X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפגנות שפרצו אתמול בעיר אורומקי שבמערב סין הביאו להזרמת כוחות ביטחון אדירה אל העיר ולעוצר מלא עשרות גופות נראו ברחובות
▪  ▪  ▪
העימותים כפי שנקלטו מצילום טלוויזיה במעגל סגור [AP]

יותר מ-140 בני-אדם נהרגו (יום ב', 6.7.09) באורומקי, בירת מחוז צי'נגיאנג בסין, לאחר עימותים קטלניים בין מפגינים למשטרה. התסיסה החלה ביום ראשון במה שכמה עדי ראייה תיארו כהפגנה שקטה של כאלף אויגורים, קבוצת המיעוט האתני המוסלמית המתגוררת באזור.
כמה מן הדיווחים מסרו כי המשטרה וכוחות ימ"מ ניסו לפזר את קהל המפגינים, אך אלו סירבו לעזוב. במקום, הם החלו להשליך אבנים וירקות על המשטרה, אשר הגיבה באמצעות שימוש בצינורות מים, באלות ובגז מדמיע. לאחר מכן, המשטרה הטילה עוצר על מחוז האויגורים בעיר ואיסור על נסיעת כלי רכב עדיין נותר בעינו.
המצב נמצא כעת בשליטה, לפי המידע שפרסמה סוכנות הידיעות הסינית, אך כמות כוחות הביטחון באזור נותרה גבוהה. סוכנות הידיעות הסינית דיווחה כי 57 גופות נמצאו ברחובות אורומקי וכי שאר הקורבנות אושרו כמתים בבתי-החולים. יותר מ-800 בני-אדם נפצעו במהומות וגורמים רשמיים מעריכים כי מספר המתים עוד צפוי לעלות.
הטלוויזיה הסינית הראתה את המפגינים משליכים אבנים בשוטרים והופכים מכוניות. היא הראתה גם צילומים של מפגינים הבועטים באנשים על הארץ, בזמן שאחרים נראו ישובים כאשר דם מכסה את פניהם.
מפקד המשטרה האזורי, לו יהואה, אמר לסוכנות הידיעות הסינית כי כמה מאות אנשים נעצרו וכי המשטרה מחפשת כעת אחר כ-90 "חשודים עיקריים". הוא הוסיף גם כי נקודות ביקורת הוקמו בחוצות העיר כדי למנוע מהמפגינים להימלט מאורומקי.
אדם גרוד, איש-אקדמיה אמריקני הלומד באורומקי, אמר לסוכנות איי-פי כי ישנה נוכחות משטרתית כבדה בעיר. "ישנם חיילים בכל מקום, המשטרה נמצאת מעבר לכל פינה. התנועה נעצרה לחלוטין, אך האנשים הולכים על המדרכות", אמר.
הוא סיפר כי הרשויות לקחו אותו לתחנת המשטרה בבוקר לאחר שראו אותו מצלם תמונות. לאחר שמחקו את התמונות, הם החרימו את דרכונו ושחררו אותו, באומרם כי דרכונו יוחזר לו ביום שלישי.
וונג קי, גורם בכיר במחלקת יחסי החוץ באוניברסיטת אורומקי, אמר לאיי-פי כי אף לא סטודנט אחד מן האוניברסיטה נמצא בין ההרוגים או הפצועים.
"איננו מאפשרים לסטודנטים לבוא וללכת מפני שהמצב כעת כאוטי" אמר וונג. "כל הסטודנטים נמצאים בבית-הספר, ואנו מטפלים בהם, אך איננו יודעים בוודאות מה מתרחש בחוץ".
תאריך:  06/07/2009   |   עודכן:  06/07/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הוועדה למינוי שופטים פרסמה את שמות המועמדים לכהונה בבית המשפט העליון    בולט בהיעדרו השופט משה דרורי    עד כה לא הושגה הסכמה בין הגושים החוסמים בוועדה על מועמד מסוים
עופר וולפסון
מחלקת חקירות במכס ת"א עצרה את מוחמד אבו צאלחה, בטענה שייבא מוצרים מזויפים בשווי של כ-10 מיליון ש"ח    החשוד תפר תוויות מזויפות של חברות מובילות, תוך הפרת סימנים רשומים
עידן יוסף
שר החוץ הסביר כי בשל היותו מתנחל הוא נתון לניגוד עניינים    "לא רוצה שיאשימו אותי בסיכון הקשרים עם ארצות-הברית"
עופר וולפסון
המחוזי הפך החלטתו של השלום וזיכה הנאשמים מאישומי קבלת דבר במרמה ותרמית בניירות ערך    השתמש בהלכת ארביב משנות ה-80 לפיה ניתן להגיש ערעור מאוחר, במידה שנאשמים אחרים זוכו ע"פ אותה מסכת עובדתית
איציק וולף
טוענים במכתב לפרקליט הצבאי הראשי כי צו תיחום שניתן להם על-ידי שמני ניתן ללא סמכות חוקית    תוקפו של הצו הקודם נגמר והצו החדש מתייחס למפות ולשטח אחרים    עוד בתלונה: אלוף שמני וקצין באוגדת יו"ש ניסו להסתיר את התקלה שיצאה מתחת ידיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il