |   עודכן:  06/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופטים: התלמידים הדתיים לא הופלו בבחינה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מסתבר שדווקא החילונים מופלים
שש  |  6/07/09 06:31
2
גם בזה?
ע.ג1  |  6/07/09 08:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
התובעים טענו שעם המעבר לדירה גילו שבדירה קיימת נזילה והדבר הוסתר על-ידי המוכרים    הנתבעים השיבו שבעת מכירת הדירה לא היו נזילות - בית המשפט חייב אותם בתשלום פיצוי
איריס פרחי
לקוח שהגיש תביעה מופרזת נגד סלקום עצבן את בית המשפט שמתח עליו ביקורת    לדבריו, כשעזב את החברה לפני תום תקופת ההתחייבות נקנס שלא בצדק - תביעתו נדחתה
איריס פרחי
בית המשפט פסק שהתנהגותו המחפירה של הנהג והדברים הקשים שהטיח בנוסעת, עולים לכדי תקיפה על-פי פקודת הנזיקין ולשון הרע    הנהג שפוטר מ"דן" חויב לשלם לנוסעת פיצוי כספי
עידן יוסף
הממשלה אישרה את הצעת שר החקלאות להשקיע 35 מיליון שקלים כניסוי לתוכנית רב-שנתית לשיקום תשתיות ביישובים כפריים שהוקמו לפני שנת 1964    השר שמחון: המטרה להפוך את היישובים הוותיקים למוקד משיכה לאוכלוסיות חדשות, ולשדרג את התשתיות כדי שיוכלו לענות על צרכי היישוב המתרחב
איציק וולף
ראש הממשלה ושר האוצר נועדו עם ראשי רשויות מהליכוד    בוחבוט: האוצר פועל בטקטיקת הפרד ומשול    מחר - פקקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il